Hoppa till innehåll

bat 6mmbr jaktmaskin projektet


maddog

Recommended Posts

la i mitt 700 system i stocken som ska bli ett med bat lådan om några månader och kollade vikter och mått osv och nu är specen klar för mitt bygge.

komponenterna.

Bat Machine VRRPTRPIC

54 cm krieger 6mmbr 1:10 profil 6

jewel trycke rostfri justerbar mellan 50 gram till 1,4 kg

mc millan a-5

badger underbeslag för ai mag

leupold prw extra low

swarovski z-5 3,5-18x44 bt

niggeloh back pac sling.

jag testade matningen riktigt i dag och 6mmbr matar 100% klanderfritt i hög och låg fart med ai magget.

hela bygget kommer att väga in precis under 5kg med optik,rem och ammo.

jag vill ha en stabil bössa och a-5 stocken är en favorit även om den är tung, bössan blir ändå smidig när vikten är så koncentrerad till stocken.

gillar krieger som tusan och jag tycker 1:10 är en mycket passande stigning för jakt men ändå en touch av precision.

bat lådan är ganska dyr men lite av en dröm så en sådan måste jag ha, dom andra komponenterna går inte att säga så mycket om bra skit helt enkelt.

pipan beställs från gp rifles och lådan från sunes på åland.

detta är en bild hur det ungefär kommer att se ut men lådan är ju rostfri, pipan lite grövre, skenan integrerad i lådan osv.

post-703-0-68453100-1321909353_thumb.jpg

lådan är som sagt en syn för gudar.

http://www.mackspw.com/Item--i-BATHRPIC

är det något som ni ser som konstigt ut på specen så säg till, bössan har ett tag på sig innan den blir klar och tid för ändringar finns.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad har du tänkt skjuta med för kulor?

Jag har inga påpekanden att göra utöver, det ser sjukt bra ut.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad har du tänkt skjuta med för kulor?

Jag har inga påpekanden att göra utöver, det ser sjukt bra ut.

/Christian

skedade scenar 90 gr för fågel tsx 85 gr för rå och v-max 65gr för ohyra. bara n-135 lapua hylsor och federalhattar kommer nog att användas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilken jävla skit bössa det blir inte ens någon hippfaktor på den :lol:

Nädå allvarligt ser toppen ut jag hade inte ens funderat runt ringar ännu men stjäl nog ditt val där dem såg bra ut

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

skedade scenar 90 gr för fågel tsx 85 gr för rå och v-max 65gr för ohyra. bara n-135 lapua hylsor och federalhattar kommer nog att användas.

Jag har börjat köra med 1211 till 90gr. Scenar skjuter faktiskt bättre än N135 i min bössa återstår dock att testa i vinter hur det tål kyla där hade jag noll avvikelse med N135 så får jag inte det med 1211 faller jag tillbaka på N135.

Konstant träffläge vinner alltid över några mm extra precision på toppjakten hattar kör jag med det som finns hemma för tillfället aldrig kunnat spåra någon skillnad på dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är så nöjd med n-135 att jag inte ser någon anledning att byta,som du säger jäkligt jämnt i tempvariationer. Jag fick bättre precision med fed i hornet och började då köpa dom i 1000 pack bara för att slippa fippla med andra fabrikat. Testar ibland annat men förtroendet är störst med fed.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att jag gillar lite bredd på stocken fram kommer från att jag gärna tar stöd mot väskan på toppjakten. Har bra bipods men dom åker av när det blir tillräckligt med snö för kroppen att sjunka ner lite.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...