Hoppa till innehåll

Bäverjakt


Borzaa

Recommended Posts

36 minutes ago lsjonsson sa:

Kan jag väl göra!:thumbsup:

Då bokar vi en vårsväng framöver!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago alexb sa:

Då bokar vi en vårsväng framöver!

Under förutsättning att jag inte är omopererad i v fot o sedan beror det på hur mycket snö det är kvar på vårkanten för jag behärskar inte några större snödjup om man ska plumsa fram. Fotleden har inte läkts.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago alexb sa:

Då bokar vi en vårsväng framöver!

Jo, jag kom att tänka på att det har varit ingen el. väldigt lite med bäver i bäcken dom senaste åren. Dom har ju hållit till nere i älven dom senaste åren. Det är svårare för mig att ta mig ner till älven där bävrarna håller till. Sedan får vi inte skjuta bäver i älven bland husen för risken med rickoshett.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago lsjonsson sa:

Jo, jag kom att tänka på att det har varit ingen el. väldigt lite med bäver i bäcken dom senaste åren. Dom har ju hållit till nere i älven dom senaste åren. Det är svårare för mig att ta mig ner till älven där bävrarna håller till. Sedan får vi inte skjuta bäver i älven bland husen för risken med rickoshett.

Alla kommer ihåg en fegis :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago strävhår sa:

Alla kommer ihåg en fegis :rolleyes:

Vad menar du med det? :rolleyes: Inte fan vill vi hamna i häktet om en kula skulle fara snett. Det skulle gå fint med dom bäverfällorna som dom anv. i USA o Kanada där dom har bäver men jag ids då inte gå någon kurs för att lära mig att jaga med fällor.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ge dig nu för 17!:o Här har vi gått om is o >50 cm snö ännu så ingen bäverjakt att tänka på.:( Grattis iaf!:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Älgjakten är helt klart det som engagerar mest jägare. Men förvånansvärt många hemikring jagar även bäver på vårkanten numer. Folk man knappt kunde tänka sig berättar att dom far ut å kollar efter bäver... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är väl typ ca 1 m is o minst lika mycket snö så kanske framåt 1 veckan i maj om man har tur.:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gick åt h.......e. Kom upp 5 m från hyddan sniffade och försvann...  Nya tag på onsdag order från markägarn att plocka bort dessa...sa att jag kunde försöka :ph34r:

2 km å med två eller tre hyddor! Vet att två håller bäver tredje tror jag försvann för två år sedan med översvämningen som var här..... 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fick chansen igår på en relativt stor hane. 

Kom upp på isen vid kanten av hyddan o för blev han kvar. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bjur (här tycker jag själv att jag är hysteriskt vitsig...) på en bild av kompisens bäverbom. Bilden är från en film och togs fram i kameran för att bekräfta bommen, därav kvaliten. Funderar på att att förstora den och ge honom den i julklapp. Varje år. Länge. Vi var helt överens om att hålla högt på kort håll och drillingen har några cm mellan objektiv och kulpipa. Men inte så här många. Hehe. Skämt åsido, skönt att kunna konstatera blankbom. 

58f78db683cd2_DSCN23881.thumb.JPG.7ca82bbd288ae30e41422c9759e7e901.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

30 minutes ago strävhår sa:

Bäver skjuter man på land.

....och det går lika bra i vattnet om man har en bäverhuggkrok o bäcken inte är för bred.:P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago JPA sa:

Hur blir träffområdet på bävern större av att man har en huggkrok? 

Eller vänd på de... Bli skallen större för att den sitter på land? Det är ju endast i skallen jag skjuter om den är i vattnet! Men når jag inte bävern med mitt metspö, som är 6m långt å försett med rejäl trekrok, så skjuter jag INTE i vattnet! Enkelt! :)

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago HuggyBear sa:

Eller vänd på de... Bli skallen större för att den sitter på land? Det är ju endast i skallen jag skjuter om den är i vattnet! Men når jag inte bävern med mitt metspö, som är 6m långt å försett med rejäl trekrok, så skjuter jag INTE i vattnet! Enkelt! :)

 

Svaret är en apportör 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...