Hoppa till innehåll

Actioncam...


Wizard

Recommended Posts

http://www.rollei-bullet.com/techdata_en.html

Har länge varit sugen på en "actioncam" som man kan montera på hagelbössan och liknande och dessa rackare kostar bara 1690 riksdaler på cdon.

De verkar vara 30mm också så montering känns görbart ;)

Någon som har koll på denna kamera?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • marcus.söderlund

    29

  • jameson116

    21

  • Hipshot

    13

  • first_clas

    10

...den borde även funka bra på hundarna också!

Nackdelen som jag ser det är att den saknar optisk zoom och är enbart fisheye (170° vidvinkel) vilket inte alltid är önskvärt tänker jag...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaaa!

Fram med åsikterna nu ni som kan nåt!

Själv är jag en tekninsk idiot men detta vill jag veta mer om!! :wacko:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...den borde även funka bra på hundarna också!

Nackdelen som jag ser det är att den saknar optisk zoom och är enbart fisheye (170° vidvinkel) vilket inte alltid är önskvärt tänker jag...

Detta problem har inte vi som skjuter hagel ut till 35m endast... :lol:;)

De har iaf grymt bra färg, ljus och följsamhet i bilden. :) Kameran bländas inte alls av solen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag säljer både ROLLEI Bullet och GOPRO's kameror och kan starkt råda till GOPRO.

Bullet är visserligen liten och smidig men följsamheten och bildkvaliten är inte ens i närheten av GOPRO. Om vi sen ska se till alla tillbehör som finns till GOPRO så talar det mesta för den.

Finns massor med varianter på hur man exempelvis fäster den på hunden och på bröstet vid jakt:

.... fortsättning följer i nästa inlägg :blink:

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

... fortsättning

Kunde bara länka två youtubeklipp i samma inlägg, men här är adressen till en jakt med GOPRO:

http://www.youtube.com/watch?v=J6uAGSL5X9I&feature=related

... och en Bullet vid cykling:

För övrigt så byggs inte den här typen av kameror med zoom-lins för att hålla nere storleken men bibehålla riktigt bra bildkvalitet.

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen får vi ju inte glömma min egen lilla tribute till mbbohman :ph34r:

Filmat med GOPRO moterad på huvudet. :P

/Patrik

*EDIT:

Vill oxå upplysa om att jag inte jobbar för gopro utan med deras (och en massa andra kameraleverantörers) produkter. Ovan nämnda åsikter är mina egna och enbart menade för att hjälpa de som letar efter bra prylar då jag tror mig ha kompetensen som efterfrågas av trådskaparen. :wacko: (Känns lite som ett sånt där "frånsägande av ansvar"-brev... :P)

Kände att jag behövde upplysa om det efter att jag propagerat för GOPRO i flertalet trådar nu... :ph34r: Kan ju börja ses som någon typ av smygreklam annars! :unsure:

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen får vi ju inte glömma min egen lilla tribute till mbbohman :ph34r:

Filmat med GOPRO moterad på huvudet. :P

/Patrik

*EDIT:

Vill oxå upplysa om att jag inte jobbar för gopro utan med deras (och en massa andra kameraleverantörers) produkter. Ovan nämnda åsikter är mina egna och enbart menade för att hjälpa de som letar efter bra prylar då jag tror mig ha kompetensen som efterfrågas av trådskaparen. :wacko: (Känns lite som ett sånt där "frånsägande av ansvar"-brev... :P)

Kände att jag behövde upplysa om det efter att jag propagerat för GOPRO i flertalet trådar nu... :ph34r: Kan ju börja ses som någon typ av smygreklam annars! :unsure:

/Patrik

Vad är det för pris på respektive??

Mvh John

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om jag hade varit du så hade jag köpt en vanlig kamera för det priset:) men då blir storleken problemet men du får bra mycket bättre bild om du ska göra film för att tex kolla på tvn. Jag har inte testat någon av dem som nämnts här så det ska jag inte uttala mig om. När vi filmar så har vi endast vanliga kameror, det var lite klumpigt i början men man blev van ganska fort. MVH

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.rollei-bu...echdata_en.html

Har länge varit sugen på en "actioncam" som man kan montera på hagelbössan och liknande och dessa rackare kostar bara 1690 riksdaler på cdon.

De verkar vara 30mm också så montering känns görbart ;)

Någon som har koll på denna kamera?

Inte testat men har den en diameter på 30mm så skulle det va busenkelt o sätta den i mitt fäste för eftersökslampan.

Är precis nått sånt jag letat efter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gopro tycker jag är felplacerad om man inte ska ha dom på huvudet..

Har contour 1080p och den funkar kalas,riktigt bra pris nu(1500kr) även och funkar grymt på hunden med typ nordicpredatorsvästen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad är det för pris på respektive??

Mvh John

GoPro HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad är det för pris på respektive??

Mvh John

GoPro HDhero outdoor

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men hur i hela friden ska man fästa den på hunden?

Bara 4 timmar film i 720dp, 60bild/sek och 32mb kort.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gopro tycker jag är felplacerad om man inte ska ha dom på huvudet..

