Hoppa till innehåll

Wachtelvalpar


mats_bengt

Recommended Posts

Det verkar vara många som ska eller har skaffat Wachtelvalp. Tyckte det kunde vara kul om vi kunde samla alla under en länk och hålla den uppdaterad under året med hur det går och lite nya bilder. Gärna även med en länk till skk eller reg nummret kul att kolla vilka stamtavlor de olika hundarna har. Givetvis frivilligt, går bra med en bild bara och gärna lite text hur det går.

Starta med min Zorro 4 månader. Han har klarat av två mobilladdare och bitit av dammsugarsladden tre gånger, frugan börjar klagar på att den är lite väl kort. Annars går det bra han är en mycket lättlärd och cool hund!

http://kennet.skk.se/hunddata/Hund_data.as...amp;Knapp=AGARE

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Hallen

    17

  • mats_bengt

    14

  • lsjonsson

    8

  • Ella

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det verkar vara många som ska eller har skaffat Wachtelvalp. Tyckte det kunde vara kul om vi kunde samla alla under en länk och hålla den uppdaterad under året med hur det går och lite nya bilder. Gärna även med en länk till skk eller reg nummret kul att kolla vilka stamtavlor de olika hundarna har. Givetvis frivilligt, går bra med en bild bara och gärna lite text hur det går.

Starta med min Zorro 4 månader. Han har klarat av två mobilladdare och bitit av dammsugarsladden tre gånger, frugan börjar klagar på att den är lite väl kort. Annars går det bra han är en mycket lättlärd och cool hund!

http://kennet.skk.se/hunddata/Hund_data.as...amp;Knapp=AGARE

Den ser fin ut och jag kan bara önska Dig lycka till med den. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är Agnes hemma i Boden. Färska bilder på henne ser ni senare. Resan ner gick bättre än väntat, startade 05.00 och var framme 15.15 (87mil) Hon hade sedan jag var där för tre veckor sedan, växt frå 2005gram till 4950gram.

Resan hem trodde jag skulle bli jobbig för hunden, så vi stannade på ett vandrar hem 2 mil bortanför Bollnäs och fortsatte hem dagen efter. Agnes låg i famnen på äldsgrabben Jesper hela vägen hem. Hon spydde 4ggr men sov resten. Alltså inga problem.

Hon verkar nu ha aklimatiserat sig ganska bra och mår nog tusan bra, bortskämd som hon nu blir.

Vi ska ut idag i en liten skog vi har i närheten så får upptäcka lite.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är Agnes hemma i Boden. Färska bilder på henne ser ni senare. Resan ner gick bättre än väntat, startade 05.00 och var framme 15.15 (87mil) Hon hade sedan jag var där för tre veckor sedan, växt frå 2005gram till 4950gram.

Resan hem trodde jag skulle bli jobbig för hunden, så vi stannade på ett vandrar hem 2 mil bortanför Bollnäs och fortsatte hem dagen efter. Agnes låg i famnen på äldsgrabben Jesper hela vägen hem. Hon spydde 4ggr men sov resten. Alltså inga problem.

Hon verkar nu ha aklimatiserat sig ganska bra och mår nog tusan bra, bortskämd som hon nu blir.

Vi ska ut idag i en liten skog vi har i närheten så får upptäcka lite.

Grattis kompis!

Känns det rätt ??? ;) Nu är det bara att plocka fram skurhink och trasa och städa efter henne mellan varven så att Du har god hand med gumman. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men Grattis!!

det är grymt roligt att se när en liten valp strosar runt och upptäcker världen :D...hoppas att det går fort för er att få den rumsren...är inte så trevligt att trampa i en pöl...eller ännu värre, en hög :o;) ;D

Grattis än en gång, både till Hallen Och Mats_Bengt

/Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hoppas att det går fort för er att få den rumsren...är inte så trevligt att trampa i en pöl...eller ännu värre, en hög

Hon är i det närmaste rumsren, det har bara hänt en olycka sedan hon kom hem...peppar, peppar. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hon är i det närmaste rumsren, det har bara hänt en olycka sedan hon kom hem...peppar, peppar. :)

