Hoppa till innehåll

I fjällripans rike...BILDER Endast


niak

Recommended Posts

Tillbringade fem dagar förra veckan i Arjeplogsfjällen.Resan blev en succe ! Hyfsat med fågel,kanonväder (kallt på morgonen),vindstilla hela tiden och knappt en jägare i sikte.Här kommer lite bilder ni kan suga på....

post-58-1141827555_thumb.jpg

post-51-1141827555_thumb.jpg

post-51-1141827556_thumb.jpg

post-51-1141827557_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp då har man som sagt återvänt från fjällen, kameran kom tyvärr inte med alla dagar och ibland ides man inte fota, men det blev trots allt några bilder av värde.. Tänkte att vi kanske kör på att samla årets ripjaktsbilder exempelvis i denna tråd? Topicen är ju perfekt så  :)

Så börjar vi bildspelet, sitt ner, ta en pilsner och en macka och känn hur suget att återvända till fjälls retar nerverna  ;D

01.jpg

Bror min skidar under den första jaktdagen nere i dalen

02.jpg

Utsikt någon km därifrån mot pältsa och mosken

03.jpg

Någon annan dag uppe till fjälls där brorsan lämnade skidorna och jag valde att ta skidor, något jag fick ångra bittert pga all sten och skare...

04.jpg

Jag sitter och avnjuter kexchoklad och en slurk vatten efter en bra tids bärande av skidorna.

05.jpg

Utsikt från fikaplatsen neråt dalen och pältsa

010.jpg

En ensam ripa inte långt därifrån

06.jpg

Börjar åka upp mot kalfjället efter att ha sökt en flock nere i snåren, en annan dag och annan plats.. Solen glassade och livet kändes allmänt underbart  ;D

07.jpg

Fotade lite i närheten av tidigare plats

08.jpg

bergskant vi bestämde oss för att utforska lite närmare, vilket som sedan gav resultat.

09.jpg

En ripa som fick ett akutfall av blyförgiftning, vem sa att hagel inte går att använda under fjälljakt?

012.jpg

Bror min står och vilar, det han då inte visste var att vi hade en flock på 30 ripor framför oss

pang.jpg

Kort därefter efter att ha krypit en bra bit tar han sikte på en ripa

011.jpg

Som kort därefter fick möta sin baneman  ;) ;D

stugan.jpg

Passade på att ta en bild på stugan innan vi for hem

Sådärja, nu har man lagt fram lite bilder i alla fall, blev tyvärr lite klent med bilder hem men det får duga för i år  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här blir nästan tjatigt men även jag har tillbringat fyra dagar i Kirunafjällen.Sol och blå himmel mest hela tiden men blåsigt och grinigt.Ripor fanns det men de var ytterst skygga.Här kommer några bilder....

post-58-1142365050_thumb.jpg

post-51-1142365050_thumb.jpg

post-51-1142365051_thumb.jpg

post-51-1142365052_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Snacka går ju Seger ! Visa bilderna !!!

Okej då Niak, här kommer några från branten där nackskott gällde då man ibland sköt rakt ner :D

post-3-1143270194_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu gäller det att bärga fågeln och även denna gången klarade sig skytten utan benbrott. ;D

Det är svårt att se på bilden hur brant det är, för brant är det :o

post-3-1143270952_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna fjällis blev liggande ute på en hängdriva med snö och under hängdrivan var det ca 50 meter rakt ner.

Jag fick ta staven till hjälp för att bärga den.

post-3-1144253886_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...