Har contour 1080p och den funkar kalas,riktigt bra pris nu(1500kr) även och funkar grymt på hunden med typ nordicpredatorsvästen..

Vart har du hittat den?

Billigaste på PR är 3700:-

PR

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart har du hittat den?

Billigaste på PR är 3700:-

PR

PR? Prutar relativit sällan? :P finns med gps som närmast kan vara så dyr...

see här

1580kr...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gopro monterad på hund med "chest mount"... tror jag...?

post-3577-0-17877800-1320451037_thumb.jp

Pris:

GOPRO "HD Hero 960" = 2090:-

GOPRO "HD Motorsports Hero" = 2890:-

GOPRO "HD Helmet Hero" = 2890:-

GOPRO "HD HERO 2 Outdoor Edition" = 3490:- (senaste modellen, bara en vecka gammal)

GOPRO "HD HERO 2 Motorsport Edition" = 3490:- (senaste modellen, bara en vecka gammal)

Leverantörens hemsida:

www.iceman.se

ROLLEI BULLET HD = 1690:-

ROLLET BULLET LITE = 1290:-

Ovan nämnda priser är det jag vet att respektive kostar i butik.

Som sagt av flera tidigare, är det 30mm på Rollei'n så är det inte helt fel! Har faktiskt inte kollat... :blush:;)

Kan även nämna att GOPRO kameror är mycket frekvent använda vid tv-inspelningar. Bildkvaliten är bättre än på de flesta vanliga kameror i 5-6000kr klassen i mitt tycke.

Sen har jag hört från andra handlare/användare att CONTOUR ska vara riktigt bra för montage på hund/bössa specifikt. Den har jag dock inte provat själv och säljer den heller inte så kan inte uttala mig mer om den än att jag vet att den föredras av en hel del jägare (framför allt).

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När du sen köpt din actioncam (oavsett modell) så kan du ju börja med lite nya hobbies :D

Se 1:33 in i klippet... fyyy fan, säger jag bara...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När du sen köpt din actioncam (oavsett modell) så kan du ju börja med lite nya hobbies :D

Se 1:33 in i klippet... fyyy fan, säger jag bara...

Sicken stolle :blink:

men det såg ju riktigt häftigt ut, kan undra om någon vill försäkra en sån gubbe??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gopro monterad på hund med "chest mount"... tror jag...?

post-3577-0-17877800-1320451037_thumb.jp

Pris:

GOPRO "HD Hero 960" = 2090:-

GOPRO "HD Motorsports Hero" = 2890:-

GOPRO "HD Helmet Hero" = 2890:-

GOPRO "HD HERO 2 Outdoor Edition" = 3490:- (senaste modellen, bara en vecka gammal)

GOPRO "HD HERO 2 Motorsport Edition" = 3490:- (senaste modellen, bara en vecka gammal)

Leverantörens hemsida:

www.iceman.se

ROLLEI BULLET HD = 1690:-

ROLLET BULLET LITE = 1290:-

Ovan nämnda priser är det jag vet att respektive kostar i butik.

Som sagt av flera tidigare, är det 30mm på Rollei'n så är det inte helt fel! Har faktiskt inte kollat... :blush:;)

Kan även nämna att GOPRO kameror är mycket frekvent använda vid tv-inspelningar. Bildkvaliten är bättre än på de flesta vanliga kameror i 5-6000kr klassen i mitt tycke.

Sen har jag hört från andra handlare/användare att CONTOUR ska vara riktigt bra för montage på hund/bössa specifikt. Den har jag dock inte provat själv och säljer den heller inte så kan inte uttala mig mer om den än att jag vet att den föredras av en hel del jägare (framför allt).

/Patrik

så här ser Nordicpredators västen ut,funkar riktigt bra under tiden jag testa den..

post-1234-0-00974900-1320592064_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

så här ser Nordicpredators västen ut,funkar riktigt bra under tiden jag testa den..

Ser ju onekligen smidigt ut!

Vad kostar västen + kameran? Vilken kamera är det som sitter på?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

PR? Prutar relativit sällan? :P finns med gps som närmast kan vara så dyr...

see här

1580kr...

.... Pricerunner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Drift 170 finns ju också, i HD och utan HD. Sedan finns det kopior på dessa som INTE jag understryker INTE är vattentäta :P

Skulle prova min med hunden när vi gick till stugan i fjälls och hunden badade innan vi åkte båten över älven och gissa vad som hände...precis den lade av! Men gick igång sedan igen när vi var framme ;) Följer med massa fästen till dessa men inget riktigt ordentligt för att fästa på bössan tyvärr så där får man allt vara kreativ själv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ju onekligen smidigt ut!

Vad kostar västen + kameran? Vilken kamera är det som sitter på?

dra iväg ett mail/pm åt Keybone som driver sajten..Kameran är en contour hd 1080p med vattenlådan och kommer senare visa några klipp från jakten,testat den 7-8 jakter och är väldigt nöjd med hur den funkar och förbättringarna som gjordes.

Kias-ok, 1580kr är billigast jag får på pricerunner som jag även länkade ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...