Hoppa till innehåll

Drevertik/hane


manu

Recommended Posts

Hej på er.

Jag är intresserad av att köpa en 2-4 år gammal hund som är jaktprov/utställningsmeriterad.Känner ni till ngn som har en sådan till salu så pm-a gärna.

Min drever har gjort sitt i skogen pga lungödem

mvh nk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Furix? Vad är det?Jag har bara använt lergigan

Vätske drivande medicin.. Har jag fått utskrivet till min drever, och det funkar mycket bättre nu.. men han är ju fortfarande inte som han borde vara...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Mitt sökande fortsätter.

Har haft hemma en tik och en hane på 3,5 år vardera.Tiken var väl söder men dåligt sök och rota i gamla spår.

Hanen ( från Norge ) var väldigt rädd och högg efter pojken så han fick inte uppehålstillstånd i Sverige.Med andra ord så höll inte hundarna vad folk lovade.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad är felet med att skaffa en gosig busig liten drever valp som du tränar upp själv till vad den ska bli..en riktigt drivare :) ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag har en liten pojk på dryga året och det kommer en liten palt till i augusti så tiden kommer inte att räcka till

Jaha då förstår jag, både roligt men lite tråkigt ändå då. Men hör dig för med Härkilas? om inte dom kan undvara någon..fast där kanske du testat redan// Lycka till med sökandet iaf ;)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härkilas har inget.

Jag har testat 2 hundar ( ej härkilas )...en tik från Sverige och en hane från Norge.Ingen av de var ngt att ha....hanen gjorde tom utfall mot pojken så han fick inte uppehållstillstånd :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt sökande fortsätter.

Har haft hemma en tik och en hane på 3,5 år vardera.Tiken var väl söder men dåligt sök och rota i gamla spår.

Hanen ( från Norge ) var väldigt rädd och högg efter pojken så han fick inte uppehålstillstånd i Sverige.Med andra ord så höll inte hundarna vad folk lovade.

Du skulle nog ha provat att jaga med ägaren och inte ta hem tiken.. Det tar långtid för en vuxen hund att prestera efter flytt... Jag vet om en högt meriterad jämthund som togs till Sverige från Finland för DYRA pengar, den hade inget sök alls det första året.. Relationen husse hund tar tid att bygga upp och en hund som aldrig har träffat dig läre knappast veta hur du funkar och där med inte vågar söka ut som den brukar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hämtat hem en 2 årig hane.Verkar vara bra än så länge.Ni kan se hans stamtavla på skk hunddata SE16730/2010

Verkar inte vara fel på den linjen inte :), Bara att hoppas hunden funkar till nästa släpp=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...