Det är bäst att Du tillägger peppar peppar. ;) Hon kan få ett litet överslag och börja härja hemma. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vänta bara tills hon blir "varm i klädern". Min kan vara hur go och snäll som helst men lämnas han själv så bara letar han jävelskap. Enda som hjälper är motion, får han bara ett par kilometer dagligen så sköter han sig rätt bra!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är många som skaffat "smått" men jag ser väldigt lite bilder på de små fyrbentingarna >:(;) ;D

JAG VILL SE BILDER!!!!!! Man kan ju titta hur mycket som helst på valpbilder och även vuxenhundbilder för den delen! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sturjägarn jr

hej! har själv en ung wachlteltik! alice 11 månader gammal.

fler som har lagt märke till att dessa hundar har en j..la energi?

cyklade 5kilometer med henne en dag och tänkte, "ja nu ligger hon lungt ikväll"

men fan heller! :D hon var pigg som vanligt. i skogen har hon redan drivigt lite hare och rådjur

men det är inga "riktiga drev" skulle jag vilja påstå, borta i som mest 5 min. men i höst

så skall det bli kul att börja på riktigt! ;D hon visar redan att hon troligen blir en bra apporör,

kastar pinnar till henne som hon gatt hämtar åt husse på given signal!!!   

bilder var det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jaha, nu är Agnes 11v och växer otroligt. Hon har blivit mycket tuffare och tar ut svängarna lite mera i skogen än tidigare då man mest snubblade över henne. ;D Man märker hur luktsinnet förbättras och hur intressant allt blir. Vi har mest vant henne vid den stora skogen, men ska till stugan i helgen och då ska vi ut och hitta lite intressantare lukter. Det ska bli spännande att se hur hon reagerar på vilt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu är Agnes 11v och växer otroligt. Hon har blivit mycket tuffare och tar ut svängarna lite mera i skogen än tidigare då man mest snubblade över henne. ;D Man märker hur luktsinnet förbättras och hur intressant allt blir. Vi har mest vant henne vid den stora skogen, men ska till stugan i helgen och då ska vi ut och hitta lite intressantare lukter. Det ska bli spännande att se hur hon reagerar på vilt.

En bild på henne tack är väl inte för mycket begärt. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej! har själv en ung wachlteltik! alice 11 månader gammal.

fler som har lagt märke till att dessa hundar har en j..la energi?

cyklade 5kilometer med henne en dag och tänkte, "ja nu ligger hon lungt ikväll"

men fan heller! :D hon var pigg som vanligt. i skogen har hon redan drivigt lite hare och rådjur

men det är inga "riktiga drev" skulle jag vilja påstå, borta i som mest 5 min. men i höst

så skall det bli kul att börja på riktigt! ;D hon visar redan att hon troligen blir en bra apporör,

kastar pinnar till henne som hon gatt hämtar åt husse på given signal!!!   

bilder var det!

jo energi har dom allt min gammla wachtel rastas med hjälp av cykel och 4 hjuling ca 5 km dagligen året runt och han är lika pigg före som efter rundan, snart är det dags att böra konditions träna unghunden med...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har vi varit i stugan, jag tog med en rip vinge som jag drog efter gräsmattan, då valpen inte var i närheten. Hon blev jätte intresserad av spåren och med viftande svans letade hon upp rip vingen ett flertal gånger. Senare under helgen så provade jag att lägga ut den i vattnet och valpen hämtade gladeligen vingen till mig. Det tar sig. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är hon, Agnes som jag har lovat. Snygg va.

Grattis Hallen! Den är ju riktigt söt. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker han varit intresserad av spår nästan hela tiden. Var väl knappt tre månader när jag fick vissla av honom på en hare för det drog i väg väl långt. Men tror det kan vara väldigt olika, har den erfarenhten från mina drevrar. En del har börjat driva vid 4 månader och en annan sa inte ett ljud förrän han var nästan 7 månader.

Ps. La mitt andra blodspår igår ca 300 m långt och med tre "bågar". Gick riktigt bra faktiskt, han hittade till slutet och klöven, hade väl lite väl bråttom bara och gick rätt vidlyftigt men det ska visst vara rätt vanligt med Wachtlar. Är ju van vid taxarna och särskilt Zack han tar slag för slag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...