Hoppa till innehåll

Väggfäste till LCD-TV


OINK

Recommended Posts

Hejsan.

Jag skulle bli tacksam om någon kunnig skulle kunna tala om för mig vad för typ av väggfäste jag ska ha till min LCD-TV. Det är en JVC med beteckningen LT-37S60BU.

TV´n är gammal men det borde ju finnas fästen att få tag i tycker jag.

Jag har googlat men är helt borta inom området så jag har ingen aning om vad jag skall ha för fäste. Har mailat JVC och frågat så får de om jag får något svar, men jag tänkte kolla här också om ni har någon aning om vad det skall vara.

Mvh//Matte. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena. Det vanligaste fästet för detta kallas vesa. Vesa fungerar så att tv'n fästs på en platta med 4 skruv som sedan hängs upp på "vägg anordningen". Det som styr hurvida din tv fungerar med detta är om du har dessa 4 skruvhål på baksidan och vilket avstånd det är mellan dem. Vesa plattorna brukar vara förberedda för 2 olika avstånd mellan skruvhålen.

Mät dessa mått och kolla upp "vesa väggfäste".

Lycka till !!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dessvärre verkar det som denna tv:n har en icke standard hålbild, dvs inte VESA.. Hålbilden är 235x150mm enligt dustin.

Men man kan ju alltid borra egna hål i ett fästa om det skulle vara så..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Vesa anger hur långt det är mellan hålen i tvn vilket gör att om tv följer standarden så kan man köpa ett fäste som är som en platta. Det finns fästen som passar även om hålbilden är av ej Vesa standard. Dessa fästen har två flyttbara "armar" med en platta som man fäster på väggen och sedan hänger tvn i. Det brukar stå "passar även andra standarder" Fästen finns hos alla elektronikaffärer men netonnet och Kjell & co har dessa modeller av fästen.

/Micke

Sent from my YP-G70 using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...