Hoppa till innehåll

Fiske 2011


Flex

Recommended Posts

Skönt att det finns en och annan "Helga" kvar i norra Roslagen. Fiskade MASSOR i övre tonåren i trakterna av Tvärnö/Värlingsö/Torsholmen...men sedan mitten av 90-talet har gäddfisket gått utför kvalitetsmässigt. Från att på 80-talet varit helt extremt till att numer vara trögt. Sanning att säga har jag inte alls fiskat lika intensivt heller. Pluggat, familj, småbarn mm mm. Nu är dock ungarna så stora så de börjar vilja följa med på lite mer "seriöst" vuxenfiske...härligt ^_^

Denna madam på uppskattningsvis runt 10 kilo samt en ca hälften så stor och några mindre blev resultatet av kristiflygarehelgens vistelse på Värlingsö :D

Yngsta grabben på 5 år drog en Abborre på 7 hekto vid bryggmete också... :lol:

post-8252-0-19973500-1307466195_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 182
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Nils l

    40

  • Flex

    19

  • lsjonsson

    10

  • Foffe

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blir lite fiske imorgon förmidda, var länge sedan som fan! får se om man får någe .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja hemkommen från fiske turen nu och det vart en Regnbåge på 1kg :)

post-4551-0-95198100-1307537473_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läste just i lokalblaskan att några entusiaster tänker börja sälja gäddfiske här på trakten, skulle visst bli nåt sorts fiskepaket om jag fattat rätt, dom hade provfiskat i helgen och på ett ställe fått 73st gäddor varav en på 8,8kg. Finns det verkligen folk som betalar dyra pengar för att fiska GÄDDA?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läste just i lokalblaskan att några entusiaster tänker börja sälja gäddfiske här på trakten, skulle visst bli nåt sorts fiskepaket om jag fattat rätt, dom hade provfiskat i helgen och på ett ställe fått 73st gäddor varav en på 8,8kg. Finns det verkligen folk som betalar dyra pengar för att fiska GÄDDA?

Ja klart att det finns riktiga entusiaster som betalar för bra gäddfiske men skulle tro att det nog är mest riktat åt turister som kanske inte vet bättre :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har varit och fiskat med en pojk ikväll så det blev inte så sen eller stora fiskar men vi fick iaf ett gäng abborrar å samtidigt fick han lära sig fiska med en riktig rulle.

imorgon är planen att åka och fiska lax efter arbetet å se om det går att få upp någon och inte bara tappa dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

imorgon är planen att åka och fiska lax efter arbetet å se om det går att få upp någon och inte bara tappa dom.

Laxfiske är spännande. Fiskar du i älv? Har du fått några rapporter om årets laxuppgång?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Laxfiske är spännande. Fiskar du i älv? Har du fått några rapporter om årets laxuppgång?

japp fiskar i kalixälv, jag har tappat två större fiskar själv i år och samtidigt har kompisen tappat nån också.

kompisens syster som brukar vara med och fiska nån gång med oss tappade en riktigt fin fisk vid land förr helgen så det var ju lite synd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

japp fiskar i kalixälv,

Jockfall? Jag passerade där för en vecka sedan. Det var en hel del fiskare i farten redan då. Man blev rätt sugen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo i jockfall brukar ja vara å fiska. Jo de har varit ganska mycket folk där i år men de är ju inte fått spec mycket fisk ännu. Men om vattnet nu börjar stiga så kommer nog fisket att bli ganska bra. De har sett ut som att de har gått ganska grov fisk i år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo i jockfall brukar ja vara å fiska. Jo de har varit ganska mycket folk där i år men de är ju inte fått spec mycket fisk ännu. Men om vattnet nu börjar stiga så kommer nog fisket att bli ganska bra. De har sett ut som att de har gått ganska grov fisk i år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har kommit hem efter fisket och det hände inte spec mycket mer än att jag slet bort två drag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo i jockfall brukar ja vara å fiska. Jo de har varit ganska mycket folk där i år men de är ju inte fått spec mycket fisk ännu. Men om vattnet nu börjar stiga så kommer nog fisket att bli ganska bra. De har sett ut som att de har gått ganska grov fisk i år.

Dom hade väl varnat för höga vattenflöden i vattendrag från fjällvärlden tyckte jag höra på radion igår. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nyss har ja krokat första laxen för i år med hugg kroken. Fisken vägde just över 10kg så han var rätt nöjd över att få upp den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blev en dyr fisketur. Men tur i oturen att det var min gamla EOS350 som drunknade och inte min 5d markII för då hade jag blivit ledsen på allvar. Lekte med en stor harr som jag tog bilder på men den gick fast i en pinne på botten för att jag höll på. Sköt ut kanoten och tog håven men tänkte inte på att jag hade kameran runt halsen och naturligtvis så vickade kanoteländet så att jag hamnade på knä i drickat. Harren borta håvskaftet knäckt och kameran död. Bara jag får råd ska jag göra som killen i göta kanal när han viker ihop den och stuvar ner den i containern. Mera rank kanot får man leta efter. Här är lite bilder. Håll till godo Flex, det var för din skull som jag tog med kameran.

