Hoppa till innehåll

ÄLGJAKTEN 2011/2012


Foffe

Recommended Posts

Ja det är en helt okej förändring, speciellt då vi har riktigt gott om älg.

Förberedelserna består i år av att fixa en ny stege till ett av mina favortipass då den är totalt genomrutten. Sedan finns funderingar på att uppföra ett nytt torn eftersom jag har ett som står mitt i en granplantering (var tydligen en myr då tornet byggdes)

:rolleyes:

kan ju vara en bra sak att komma upp i tornet.. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 328
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    55

  • Foffe

    37

  • Teffek

    17

  • Kurok

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Personlig målsättning med övningsskyttet på älgbanan är: 4 guldserier på raken utan stöd, 6 guldserier på raken med stöd (käpp).

Jag har nått målet, men det har kostat en hel del jaktmatch, ca 800 st, men det har blivit en hel del silverserier och några bronsserier också.

Sen har det blivit en hel del med 22:an på miniälgen och plinkmålet också. ca 2000 skott.

Men skjuta är kul och övning ger färdighet, dessutom så minskar det jaktabstinensen något så man inte blir för avtryckarglad i skogen. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Personlig målsättning med övningsskyttet på älgbanan är: 4 guldserier på raken utan stöd, 6 guldserier på raken med stöd (käpp).

Jag har nått målet, men det har kostat en hel del jaktmatch, ca 800 st, men det har blivit en hel del silverserier och några bronsserier också.

Sen har det blivit en hel del med 22:an på miniälgen och plinkmålet också. ca 2000 skott.

Men skjuta är kul och övning ger färdighet, dessutom så minskar det jaktabstinensen något så man inte blir för avtryckarglad i skogen. ;)

håller med dig... :wub:

skytte är kul....och övning kan man aldrig få för mycket av

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det bestämt, ska på septemberjakt utan för Härnösand någon stans. Jag som knappt varit utanför komungränsen :rolleyes:

Ett mindre jaktlag med några äldre herrar, som behöver lite yngre folk som kan gå i skogen.

Tar med unghunden, ska nog kunna bli något släpp med henne.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inte alls du är sugen, du vill säkert hellre tillbringa två dagar på Birsta City :D

Nja där går åsikterna i sär <_<

Zita är jag lite bekymrad över ingen fart på den gamla damen men drygt elva år så får man nog inte ha så höga krav .

Hon ska få några släpp i sept sen får jag se om det blir pension får den gamla.

Men Stella ska få svetas i höst :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja där går åsikterna i sär <_<

Zita är jag lite bekymrad över ingen fart på den gamla damen men drygt elva år så får man nog inte ha så höga krav .

Hon ska få några släpp i sept sen får jag se om det blir pension får den gamla.

Men Stella ska få svetas i höst :wub:

Det är nog dags att ungdomarna får ta över nu och gamlingarna får leva ett behagligt pensionärsliv så länge dom är friska.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är nog dags att ungdomarna får ta över nu och gamlingarna får leva ett behagligt pensionärsliv så länge dom är friska.

Helt klart är det så vi får leva på gammla minnen på på gamlingarna.

Hade ett nytt ståndskall med stella i dag satan va det pockar på nu :wub:

Om drygt en vecka så bär det av till Jämtland sugen JAAAA lite ra B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En arbetsdag kvar, sen åker jag hem till byn och varvar ned under helgen. För på måndag smäller det.

Aaaaa väntan är olidlig!! :wacko:

:angry: inte ett dugg avis...bara så du vet det....... ^_^:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nästa torsdag hoppar jag in i bilen och åker till Hammerdal för att skjuta björnpasset på fredagen och sedan starta älgjakten tidigt på lördagsmorgonen!

Hoppas ryggen håller bättre än vad den gjorde förra året... <_< (tog mig upp men aldrig ut i skogen...)

Så här skall det se ut på morgonen!

kalv1.jpg

Skitjakt på er! ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har 4 arbetsdagr kvar innan Älgjakten. vi jagar bara måndag - tisdag sen är det jakt på helger som gäller. Kan säga man börjar längta nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har även jag 4arbetsdagar kvar, ska jaga hela första veckan, onsdag-söndag andra veckan, måndag förmiddag & onsdag-söndag tredje veckan!

Hoppas hundarna funkar!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nästa vecka på Torsdagen så går färden upp till Kramfors för Älgjakten och detta är nåt jag verkligen har längtat efter för det blir mitt första besök i Kramfors för jakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

är uppspelt som ett barn, på fredag styr vi kosan norrut för 7 dagar jakt och fiske!

Min lista över vad som ska packas, har skrivits om 3ggr, och dragen i fiskelådan är nypolerade!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

är uppspelt som ett barn, på fredag styr vi kosan norrut för 7 dagar jakt och fiske!

Min lista över vad som ska packas, har skrivits om 3ggr, och dragen i fiskelådan är nypolerade!

6 timmar kvar att jobba, och som en kärring i en skobutik, kan jag fan inte bestämma mig för vilken bössan som ska få göra jobbet! :blush:

Eller hur många vapen som borde följa med! :unsure:

Nåja det reder sig när jag väl börjar packa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skriver du lista?

Jag bara tar med allt jag har, tyvärr så är det bara 2 björnar kvar.

Inte för jag tror på särskilt stor björnchans, men att bara kunna drömma om en björn värmer ju.

Jag har haft feber ett par dagar men nu i morse när jag läste att dom snart skjutit fullt så försvann febern, måste varit björnfrossa!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skriver du lista?

Jag bara tar med allt jag har, tyvärr så är det bara 2 björnar kvar.

Inte för jag tror på särskilt stor björnchans, men att bara kunna drömma om en björn värmer ju.

Jag har haft feber ett par dagar men nu i morse när jag läste att dom snart skjutit fullt så försvann febern, måste varit björnfrossa!

Allt jag har.. nä, det skulle inte funka :) Som prylbög har jag insett man bara kan ha med så mkt som bälte + hängslen tål :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slutat jobba denna och nästa vecka.

Nu är det uppladdning, packning och idel glada dagar!

Nu behöver jag bara lista ut vilken/vilka bössa/or som ska med..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så där ja, då var man uppe i dom djupaste björntätaste storoxskogarna i landet!

Nu gäller det bara att innan måndag räkna ut var dom gömmer sig, på den sidan skogen som är på bild. Eller den sidan som ligger bakom mig när jag tog bilden?

post-3866-0-59096500-1314900952_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har man semsetr igen i kväll så får man veta var man ska jaga på måndag morgon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imorgon bär det iväg upp till Östersund för ett par dagars älgjakt ska bli skitkul. :lol:

Skitjakt på er.

Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...