Hoppa till innehåll

SABO Tactical Archery System


himselff

Recommended Posts

Är det någon här som prövat detta sikte: http://www.tacticalarcherysystems.com/sabo-sight.html

Film:

Tycker det verkar riktigt smart om det gör vad som lovas.. Ingen peep behövs, vilket jag gärna slipper då jag har lite brytningsfel och det mesta är suddigt i peepen.

Sen att punkterna kan justeras individuellt är ju skitbra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tror inte på det där att man inte behöver peep. Holografpunkterna påverkas ju inte om du ändrar

ankring,men det gör träffbilden.

Men jag kan ha fel :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med ändra ankring? Jag är ny så inget hån =)

Om det är var du sätter pilen på strängen så byter man väl inte det så ofta eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med ändra ankring? Jag är ny så inget hån =)

Om det är var du sätter pilen på strängen så byter man väl inte det så ofta eller är jag ute och cyklar?

Ankring är där du annlägger strängen mot kinden, eller ja när du dragit bågen till fullt, i bågskytte

är det EXTREMT viktigt att man alltid ankrar rätt och på exakt samma ställe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tror inte på det där att man inte behöver peep. Holografpunkterna påverkas ju inte om du ändrar

ankring,men det gör träffbilden.

Men jag kan ha fel :rolleyes:

Rödpunkt och/eller denna form av sikte kräver ingen peep, men munmärke eller en mycket

väl intränad ankringsteknik (100% rätt var gång) vittsen med rödpunkt/holo är just att slippa

peep sigths och man tittar till höger om strängen i stället med båda ögonen öppna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som prövat detta sikte: http://www.tacticalarcherysystems.com/sabo-sight.html

Film:

Tycker det verkar riktigt smart om det gör vad som lovas.. Ingen peep behövs, vilket jag gärna slipper då jag har lite brytningsfel och det mesta är suddigt i peepen.

Sen att punkterna kan justeras individuellt är ju skitbra.

Jag har liknande synproblem och därför problems med peepar, så jag kör med munmärke och vanligt fiberoptiskt sikte

Detta är förstås svårare att lära sig och man bör ha skjutit i några år för att vara säker på att ens form och ankring

sitter i ryggmärgen. Det finns peepar med linser i för att kompensera för brytnings fel och ålderssynthet, jag rekomenderar

dig att börja där istället för att bränna dyra pengar på detta sikte.

Du har andra nakdelar med detta eller jag alla sikten med glas eller elektronik , glasen immar igen under jakt eller så

blir man utan ström i batterier osv..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som prövat detta sikte: http://www.tacticalarcherysystems.com/sabo-sight.html

Film:

Tycker det verkar riktigt smart om det gör vad som lovas.. Ingen peep behövs, vilket jag gärna slipper då jag har lite brytningsfel och det mesta är suddigt i peepen.

Sen att punkterna kan justeras individuellt är ju skitbra.

hej

en av mina kunder hade den på sin båge i sommras

köp inte den

den är stor,tung och har massor med skruvar och grejer på

för krångligt att skjuta in och inte alls skott fast

en av de sämsta jag såg

satsa hellre på Hind sight om du vill skjuta utan peep

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...