Bäver en inte direkt vanlig syn där.

post-59-0-39724200-1307746838_thumb.jpg

Fisken har just tagit

post-59-0-20400200-1307746865_thumb.jpg

Fin harr som glider in. Skulle ha håvat den där så hade jag sluppit paja gammelkameran.

post-59-0-04327200-1307746916_thumb.jpg

Här ser man att det är en rätt så fin harr på säkert 45 cm

post-59-0-53083600-1307746944_thumb.jpg

Svårt att se men det är en fin harr

post-59-0-48695000-1307746976_thumb.jpg

Bara att lägga ut klinkhammern som att stjäla godis från småbarn

post-59-0-10057400-1307747014_thumb.jpg

Det var ingen liten sik heller och det blev fler men kameran ville inte vara med.

post-59-0-03578600-1307747045_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blev en dyr fisketur. Men tur i oturen att det var min gamla EOS350 som drunknade och inte min 5d markII för då hade jag blivit ledsen på allvar. Lekte med en stor harr som jag tog bilder på men den gick fast i en pinne på botten för att jag höll på. Sköt ut kanoten och tog håven men tänkte inte på att jag hade kameran runt halsen och naturligtvis så vickade kanoteländet så att jag hamnade på knä i drickat. Harren borta håvskaftet knäckt och kameran död. Bara jag får råd ska jag göra som killen i göta kanal när han viker ihop den och stuvar ner den i containern. Mera rank kanot får man leta efter. Här är lite bilder. Håll till godo Flex, det var för din skull som jag tog med kameran.

Bäver en inte direkt vanlig syn där.

post-59-0-39724200-1307746838_thumb.jpg

Fisken har just tagit

post-59-0-20400200-1307746865_thumb.jpg

Fin harr som glider in. Skulle ha håvat den där så hade jag sluppit paja gammelkameran.

post-59-0-04327200-1307746916_thumb.jpg

Här ser man att det är en rätt så fin harr på säkert 45 cm

post-59-0-53083600-1307746944_thumb.jpg

Svårt att se men det är en fin harr

post-59-0-48695000-1307746976_thumb.jpg

Bara att lägga ut klinkhammern som att stjäla godis från småbarn

post-59-0-10057400-1307747014_thumb.jpg

Det var ingen liten sik heller och det blev fler men kameran ville inte vara med.

post-59-0-03578600-1307747045_thumb.jpg

Härliga bilder o fina fiskar nu blev man riktigt sugen o klockren natur :D

Helt klart är att du har riktigt fint miljö som man får riktig kvalitets tid i som bommul för själen :D

Riktig otur med dina grejer att dom gick sönder :angry:

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en väldigt bra hemförsäkring, det måste man ha när man har strävhårig vorsteh. ;)

Ska se om jag får ut åtmonstonde en tusenlapp så kan jag köpa en behändig vattentät kamera som kan vara med överallt. Jag bor i himmelriket på jorden vad gäller fiske. Cykelavstånd till bra harrvatten och röding kan jag komma åt på en fredagkväll om jag vill. Det blev fem sikar och bommade på ett par riktigt stora harrar från kanoten. Sikarna ska jag tillaga i ugn i eftermiddag med tomat, dill, citronpeppar och grädde plus lite mjöl så såsen reder sig lite. Mandelpotatis till sedan sover man gott!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en väldigt bra hemförsäkring, det måste man ha när man har strävhårig vorsteh. ;)

Ska se om jag får ut åtmonstonde en tusenlapp så kan jag köpa en behändig vattentät kamera som kan vara med överallt. Jag bor i himmelriket på jorden vad gäller fiske. Cykelavstånd till bra harrvatten och röding kan jag komma åt på en fredagkväll om jag vill. Det blev fem sikar och bommade på ett par riktigt stora harrar från kanoten. Sikarna ska jag tillaga i ugn i eftermiddag med tomat, dill, citronpeppar och grädde plus lite mjöl så såsen reder sig lite. Mandelpotatis till sedan sover man gott!

Du lever ett gott liv Nils :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har varit ute och fiskat i helgen, resultat 1 st aborre på ca 100g :lol: inte ett öringshugg, inte ens ett ordentligt bottenapp :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fixade fiskekort för Kågeälven nu, är mycket sent ute iår men bättre sent än aldrig. Tror det beror på att jag bor för nära en fin Harr, havsörings och lax älv. Så i veckan ska det börjas jagas Harr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tog kanoten och paddlade tre till fyra km men med magert resultat och käften som en knipholk när jag upptäckte att jag inte var ensam. Några matharrar som fick gå tillbaka men det var absolut ingen fart på fisket idag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har man varit ute o kört lite enhandsflugfiske, En Harr och Öring blev dagens fångst. En helt underbar dag vid älven vindstilla o sol.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var och trollade efter gös,fick några gäddor och tappade några med,löjskallarna funkar fint när man lyckas trimma dom rätt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir att åka upp till byskan i helgen o försöka lura nån lax. Men ryktet säger att det är dåligt med lax i år igen :angry:

Men för mig gör det varken till eller i från brukar ha svårt att få den där omöjliga fisken, men testa ska man.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...