Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
J S

Elmia 2011

Recommended Posts

ramklo

Jag ska försöka ta mig dit. Har bara varit på bilmässa på Elmia innan. Ser fram emot mässan, klurar på vem jag kan dra med mig som sällskap, är lite långt att åka själv för dagen... Har ju ca 22 mil dit.

22 mil bara? Det är ju så långt en dalkarl spottar när han är torr i munnen :P klart du ska dit!

Jezzica

22 mil bara? Det är ju så långt en dalkarl spottar när han är torr i munnen :P klart du ska dit!

Åker ju 22 mil för en agilitytävling, så, jaja, hehe. Men, hade helst haft sällskap. Får se om jag kan dra med ngn lr hänga på ngn som ska dit, som åker härifrån.

Raccon

Jag kommer va där men får se om jag hinner hjälpa till i er monter. iom att vi själva har ganska stor monter där och brukar va ganska hårt tryck hos oss. men har jag hunnit få ihop min PSE Omen så kan den få va med på skjutningen om folk vill testa en riktig värsting. 28 i draglängd. Men kommer bara få va folk som har och kan skjuta som får det med den.

Mvh David

Ausch

Jag kommer va där men får se om jag hinner hjälpa till i er monter. iom att vi själva har ganska stor monter där och brukar va ganska hårt tryck hos oss. men har jag hunnit få ihop min PSE Omen så kan den få va med på skjutningen om folk vill testa en riktig värsting. 28 i draglängd. Men kommer bara få va folk som har och kan skjuta som får det med den.

Mvh David

28 i draglängd innebär vad?

Tung att dra, lång att dra?

Nu har jag ju med mina frågor helt diskvalificerat mig för provskjutning men so what :D

//

J S

28 i draglängd innebär vad?

Tung att dra, lång att dra?

Nu har jag ju med mina frågor helt diskvalificerat mig för provskjutning men so what :D

//

28 tum i draglängd. Draglängden är lite beroende på hur långa armar du har. Inte har du diskat dig. Det finns andra bågar du kan prova. PSE Omen är ingen nybörjare båge iaf! Låg stränghöjd och mycket snabb!

Till en som bara ska prova så rekommenderar jag en båge som är mjuk att dra. Omen bågarna kräver lite mer skyttevana för att hanteras.

Raccon

Ska se om jag kan ta med en bear strike RTH i 50-60# som folk kan prova. är fruktansvärt lätt att ställa om draglängden på iom att inga moduler behövs.

Blir lite snällare för nybörjare och så e det ju över 7 i stränghöjd:-). Fast skulle tagit med en 80# så alla stora starka karlar blir snopna när dom inte kan dra den, men en liten spilevink som jag gör det utan problem:-P alltid lika roligt att se hehehe:-)

Mvh David

Danne1979

Ska försöka ta mig ner till brorsan när mässan är så det är inte omöjligt att jag dyker upp där :)Synd att det är så jävla långt att åka bara

G5 bowhunter

28 tum i draglängd. Draglängden är lite beroende på hur långa armar du har. Inte har du diskat dig. Det finns andra bågar du kan prova. PSE Omen är ingen nybörjare båge iaf! Låg stränghöjd och mycket snabb!

Till en som bara ska prova så rekommenderar jag en båge som är mjuk att dra. Omen bågarna kräver lite mer skyttevana för att hanteras.

JS

min OK båge är på 8,5 stränghöjd

kan vara roligt att jämföra två helt olika koncept

mät hastighet med en 25g pil med din omen (29-60#)(eller annan vikt-jag kan fixa samma pilvikt)

jag kan ställa min på 29tum för att testa

blir roligt att se hur mycket skillnad är det egentligen med två så olika stränghöjd

min båge är exakt på 60#

gör det så kan vi se verkliga skilnaden

Raccon

Tyvärr kan jag inte ställa om min omen till 29# iom att hjulen är inte omställbara utan kommer i den draglängd man beställt.

MVH

ASAT_Pro

JS's båge är 29, så den behöver man inte ställa om..

Tyvärr kan jag inte ställa om min omen till 29# iom att hjulen är inte omställbara utan kommer i den draglängd man beställt.

MVH

Raccon

just det och hans va även på 60#

J S

JS

mät hastighet med en 25g pil med din omen (29-60#)(eller annan vikt-jag kan fixa samma pilvikt)

blir roligt att se hur mycket skillnad är det egentligen med två så olika stränghöjd

min båge är exakt på 60#

Min 60 pounds Omen på 29 tum i draglängd gör 302 f.p.s med en 25,8 grams pil.

110 joule i anslagsenergi. Ganska hyfsat för en 60 pounds båge tycker jag.

Raccon

Min 60 pounds Omen på 29 tum i draglängd gör 302 f.p.s med en 25,8 grams pil.

110 joule i anslagsenergi. Ganska hyfsat för en 60 pounds båge tycker jag.

Ja det är verkligen inte dåligt..

Jag kommer börja med min på 60# sen dra upp den med tiden när man känner sig inskjuten med den.

ther

Ska försöka ta mig ner till brorsan när mässan är så det är inte omöjligt att jag dyker upp där :)Synd att det är så jävla långt att åka bara

Klart du ska komma o hälsa på! :)

Svenska bågjägareförbundets monter är på samma plats som förra gången i östra hörnet av D-hallen. Monter nummer D05:91.

Skyttet kommer också att vara på samma ställe som sist, i B-hallen.

@ Racoon: Du får gärna hjälpa till i skyttet på lördag några h om du har möjlighet, vi har lite dåligt med folk där då! Naturligtvis är andra välkomna att hjälpa till om ni ändå är i faggorna! :)

Så här såg montern ut sist:

post-2494-0-53561700-1306063759_thumb.jp

AtleRønning

Vurderer å ta meg en tur på jaktmesse i Sverige for første gang. Kan bli gøy! Kan man ha med hund inn eller må den stå igjen i bilen?

Ellers vil jeg anbefale alle en tur på De Nordiske Jakt og Fiskedagene i Elverum i august. Norges fineste jakt og fiskemesse. Regner med at jeg står på stand der for Norsk Bassettklubb.

ther

Hundar är välkomna på mässan! :)

ASAT_Pro

Det är inte bara stränghöjden som gör skillnad!

Även axel-axel längden är till en längre båges fördel, man får mer fart.

Men ska man jaga så vet ju jag vilken längd jag väljer! :)

JS

min båge är exakt på 60#

G5 bowhunter

Det är inte bara stränghöjden som gör skillnad!

Även axel-axel längden är till en längre båges fördel, man får mer fart.

Men ska man jaga så vet ju jag vilken längd jag väljer! :)

"""""""""""""""""""""Även axel-axel längden är till en längre båges fördel, man får mer fart.""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

G5 bowhunter

"""""""""""""""""""""Även axel-axel längden är till en längre båges fördel, man får mer fart.""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

titta noga på cammar på min båge och sen på en original OK renegade

man ska ju alltid skjuta original-så du själv en gång-eller hur

snart kommer du att se ny projekt med nästan 10år gammal båge

han skjuter 303 med 25gr och är 60# med 7stränghöjd 29 draglängd

lite ljud och inga vibrationer men jag är inte nöjd än

ASAT_Pro

Allt hänger på hur de är konstruerade, cammar, lemmar..

Men ibland händer det faktiskt att den längre är snabbare!

Finns det "regler" så finns det alltid undantag. ;)

Det är ju bara att titta på din egen test..

Danne1979

Det sket sig med planerna att åka ner till Elmia vart tvungen att köpa nya däck till bilen så ekonomin fick sig en törn