Hoppa till innehåll

Era jaktbilar.


Fredde_piteå

Recommended Posts

få höra nu..vad brummar ni runt med till och från jakten? Har du en enkom jaktbil, eller är det familjekärran som får agera jaktbil under helgerna ;)

Märke, modell och årsmodell...en bild skadar inte heller :-*

/Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Fredde_piteå

    8

  • cardic

    8

  • nicke91

    6

  • Johan H

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

i höstas var det en Mercedes-Benz 200 -87a, en riktig terängbil...

Nu har jag skaffat en toyota corrolla kombi 4wd -88, bild kanske kommer inom sinom tid

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Volvo 945 -95 med takbox! Kör fast så fort den ser en snöfläck och det hatar jag men det finns ingen trevligare bil att köra som lastar bra och acceptabel ekonomi. Harva iväg till Skåne tur o retur i en pickup.. icke!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar ju ha hyffsad markfrigång +4 hjulsdrift, inte illa alls. :) En sån skulle man behöva. Jag har sidesteps på chevan så frigången är väl ~1 dm och det skrapar i precis överallt  >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man skulle behöva skaffa sig en jaktbil, fast å andra sidan så vill man ju även ha ny bössa, Gps, hundpejl, laddutrustning, och ja ni vet ju hur det är  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Opel Ascona C Sport(inte att förglömma ;))-85. har funkat riktigt bra nu i 2 jaktsäsonger faktiskt..skönt med en bil som man inte är det minsta rädd om utseendemassigt när man ska ut i skogen..har faktiskt inte nånsin känt att den varit på nåt sätt otillräcklig, har kanske tur med bra vägar ute på jaktmarkerna..

fast nu är det dags att byta kärra, håller på o söker runt nu lite, har faktiskt inte en aaning om vad jag vill ha...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Usch :-X skäms nästan att skriva det här så jag kompenserar för det genom att nämna mina senaste bilar.

Har under de senaste tio åren bara kört amerikanskt,började min US-trilogi med en Ford Ranger 90:a 4,0l V6 :D saknar henne fortfarande,skaffade efter det en Ford Explorer 4,0l V6 96:a :- skitbil saknar henne inte alls,efter det köpte jag en GMC Safari AWD 92:a 4,3l V6 helt klart den bästa bil jag någonsin haft, och vad har jag idag.........En Fiat Doblo :-[... varför? jo när vår kära regering >:( eller rättare sagt efter att miljöpartiet chockhöjde bensinpriserna så det kostade runt tusenlappen att tanka varje gång så var måttet rågat,halverade den månatliga bensinkostnaden med det bilbytet.

Men jag kan inte påstå att den är särskilt framkomlig eller skön att köra,lastar dock väldigt bra med mycket låg tröskel.

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Merceds benz 200 - 86:a...dryga 35 000 mil, men den går som en pärla....dock garanterad sladd vintertid i alla kurvor ;D ;D (beror inte på föraren)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För tillfället puttrar jag runt i en Audi S4 -93...skriver för tillfället pga att jag är känd för att byta bilar lika ofta som folk byter tandborstar ;)...hann med 3st helt olika bilar innan jag hade körkortet (första bilen vid 16 års ålder), detta är min 4:e bil och jag har haft kortet sen 10:onde januari :D...dock trivs jag jätte bra med denna, så den behåller jag nog ett tag till...fördelar som jaktbil: quattro (fyrhjulsdrift), stort bagage (rymmer lätt ett rådjur) och att det var jätte-lätt att få bort hundhår från klädseln villket i sin tur gör att vovven är så välkommen sååå att åka med (brukade ta farsans bil annars...då slipper man ju damsuga bilen :P;))

/Fredde

post-202-1144705099_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest apocalypse

Kör sport-Scania med japansk råoljepress (SAAB 9-3 2,2 Tid  -99). En makalös bil att köra långt med, går billigt även på småkörning. Har inte antytt krångel på 6000 hårda mil (jag sköter inte om mina bilar). Trivs mycket bra med krångelfria bilar. Dock är den hårt straffbeskattad.

Stora minuset med den är förstås lastutrymmet. Tänker mer hund än jag har nu och har sneglat på "kangoo-typen", men är nog mer sugen på Land- Rover. Fast då blir det dyrare och obekvämare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nissan terrano 2,7td 93 4*4 som gått 37000mil har haft den sedan 19000mil.

Funkar bra men behöver en ny generator nu så den är avställd till sommaren sen ska den ut i skogen igen. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nissan King Cab Navara dubbelhytt 01:a. 4x4 och Turbodiesel, går kanon på landsväg och klättrar som en bergsget i skogen.....lite låg markfrigång bara.

Innan hade jag en Mazda Maxi Cab 4x4 med bensin motor som höll på att ruinera mig...1,6l/mil, >:(  Fördelen med den var att den hade bra markfrigång och var mer tålig i skogen.

Funderar på att byta bil till hösten....lutar åt en Dodge Pickup Crew Cab 4x4 med Cummings diesel och med feta 35 tums däck. :P

Vildhog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trettontaggaren

Jag åker runt med min egen familjebil en Opel Astra Combi 16ventilare, markfrigången är rätt så bra men sedan om tjejen blir nöjd det vet jag inte men jag tar den iaf för det är ju ändå min  ;D ;D.

Visst skulle man kunna ta hennes Audi 80 från 86 men den har ju ingen markfrigång att tala om,,,,,,,,,,,  funderar faktist på att skaffa en annan bil framöver...  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Volvo 245 -91 drygt 40000 mil ....vilken laståsna.....men på skoterled är den inte bra vägen tog slut och för sent såg jag detta....

Kompisar är bra att ha ibland...

post-81-1144781099_thumb.jpg

post-37-1144781099_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...