Hoppa till innehåll

normakrut, 6,5x55, fed 210, 140 gr nosler comp HPBT


W.T.

Recommended Posts

hej,

Skulle behöva tips och råd i följande fråga.

Jag ska ladda noslers competition 140 gr i 6,5x55. jag vill köra normakrut. Jag vill inte köra MRP.

Jag har 55cm pipa på bössan som inte lirar väl med MRP. Det som fungerar är antingen tyngre kulor eller snabbare krut.

Jag skulle vilja Ladda lite snabbare än MRP och har från Blyström fått tipset N204. Jag kan nöja mig med det men slänger ändå ut frågan här för att få in synpunkter.

Syftet är att skjuta prick (såklart :blush: ) Så Speed är ingen nackdel. URP har jag läst mig till men har ingen erfarenhet alls av det, likt 204.

46 gr MRP, 76mm col 140 gr kula, går bort för den feta flamman, tråkiga rekylen och den allänna känslan i mitt semi-lätta vapen att det inte stämmer. Pipan blir asvarm på 3-4 skott och det stör enbart. med 203B går det att skjuta 8-9 skott. 203B ger ojämn hastighet men gott nog för älgbana.

tips mottages ödmjukast

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej,

Skulle behöva tips och råd i följande fråga.

Jag ska ladda noslers competition 140 gr i 6,5x55. jag vill köra normakrut. Jag vill inte köra MRP.

Jag har 55cm pipa på bössan som inte lirar väl med MRP. Det som fungerar är antingen tyngre kulor eller snabbare krut.

Jag skulle vilja Ladda lite snabbare än MRP och har från Blyström fått tipset N204. Jag kan nöja mig med det men slänger ändå ut frågan här för att få in synpunkter.

Syftet är att skjuta prick (såklart :blush: ) Så Speed är ingen nackdel. URP har jag läst mig till men har ingen erfarenhet alls av det, likt 204.

46 gr MRP, 76mm col 140 gr kula, går bort för den feta flamman, tråkiga rekylen och den allänna känslan i mitt semi-lätta vapen att det inte stämmer. Pipan blir asvarm på 3-4 skott och det stör enbart. med 203B går det att skjuta 8-9 skott. 203B ger ojämn hastighet men gott nog för älgbana.

tips mottages ödmjukast

ska du använda den till prickskytte så gå på precision och jämnhet låt farten bli det den blir.

jag gillar inte urp för lynnigt för absolut precision men 204 är ok. tycker att det bara 204 och mrp som passar av normas krut till den kulvikten.

varför inte vv krut, N-160 är inte dumt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ska du använda den till prickskytte så gå på precision och jämnhet låt farten bli det den blir.

jag gillar inte urp för lynnigt för absolut precision men 204 är ok. tycker att det bara 204 och mrp som passar av normas krut till den kulvikten.

varför inte vv krut, N-160 är inte dumt.

Jag hade gärna kört VV-krut men var får man tag i det i skåne på västsidan??

Tillgänglighet är på något tråkigt sätt en viktig parameter, vet du ev var man hittar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade gärna kört VV-krut men var får man tag i det i skåne på västsidan??

Tillgänglighet är på något tråkigt sätt en viktig parameter, vet du ev var man hittar?

nej tyvärr men nog fasen borde det finnas en dunk 160 någonstans i skåne.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nej tyvärr men nog fasen borde det finnas en dunk 160 någonstans i skåne.

jag har letat men jag har inte hittat än.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Normas 204 är väl det som i förbränningshastighet ligger närmast VV N-160 om inte jag missminner mig, det borde bli rätt att satsa på det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har letat men jag har inte hittat än.

Ring Kjell Sport i Sjöbo.

De brukar ha hela VV sortimentet hemma om jag inte missminner mig...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ring gubbarna på http://skytteprecision.se/

Dem brukar vara väldigt bra att göra med har själv fått saker levererade då dem åker runt i landet och skjuter tävlingar

ska ringa och fråga.

tackar.

/Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...