Hoppa till innehåll

Gör om detta om ni kan..!


ASAT_Pro

Recommended Posts

fast om man tittar på sista halvminuten så tycker jag målet verkar vara mindre än en vägg, frånsett om du är väldigt liten dvärg möjligvis??

räds du hennes skytte? jag tycker det var bra skjutet, oavsett 10pund eller annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enbart en träningssak och sen om de träffar rätt hela tiden är en helt annan femma! Skicka iväg flera pilar mot en duk som motsvarar en lagårdport är väl inget...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enbart en träningssak och sen om de träffar rätt hela tiden är en helt annan femma! Skicka iväg flera pilar mot en duk som motsvarar en lagårdport är väl inget...

Jo det är lite så jag tänker med, om bågen va 40-50 pund och hon skulle träffa en tallrik varje gång, mer imponerande

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fast om man tittar på sista halvminuten så tycker jag målet verkar vara mindre än en vägg, frånsett om du är väldigt liten dvärg möjligvis??

räds du hennes skytte? jag tycker det var bra skjutet, oavsett 10pund eller annat.

räds hennes skytte ? nej då, men sjölejon på cirkus imponerar inte heller på mig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det är lite så jag tänker med, om bågen va 40-50 pund och hon skulle träffa en tallrik varje gång, mer imponerande

Ja, den bågen som används gör att pilen inte går igenom mycket...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du tittar riktigt noga (0:34 in i filmen) så ser du att spetsarna är helt platta, bluntar.

Hade det vart jaktspets eller tavelspets så hade de gått igenom mattan!

Dessutom hänger det en burk eller liknande i en tråd framför mattan som hon skjuter på.

Det klingar till lite extra då hittar av den..

Och om det nu suttit en tallrik där framme istället så hade hon nog träffat 10 av sina 13 pilar...

Roger:

Om det nu är så enkelt som du får det att låta, så kan du väl visa oss när vi kommer och skjuter upp i höst!! ^_^

Det är lika bra du lägger dig i hårdträning redan nu.. ;)

Ja, den bågen som används gör att pilen inte går igenom mycket...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du tittar riktigt noga (0:34 in i filmen) så ser du att spetsarna är helt platta, bluntar.

Hade det vart jaktspets eller tavelspets så hade de gått igenom mattan!

Dessutom hänger det en burk eller liknande i en tråd framför mattan som hon skjuter på.

Det klingar till lite extra då hittar av den..

Och om det nu suttit en tallrik där framme istället så hade hon nog träffat 10 av sina 13 pilar...

Roger:

Om det nu är så enkelt som du får det att låta, så kan du väl visa oss när vi kommer och skjuter upp i höst!! ^_^

Det är lika bra du lägger dig i hårdträning redan nu.. ;)

Har nog inte sagt att det är enkelt, men med repetetiv träning kan träna in snabbheten att ladda en pil från kogret

eller som att dra en revolver snabbt ur ett hölster och skjuta, det är bara träning inte skicklighet, men att träffa

något i samma andetag då börjar jag bli imponerad, jag har ju en lätt recurve 32 pund, men saknar motivation och tid

för att träna bara :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även om man skulle träna fingertopparna blodiga så skulle varken du eller jag vara ens i närheten av vad hon gör! ;)

När vi står och fummlar med att få fast nocken på strängen har hon gjort nåldyna av oss..

Nu är det ju inte jakt hon håller på med och hon hittar ju av både mattan och den lilla burken som hänger framför, utan att göra hål i väggen. :)

Får nästan en känsla av att det är en teknik som användes i krig mot större grupper av folk, och det gällde att ha så mycket pil i luften som möjligt.

