Älgflugornas Herre 1,015 Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Var hos svärföräldrarna på en ö utanför Tanum i N bohuslän i helgen. Testade fisket i ett gatt innanför ön, var inriktad på öring men fick.... Makrill. Blev så det räckte till lunch åt 6 pers så det var ju OK. Kul att ta dem på spö, de är livlig.... Jag tycker det känns som ett väldigt tidigt makrillfiske, annars är det ju frammåt sensommaren som man brukar kunna dra makrill... Quote Link to post Share on other sites
MarkusR 9,300 Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Makrillfiske med lätt haspel (eller flugspö) är ju fruktansvärt kul Jag är inget stort fan av att äta dem men det är ju en smaksak. Quote Link to post Share on other sites
exabit 5,330 Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Global warming? Quote Link to post Share on other sites
Tjörnbon 1,551 Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Det är inget ovanligt att de är här vid denna tiden! De går längs med bergen till en början så de flesta som dörjar efter dem missar att de kommit in. Går man på öring så blir man ofta först att bära hem ett knippe Quote Link to post Share on other sites
sidelock 3,911 Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Det är inget ovanligt att de är här vid denna tiden! De går längs med bergen till en början så de flesta som dörjar efter dem missar att de kommit in. Går man på öring så blir man ofta först att bära hem ett knippe +1, några stridspittar ska ju alltid vara först. Quote Link to post Share on other sites
Tjörnbon 1,551 Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 +1, några stridspittar ska ju alltid vara först. Först vinner är det väl?? Quote Link to post Share on other sites
Backe 465 Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Galet avis, här i Östersjön får man bara näbbgäddor. Makrillen är en fighter av rang! Quote Link to post Share on other sites
Tjörnbon 1,551 Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Galet avis, här i Östersjön får man bara näbbgäddor. Makrillen är en fighter av rang! Näbbgäddan är rätt så sprallig den med.. Makrillen föredrar jag iofs på matbordet. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts