Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
marcus.söderlund

förädling av bmw e36

Recommended Posts

marcus.söderlund

Tack ahoj. jo billar är riktiga konstverk. värre än vapen tyvärr ! E30 m3 är drömmen. den o en urquattro i garaget hade gjort en mkt lycklig :)

Nä fy fan för o dölja problemen. de går ju enkelt. dock finns de alltid i bakhuvudet så lika bra o fixa de på direkten så är de gjort sen :)

O för o roa andra med min bytarmani. Men ändå göra dom besvikna. jag har i denna stund shoppat allt som behövs i väghållningsdelar. coiloverskittet samt stag som ska monteras både under bilen o i bilen för väghållningen. shoppat ny kaross som är sämre lack på samt allmänt halvsunkig. dock endast lite rost i golvet.

Ny motor shoppad likaså, likaså en tillfällig växellåda som ligger på gränsen till o va förklen för min önskade effekt men samma mått som den större o dyrare lådan så relativt enkelt o byta sen. R-däck ska hämtas i sommar längre norrut likaså för dom få ggr man ska köra med grepp på banan.

nu letar jag lameldiff, sportstolar 2st och nästan de viktigaste. ny bakvagn som är gjord för den större diffen

marcus.söderlund

Nya karossen hämtas i vecka. motor o orglåda fick sitta kvar. var iväg o shoppade mig en bakvagn med stora diffen.

Ny ska jag skaffa kardan sen är drivlinan komplett för stunden!

Motorn från andra bilen är såld nu. hämtas nästa vecka.

Vinkelslip är inköpt. värmepistolen är på uppvärmning samt skrapan är vässad värre så snart ska golvfan skrapas :)

marcus.söderlund

Då jag även tänkte börja slipa ner skärmkanterna lite o sånt så undrar jag vad för vettig slipmaskin jag ska titta efter. inte dom dyraste sakerna men inte värsta skiten heller. ja ska som sagt slipa bil så ingen bordsmonterad historia är så lyckad ;)

marcus.söderlund

Ny kaross o motor o låda hemma. den gamla slaktas sakta men säkert!

Bakvagn inköpt från en 328 så även om de inte är lameldiff så lär den funka till o testa bilen med iaf. börjar demobtering i helgen o beställning på helt nytt bussnings sett händer nästa vecka!

marcus.söderlund

Idag åker motorn ur den gamla karossen. rattstången sitter dock som fan själv så får jobba lite på den sen är de bara kardan kvar o framvagnsdelar då. Men de år lätt fixat just den biten iaf.

Man får sig en tankeställare när man tittar. jävlarimig va delar det egentligen är. vatten över huvudet varning med o få dit allt sen igen när nästa bil är isär...

Kompressorn har fått ny packning så blästerpistolen ska förhoppningsvis snart få jobba hårt. tänkte att blästra är ju mkt bättre än skrapa underredet så de kanske skulle funka bra :D

Förövrigt verkar jag få sålt en del grejer från gamla bilen snart. blir skoj o få in lite pengar till bilkontot så man kan bestålla lite saker :)

exabit

Imponerad av att du orkar med detta! Själv blir jag illamående av att byta spindelled på bilen ;)

Joacim
Imponerad av att du orkar med detta! Själv blir jag illamående av att byta spindelled på bilen ;)

För att inte prata om mig som knappt vet vad en spindelled är för något :lol:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

marcus.söderlund

De blir jag oxå. vatten över huvudet uttrycker klingar fint varje dag i bakhuvudet. men fan den som ger sig :-D

marcus.söderlund

Joacim: varken utbildad mekaniker eller något så även jag har gått från nollkoll till o iaf kunna dom mest grundläggande sakerna som o typ byta olja o sånt :D