Alltid träffade nån pil något! :P

Det skulle bli alldeles för dyrt med dagens pilpriser..! ;)

Har nog inte sagt att det är enkelt, men med repetetiv träning kan träna in snabbheten att ladda en pil från kogret

eller som att dra en revolver snabbt ur ett hölster och skjuta, det är bara träning inte skicklighet, men att träffa

något i samma andetag då börjar jag bli imponerad, jag har ju en lätt recurve 32 pund, men saknar motivation och tid

för att träna bara :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även om man skulle träna fingertopparna blodiga så skulle varken du eller jag vara ens i närheten av vad hon gör! ;)

När vi står och fummlar med att få fast nocken på strängen har hon gjort nåldyna av oss..

Nu är det ju inte jakt hon håller på med och hon hittar ju av både mattan och den lilla burken som hänger framför, utan att göra hål i väggen. :)

Får nästan en känsla av att det är en teknik som användes i krig mot större grupper av folk, och det gällde att ha så mycket pil i luften som möjligt.

Alltid träffade nån pil något! :P

Det skulle bli alldeles för dyrt med dagens pilpriser..! ;)

skaffa en lätt båge och börja träna ser ut som hon håller pilen med tummen och pekfingret samt låter strängen glida ner på tummen till nocken innan övriga fingrar drar med strängen

tror nog mer att det är "legolas" lek som hon och dom andra gör

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta min franska, men f*n va gnälliga vissa är!! <_<

Kan ni inte bara medge att hon är duktig??

Det finns ingen "vanlig" bågskytt i Sverige som fixar detta, om man inte håller på med Beridet Bågskytte (Mounted Archery).

Ska vi dra en parallell så imponerar ju inte Jocke Smålänning.

Visst, han skjuter snabbt men han hittar inte alltid av..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta min franska, men f*n va gnälliga vissa är!! <_<

Kan ni inte bara medge att hon är duktig??

Det finns ingen bågskytt i Sverige som fixar detta, om man inte håller på med Beridet Bågskytte (Mounted Archery).

Ska vi dra en parallell så imponerar ju inte Jocke Smålänning.

Visst, han skjuter snabbt men han hittar inte alltid av..

Håller med dig ASAT PRO snacka om styva i korken!! :P Kan inte mycket om bågskytte men nog tror jag det krävs grymt mycket träning för att göra som henne! Och skicklig är man väl även om man har tränat sig till det man är skicklig på eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TACK Gäddan!! ^_^

Man kan träna till en viss gräns, men för att ta det sista steget så måste man även ha talang!

Kikade på en sida som säljer denna typen av bågar: http://www.gislfakse.se

Barnbågarna ligger på runt 20 lbs, medans övriga ligger på mellan 25-100 lbs..

Håller med dig ASAT PRO snacka om styva i korken!! :P Kan inte mycket om bågskytte men nog tror jag det krävs grymt mycket träning för att göra som henne! Och skicklig är man väl även om man har tränat sig till det man är skicklig på eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser


skaffa en lätt båge och börja träna ser ut som hon håller pilen med tummen och pekfingret samt låter strängen glida ner på tummen till nocken innan övriga fingrar drar med strängen
tror nog mer att det är "legolas" lek som hon och dom andra gör




det är ingen lek och inget nytt
faktist ganska vanligt i syd Europa,specielt i Ungern
hon är bara i första stadium och den andra kommer sen


och varför hon måste lära sig skjuta i rörelse ser du på filmen


Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är ingen lek och inget nytt

faktist ganska vanligt i syd Europa,specielt i Ungern

hon är bara i första stadium och den andra kommer sen

och varför hon måste lära sig skjuta i rörelse ser du på filmen

av dom klipp och bilder jag har sett av hästburet bågskytte så brukar skytten antingen ha pilarna i samma hand som bågen eller ha ett "höftkoger" inte i ett axelkoger

antar att det skulle vara ett mindre helvete att försöka få ta i en pil ur ett koger som studsar och far runt på axeln visst om hon ska börja med ridningen efteråt så visst men av dom klippen som länkas till det hon är i så är det fortfarande "lek" lite för mycket sagan om ringen över gruppen hon är med

dock så är ena klippet du skickade lite värre dock inte lika snabbt men han träffar iaf små kastade mål från hästen så hon har en liten bit kvar så tack att du visade att hon inte var så bra som ni vill ge sken av

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...så tack att du visade att hon inte var så bra som ni vill ge sken av

..och vissa är gnälligare än andra.. :huh::P

När jag satte ut klippet så sa jag att hon va grym, inte bäst i världen!

