Jump to content

Trafikolycka med gris.. Märklig o misslyckat...

Recommended Posts

Påkörd i morse på liten grusväg.

Ensam svart gris.

Lykta sönder, bucklig framskärm och lossnad trasig fälgskydd.

Va där ett par timmar senare.

Hittade platsen, man kan nog köra i 70 där skulle jag tro, kanske mer ändå.

Grisen ska varit träffad i frampartiet.

Syntes att den varit omkull och kanat på grusvägen en 5 m o ner i diket.

Plottfia tjoade o snurrade runt men de va inte det vanliga draget i linan när det bar iväg.

Kände inte igen henne alls. tog om ett par gånger men de va samma lite hit o dit spårande.

Hon går normalt som på räls med tyngd i linan.

Vi gick iallafall i väg en 400m sen koppalde jag loss.

Såg ett o annat klövtramp men de verkade va på fel håll.

Plottfia tjoar några gånger och fortsätter en hundra meter fram o sen vänder hon om kommer tillbaka, mycket ovanligt..

Går tillbaka till olycksplatsen och låter jycken spåra av båda sidorna men det är på den sida vi varit hittils som hon vill vara.

Passerar nu en silverfärgad danskreggad bil.

Inget o bry sig om så sett.

Efter en del omtag så släpper jag helt sonika kräket där vi vet att grisen legat och hon lufsar iväg samma resa som innan.

Vi sneddar upp mot där hon vände innan o hon går stadig i samma spår som vi spårade i linan.

Då drar hon igång mitt i den gamla löpan.

Men jag blir gensat misstänksam.. fel skall o intensitet.

Lyckas koppla när vi kört ifatt fuldrevet..

Förmodligen stötte vi rådjuret när vi genade o hon mötte det på löpan o kunde inte låta bli.. jävla hund..

Nu va vi väldigt villrådiga..

Tog o bytte hund o lät denne söka fritt runt olycksplatsen och dit där mitt kräk vänt.

Hände inte ett skit...

Tog sen mitt kräk igen o gick dit där hon vänt och tog några ordentliga lovar runt de planteringarna o i dem.

Även fuldjurets löpa gick därigenom men nu lät hon bli den efter ett bestämt nej från min sida.

Sökte även längre in på motsatt sida vägen.

Jag fattar då fan inget...

Men nu till det lite märkliga..

När vi kom tillbaka så kom den silverfärgade utlandsreggade bilen igen och några ord växlades mellan polaren och kvinnan i bilen som bröt på danska.

Hon,

-hur går det, hittar ni grisen? ( hon ler o skrattar till.)

Poarlen, -

Nä vi har försökt nu i 4 timmar men grisen har lurat oss.

Hon,

-nähä o så skrattar hon o kör iväg.

inget o bry sig om, vi rykte på axlarna åt det.

Men så nu i eftermiddags så ringde föraren (oxå kvinlig) och undrade hur det gått.

Jag förklarade att vi misslyckats o nämnde den silverfärgade bilen o kvinnan i den.

Föraren blev rejält förvånad över att någon visste om olyckan mer än hon o polisen..o att det va gris o dessutom känner hon (föraren) ingen med silverfärgad danskreggad bil.

Hmm...

Nått verkar lurt...

Känns som en dålig bortförklaring....

Funderat en del..

Tiken löper med det har inte påverkat henne förut.

Början av säsongen o inte ett uppdrag sen i sommras..

De va de bortförklaringarna..;)

Föraren har markerat platsen exakt och om där legat en död gris i diket så har hon stått 3-4 m därifrån o hängt upp snitzeln.

Hände vid 7.30 o då är det ju fullt dagsljus.

Dock monligt och lite regn o rätt mörkt i buskarna. Kanske möjligt o missa ev död gris om man är lite skärrad oxå.

Inga släpspår i grusvägen efter ev släpa upp en gris men det går ju att lyfta gris på 2 man utan att lämna spår så sett.

Av de kasande spåren efter grisen ner i diket o dömma o skadorna på bilen så kändes det som vi skulle få kontakt med ev levande gris inom 3-400m.

En ev död gris i diket som plockats bort skulle förklara tikens ointresse o att hon vände i den löpa hon följde

Men hur jag än vänder på´t så är o förblir det ett misslyckande..

Hatar sånt...:angry:

Hej N S jeg tror at den leende danske dame og hendes mand har samlet op grisen derfor frem og tilbage,hilsen fraden døde gris i Slæthult. carl erik.

Hej N S jeg tror at den leende danske dame og hendes mand har samlet op grisen derfor frem og tilbage,hilsen fraden døde gris i Slæthult. carl erik.

Jo det är ju inte omöjligt iallafall.

Men faen det känns ändå långsökt o en dålig bortförklaring för värdelösa hundar....:( '

MrBrowning

Är ju också inne på att grisen dött och blivit upplockad. Hur visste föraren att det var gris ni gick efter? Kunde lika bra varit rå, älg eller chimpans.

Hade dock varit skoj om jycken gått till bilen och skällt som fan. Snopna turister som får förklarat jaktbrott för sig...

Kan vara så att hund inte var i form för dagen! nu skrivs det att grisen är tagen av bilist men som N,S skriver så-

kan detta resultat bero på hunden?

vad som hänt vet ju ingen!