Hoppa till innehåll

Frugan är här nu...


Frugan

Recommended Posts

Nybliven medlem som smygit in på gubbens konto o läst en tid nu. Dags att skaffa eget konto nu tyckte jag dock. Läser era trådar och tar lärdom, läser jaktdagböckerna och ler (fast än så länge under gubbens nick). Gillar stämningen och tänkte att jag kanske "vågar" mig in =)

Vem är då frugan?

jag är en sörmländsk "Jägaränka" som med glada tillrop o nykokt kaffe hejar på gubbens jaktäventyr. Planerar att ta jägarexamen så småningom själv men bistår med markservicen så länge. Är i hundskaffningsfunderingar och läser därför rätt mycket om hundar just nu.

Leker med mera omoderna vapen som svärd o lansar på fritiden. Favoritvapen? Spjut o häst!

Annars skjuter jag mest med kamerorna (Canon eos20D o pentax K10D) men är uppväxt på skjutbanan då båda mina föräldrar är skyttar, överlåter dock pangandet mest åt gubben numera ;)Det är nog bäst för husfriden - vill ju inte förstöra hans självförtroende på skjutbanan genom att sparka rumpa i skyttet ;)

Skäller värre än jag bits, ser snällare ut än jag är...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då är det bara att säga välkommen in då ^_^

Fast det kanske blir svårare för gubben din att skriva om allt nu när du har eget konto! :lol::P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då är det bara att säga välkommen in då ^_^

Fast det kanske blir svårare för gubben din att skriva om allt nu när du har eget konto! :lol::P

Tackar!

Nja, jag hoppas han överlever. Är här på hans förslag faktiskt =) O förresten så har jag ju suttit o läst på hans konto innan så det är nog lugnt ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nybliven medlem som smygit in på gubbens konto o läst en tid nu. Dags att skaffa eget konto nu tyckte jag dock. Läser era trådar och tar lärdom, läser jaktdagböckerna och ler (fast än så länge under gubbens nick). Gillar stämningen och tänkte att jag kanske "vågar" mig in =)

Vem är då frugan?

jag är en sörmländsk "Jägaränka" som med glada tillrop o nykokt kaffe hejar på gubbens jaktäventyr. Planerar att ta jägarexamen så småningom själv men bistår med markservicen så länge. Är i hundskaffningsfunderingar och läser därför rätt mycket om hundar just nu.

Leker med mera omoderna vapen som svärd o lansar på fritiden. Favoritvapen? Spjut o häst!

Annars skjuter jag mest med kamerorna (Canon eos20D o pentax K10D) men är uppväxt på skjutbanan då båda mina föräldrar är skyttar, överlåter dock pangandet mest åt gubben numera ;)Det är nog bäst för husfriden - vill ju inte förstöra hans självförtroende på skjutbanan genom att sparka rumpa i skyttet ;)

Skäller värre än jag bits, ser snällare ut än jag är...

Välkommen! TRots att du verkar vara en elak j-el. Ja du skriver att du ser snällare ut än du är och när jag tittar på din avatar så ser du inte alls snäll ut... ;)

Och du, även om häst givetvis är tillåtet vid jakt så kanske du vill bta ut lansen...

// Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen !

^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha...då får man passa sig då!!! ;)

välkommen hit FRUGAN!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för varmt välkomnande!!

Får kanske byta avatar till något snällare för även om jag kan riva ifrån så är jag för det mesta snäll (iaf när jag är mätt o belåten)

post-10616-0-48681800-1323373206_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

Angående hundinförskaffandet så har jag kommit på vad det är ni söker!

Tackar, jahaja vad kan det va för nått då? =) Vi (eller iaf jag) har snöat in lite på border terrier men vi ska försöka hälsa på Jensa framöver och träff hans jyckar. Alla tips mottages tacksamt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett exemplar av rasen hemma,större än en Border men definitivt mera soffvärmare o dessutom svensk. Mannen kan ju få låna hem henne.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett exemplar av rasen hemma,större än en Border men definitivt mera soffvärmare o dessutom svensk. Mannen kan ju få låna hem henne.

Är det jämten du syftar på? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...