Hoppa till innehåll

Kuljaktstig 7/8 i Obbhult


exabit

Recommended Posts

Sedvanliga kuljaktstigen i Härryda den 7/8.

http://www.harrydajvf.se/skjutprogram.htm (se längst ner på sidan)

Sammanfaller tyvärr med kuljaktstigen i Varberg i år <_<

http://www.jagareforbundet.se/halland/varberg/7_82011reklam.pdf

F-n vet vilken man ska åka på. Den i Härryda är betydligt roligare i skogsmiljö och även med rörliga mål. Hmm... Kanske skjuta den i Varberg först och sen rusa till Härryda innan kl 13? :rolleyes:

Ska försöka försvara titeln i Varberg i år, men knappast troligt. Tänkte köra med Blaser K95:an i år i Varberg. Blir i så fall Tikka 308:an i Härryda för de rörliga målen (björn följd av avslutande älgbaneserie).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Faktum är att om man skjuter stigen i Obbhult kl 9 så borde man hinna till Härryda innan anmälan går ut kl 13. Am I crazy enough to do it? :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu - är det verkligen ingen på forumet som ska åka på (någon av) dessa kuljaktstigar? Den ena ligger ju nära Göteborg och den andra i hjärtat av Halland.

Förutsätter att Joacim med mor skjuter i Obbhult? Turbo Hunter och sidelock också kanske? :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har som målsättning att skjuta obbhultstigen.

Men det är väll som vanligt det löser sig med jobb och jobb och jobb :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Förutsätter att Joacim med mor skjuter i Obbhult?

Jag kommer till Obbhult i alla fall. Om mamma hänger på vet jag inte ännu. Med lite flyt kanske man kan få med farsgubben, men det har jag inga större förhoppningar över. Han har ju inte varit med ute på någon utflykt/aktivitet med sönerna sedan man fyllde 12 typ <_<

MVH/Jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir jag och farsgubben som kommer att dyka upp i Obbhult. Kryss i taket ;) Tror att vi kommer försöka vara där ganska så tidigt. Jag vill personligen gå med både 6,5 och 8x57 pipan monterad. Det vill ju till att man tränar med båda, det är ju ändå en viss skillnad på dämpad 6,5 och odämpad 52cm 8x57, kräver lite olika teknik i skyttet.

Verkligen ingen annan som ska dit?

Mvh/Joacim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir till å förhandla i familjerådet.... Vid lyckad utgång så kommer jag också....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir till å förhandla i familjerådet.... Vid lyckad utgång så kommer jag också....

det gick bra. Jag kommer. Men eftersom jag skall jobba ute i två månader framöver så kommer jag bara om det är uppehåll :blush:

Skal se om jag inte kan få med mig grannen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt! Jag och Magnu[m|s] anländer kl 10 ca. Jag skippar stigen i Härryda då det blir för stressigt, men ffa för att jag vill skjuta tillsammans med Magnus :rolleyes:

Blir kul att lufta K95:an under lite mer praktiskt skytte ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...