Hoppa till innehåll

Tips på Första hagelbössan


Zkiddz

Recommended Posts

De kända tillverkarna är det nog inget fel på, finns säkert undantag vad gäller vissa modeller men generellt torde kvalitén var god. Är dom skötta så lär de hålla. Viktigaste att bössan passar dig, om det sedan står Miroku, Browning, Winchester, Beretta är kanske inte det viktigaste. Fråga om du får provskjuta, det skall inte vara problem. Ta gärna med en duktig skytt som har god vapenkunskap för att få ett objektivt utlåtande, det lär du inte få av majoriteten av vapenhandlarna. Bästa är om du kan hitta en kolv som passar utan ingrepp. Justerbar kolv är som utbytbara chocker, har man väl hittat rätt skruvar man inte fram och tillbaka. Jag gick från en gammal-sida-sida till en "pimpad" Browning pro sport och den passar mig (trots avtryckare i guld). Flukta runt rejält, kläm och känn och provskjut bland de kända fabrikaten, du lär hitta rätt till slut. En Browning 325 ovan är väl värd att kolla in. Lycka till och håll tråden uppdaterad!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago, Ken1 said:

Jag ska avyttra en Browning 325 Sporting . Skicka ett PM om det är intressant.

//K

Ska sova nu och har lite att göra halva dagen imorgon, ska försöka hinna höra av mig senare på dagen då ! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

24 minutes ago sexfemåtta sa:

Ska sova nu och har lite att göra halva dagen imorgon, ska försöka hinna höra av mig senare på dagen då !

Ingen brådska 👍👍👍

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago Ken1 sa:

Jag ska avyttra en Browning 325 Sporting . Skicka ett PM om det är intressant.

//K

Om denna bössa passar dig så är det bara att slå till, du kommer garanterat ha en bössa för resten av livet om du bara sköter om den normalt, oavsett hur mycket du pangar.

Ha de.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det står två beggade Browning på Kjells i Götene. En 325 jaktmodell i fint bruksskick för 11k och en mer sliten men ändå tät GTI sporter för 14k

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Franchi said:

Om denna bössa passar dig så är det bara att slå till, du kommer garanterat ha en bössa för resten av livet om du bara sköter om den normalt, oavsett hur mycket du pangar.

Ha de.

Tack för input. Kommer kika på den 👍

Tillägg:
Superbra forum detta, otroligt hjälpsamt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

30 minutes ago Galne sa:

En sån har jag köpt av @ken1!! ❣️ Den bössan är ren kärlek!!:wub:

Kul att höra! Vad har du den till? Behöver en vardagsbössa som kan vara med i gårdsbilen, i båten etc... utan att jag behöver noja över eventuella repor i kolv etc. Har en ny Browning men den har jag för mer planerade aktiviteter som lerduvor och fågel. Känns litet fel att den ska skramla runt som "vardagsbössa". 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Fläskfia sa:

Kul att höra! Vad har du den till? Behöver en vardagsbössa som kan vara med i gårdsbilen, i båten etc... utan att jag behöver noja över eventuella repor i kolv etc. Har en ny Browning men den har jag för mer planerade aktiviteter som lerduvor och fågel. Känns litet fel att den ska skramla runt som "vardagsbössa". 

Allt och inget så att säga, primära hagel bössan! Den skjuts det sproting med och skall de jagas hagel är det den som åker med i första hand, den gamla Classicen står mest i skåpet nu mer. Men att skramla sönder den i bilen skulle aldrig falla mig in, det är finna bruks vapen för det i mina ögon. Beakta att det är en lätt bössa så den talar om när man trycker av!!! :whistling:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En begagnad FN B25 är kanske värd att hålla ögonen efter den med ?

Jag har en sådan och den är i mina ögon ett kvalitetsvapen sett till pengen jag gav för den, jag kan förmodligen ha den för resten av livet om jag vill.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Galne sa:

Allt och inget så att säga, primära hagel bössan! Den skjuts det sproting med och skall de jagas hagel är det den som åker med i första hand, den gamla Classicen står mest i skåpet nu mer. Men att skramla sönder den i bilen skulle aldrig falla mig in, det är finna bruks vapen för det i mina ögon. Beakta att det är en lätt bössa så den talar om när man trycker av!!! :whistling:

OK, då vet jag. Kanske läge för en Baikal...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...