Men hon slår säkert 98% (eller mer) av alla svenska bågskyttar, oavsett vilket stadie hon är i. ;)

Sen att jämföra henne med Lajos Kassai, som tydligen är med i Guinness rekordbok är lite snett..

Skulle vi göra samma jämförelse med dig "musdödarn" och Jocke Smålänning/Kenneth Aspestrand så kan du gräva ner dina bössor..! ;):D

Här är en länk till en bågskyttefilm som några norrmän gjort, bland annat om Lajos Kassai (12:22 in i filmen) men även om bågjakt (27:40 in i filmen):

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är en till som kan hålla i en båge.

Sånt här föds man till att kunna och det går bara att träna till en viss gräns.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är en till som kan hålla i en båge.

Sånt här föds man till att kunna och det går bara att träna till en viss gräns.

Imponerande klipp alla i tråden håller med Nils dessa är födda med talang inget alla kan gör med träning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enkla fråndruvor med båge? Jävla sopa, varför skjuter han inte dubbléer? :angry:

Skämt åsido, tänkte bara hänga på gnällgänget ett tag här. ;) ;) ;) Okej då :wub:

Håller med om att den ryska tjejen hade fått till ett jävla driv i sitt skytte - och när man skjuter med en sådan automatik får man tid att sikta också - om det liknar någon annan skytteform jag har provat. Det är meckandet och micklandet som gör att man får ont om tid och skjuter illa, när rutinerna sitter har man tid att se till att man träffar målet också. Tror faktiskt att det är sannolikare att tjejen är en in-i-h-e duktig skytt än att hon bara skulle hamra in pilar i en vägg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om man kikar var det tar så är hon inte långt ifrån plåtburken med mer än två tre pilar. Jag skulle då inte vilja stå framför. Man såg ju ut som en igelkott efter fem sekunder. Det spelar ingen roll inom vilket område en människa har talang, det är imponerande att se hur man kan driva människokroppen och knoppen till olika saker. Som att se "The living camera", "The human calculator" eller någon femårig pianist som spelar mozart felfritt på gehör det finns massor med mer exempel. Men talangen måste finnas annars spelar det ingen roll hur mycket man än tränar och det är bara att lyfta på hatten och gratulera de som fått gåvan oavsett inom vilket område det är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enkla fråndruvor med båge? Jävla sopa, varför skjuter han inte dubbléer? :angry:

Skämt åsido, tänkte bara hänga på gnällgänget ett tag här. ;) ;) ;) Okej då :wub:

:lol::P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nils l och HerrBerg, ni är helt inne på rätt linje båda två! :)

När man ser hur lugnt, mjukt och sansat hon skjuter men ändå snabbt (utan att stressa) så ser man hur bra hon är.

Börjar man fummla så bryts "flödet" av pil och det syns direkt!

Visst, hon kanske inte hållit på så länge..

Men ser det så här bra ut nu, hur bra kan hon inte bli senare!? ^_^

Killen med lerduvorna är riktigt bra han me!!

Har testat själv och det är inte alls så lätt som han får det att verka.. ;)

+ att han tar en "rabbit" x2 kring 4:00 i filmen.

Han plockar ju även några miniduvor uppkastade för hand..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Duktiga båda två ! Jag bara undrar om killen med duvorna har spons på pilar ? Måste bli bra träning att springa å samla in dem eftersom de flyger en bit. Ser ju inte ut som några fluflu-pilar....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...