Hoppa till innehåll

Grävlingjakt i Växjöområdet


Musköt

Recommended Posts

Dags för detta årets påminnelse. :D

Har ju ett par hundar som med viss övertalning går att få till att jaga grävling. :rolleyes:

Så är det någon runt Växjö som behöver lite hjälp med sina grävlingar så hör av er. Lär väl va lite hektiskt första veckan men sen hinner vi säkert med en del. :P

/Björn

070-5721299

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dags för detta årets påminnelse. :D

Har ju ett par hundar som med viss övertalning går att få till att jaga grävling. :rolleyes:

Så är det någon runt Växjö som behöver lite hjälp med sina grävlingar så hör av er. Lär väl va lite hektsikt första veckan men sen hinner vi säkert med en del. :P

/Björn

070-5721299

Talar du bara om vilka nätter du är ledig så boka in dom här.

Kan nog övertala ett par marker till tror jag.

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du åka lite längre och komma upp hit kan jag säkerligen fixa 4 marker, den största är väl på 2200 ha och den minsta är på runt 200 ha så det får väl bli en hel helg, boende i jaktstuga kan också ordnas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du åka lite längre och komma upp hit kan jag säkerligen fixa 4 marker, den största är väl på 2200 ha och den minsta är på runt 200 ha så det får väl bli en hel helg, boende i jaktstuga kan också ordnas.

Kan nog lova att det är får långt att åka för en äkta småläning :lol:

Men jag har en väst laika jag med ;) och bara halva vägen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju några marker som du vet om så det är bara att säga till när ni får tid över :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan nog lova att det är får långt att åka för en äkta småläning :lol:

Men jag har en väst laika jag med ;) och bara halva vägen!

Ja förmodligen, jag är ju bara smålandsättling och det ligger lite sådär på gränsen för mig:p Men du är välkommen du med, bara o hojta till så snackar jag med lite markägare. Jag jagar själv på två marker och har tillstånd för att jaga räv, grävling och kråkfågel på ytterligare en. Sedan vet jag en annan i trakten som nog gärna vill bli av med lite grävling. Helt enkelt en helg ska jag kunna sysselsätta er utan problem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja förmodligen, jag är ju bara smålandsättling och det ligger lite sådär på gränsen för mig:p Men du är välkommen du med, bara o hojta till så snackar jag med lite markägare. Jag jagar själv på två marker och har tillstånd för att jaga räv, grävling och kråkfågel på ytterligare en. Sedan vet jag en annan i trakten som nog gärna vill bli av med lite grävling. Helt enkelt en helg ska jag kunna sysselsätta er utan problem.

Låter ju kanon! Jag hör av mig vid tillfälle.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du åka lite längre och komma upp hit kan jag säkerligen fixa 4 marker, den största är väl på 2200 ha och den minsta är på runt 200 ha så det får väl bli en hel helg, boende i jaktstuga kan också ordnas.

Blir nog bättre att Lindberg tar hand om det. Han kan behöva skjuta lite för sitt kräk. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja eller var det tvärtom? :unsure::D

Tvärtom låter långsökt ;) Och LÅNGSÖK är ju inget dina hundar pysslar med direkt :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tvärtom låter långsökt ;) Och LÅNGSÖK är ju inget dina hundar pysslar med direkt :P

Ja men visst är det märkligt att man lyckas skjuta så mycket för hundar som inte har något sök. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara säg till när du kan efter den 5 aug så är du välkommen och jaga.

Det ska jag göra. Kan du skicka ditt nr?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du vet var jag finns med ett antal ha 500+ som tjejerna kan husera fritt på och sprida död och förintelse och en och annan hörselskada som du utrycker det hela.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du vet var jag finns med ett antal ha 500+ som tjejerna kan husera fritt på och sprida död och förintelse och en och annan hörselskada som du utrycker det hela.

Lasse

Jo det har inte undgått mig. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men visst är det märkligt att man lyckas skjuta så mycket för hundar som inte har något sök. ;)

Har hört på ryktets vägar att grävlingar är mutbara ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo det hoppas jag verkligen. Funny ska ju gå prov.

Anade väl det... ;) kan ha ngt skoj till dig, men ska kolla lite. Slår en signal idag eller i morgon. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Retur på förra årets utflykter är redan förankrad hos markägarn, om tjejerna är sugna förstås!

grävlingarna är redan siktade på och praktikanten behöver få se och lära av riktiga proffs :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...