Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Foffe

Den stora fisketråden

Recommended Posts

lsjonsson

WP_20180614_22_30_58_Pro.thumb.jpg.8f0a596dee58473decb28e1b76d039c1.jpg

_20180701_220245.thumb.JPG.9296fc684402d5fa59ea9f22bc66713e.JPG.5905d85340f111304f0409f94a7e6c6e.JPG

Nu har jag lekt lite med tekniken o roterat den ena laxen men där ser den ut att vara kortare men fetare än min.:whistling::D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Havakko
27 minutes ago lsjonsson sa:

Ok!:D Är det en wobbler som hänger ut ur munnen på den?

Jo, synd bara att skeden pajade :( Men ska försöka hitta en likadan :)

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
3 minutes ago Havakko sa:

Jo, synd bara att skeden pajade :( Men ska försöka hitta en likadan :)

Ja, det var synd! Finns väl fler skedar av andra modeller som kanske funkar.:whistling:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Havakko
Just now lsjonsson sa:

Ja, det var synd! Finns väl fler skedar av andra modeller som kanske funkar.:whistling:

Vobbler tillverkarnas barn ska också ha skor :thumbsup:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
1 minute ago Havakko sa:

Vobbler tillverkarnas barn ska också ha skor :thumbsup:

Oh yes!:D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
stefan
På ‎2018‎-‎07‎-‎03 at 04:59 lsjonsson sa:

Nej, det ska man verkligen vara!:thumbsup: Ja, det kan jag tänka mig!:D Ja, det är väl inget fel i det isf!:D Gott! Mmmmmmm!:wub: 

Vilken älv? Laino, Muonio ,Tärendö, Torneå, Kalix, Lina, el. Ängesån? Någon som jag har glömt? Sedan kommer ju Töre o Råne älvar.

Finns ju även lax i Kaitum älven lsjonsson :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
1 hour ago stefan sa:

Finns ju även lax i Kaitum älven lsjonsson :)

Ok! Det visst jag inte att dom kommer ända upp dit. Tack för den infon.:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Havakko

Laxarna tycks stiga högre upp de senaste åren i flera älvar, bland annat Könkämälven som det kallas ovanför där jag fick. 

Lainioälven har varit riktigt het i flera år nu :) I Kaitum har jag hört att de mest går mindre lax? 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
13 hours ago Havakko sa:

Laxarna tycks stiga högre upp de senaste åren i flera älvar, bland annat Könkämälven som det kallas ovanför där jag fick. 

Lainioälven har varit riktigt het i flera år nu :) I Kaitum har jag hört att de mest går mindre lax? 

Kul att dom sprider sig o kommer långt upp.:thumbsup:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Urban
På 2018-07-06 at 14:44 Havakko sa:

Könkemä....är det ovanför karresuando?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Vilken bjässe! Största jag landat är 11,4 och den var nog stor. Laxfisket går käpprätt åt helvete men jag skördar med enhandsspöet. Fick 32st och kompisen 2 en natt. Sedan har jag bjudit några bekanta på rökt harr som också togs på fluga. Fick 30+ den kvällen  men lät bara 7  följa med hem då harr inte ska sparas utan ätas direkt. Ska göra några trollingsvängar efter öring och några abborrsvängar så att man överlever vintern utan att fisken tar slut.

P1250652.JPG

20180630_210513.jpg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Måste bara säga att harren är betydligt större än den ser ut liggandes i en murarbalja. De flesta är närmare 40cm. Riktigt roligt på klinkhammer och haröra.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dansken

Livet är bra orättvist ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l
16 minutes ago Dansken sa:

Livet är bra orättvist ;)

Du vet att tillslut är det bara en fisk till och en till. Har kommit till en punkt då jag kan säga att jag är så gott som tekniskt fulländad vad gäller flugfisketekniker men jag har inte någon att passa det vidare till. Har surrat en hel del med en ung mamma på jobbet som varit ett ljus och en glädjespridare på jobbet när allt var mörkt och jobbigt under rehabtiden. Blev så glad när hon visade bilder på när hon träningskastade med enhands och berättade att hon just skaffat grejor. Erbjöd mig att visa och hjälpa henne vidare men jag misstänker att det feltolkades och att det inte kommer att hända. De fyrtio års erfarenhet av spösvingande och 46 års erfarenhet jag har av flugbindning kommer helt tveklöst dö med mig. Inte för att jag tycker att det är tråkigt att fiska men det hade varit kul att kunna föra det vidare till någon yngre förmåga innan det är försent.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
1 hour ago Nils l sa:

Vilken bjässe! Största jag landat är 11,4 och den var nog stor. Laxfisket går käpprätt åt helvete men jag skördar med enhandsspöet. Fick 32st och kompisen 2 en natt. Sedan har jag bjudit några bekanta på rökt harr som också togs på fluga. Fick 30+ den kvällen  men lät bara 7  följa med hem då harr inte ska sparas utan ätas direkt. Ska göra några trollingsvängar efter öring och några abborrsvängar så att man överlever vintern utan att fisken tar slut.

Ja, det var den verkligen!

Grattis till ett bra fiskafänge! Du kommer då inte att behöva svälta i höst o i vinter Nils!:thumbsup:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l
5 minutes ago lsjonsson sa:

Ja, det var den verkligen!

Grattis till ett bra fiskafänge! Du kommer då inte att behöva svälta i höst o i vinter Nils!:thumbsup:

Nej jag får allt jag behöver. 😎😎

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Havakko
3 hours ago Urban sa:

Könkemä....är det ovanför karresuando?

Jepp, börjar i Kilpisjärvi och blir sedan Muonioälv efter Karesuando. 

Fina firrar Nils! Till fjälls eller någon av älvarna? 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Harren runt knuten i älven och rödingarna till fjälls. Var en sväng strax ovanför appojaure och körde båt. Fick rätt bra där också både med och utan fettfena.  Det var ena jäkla gäddor i magasinet.

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Havakko

Prövade lyckan i Kalixälvens övre delar ikväll, fisket var inte mycket att tala om men kaffet smakade bra iaf! 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
2 hours ago Havakko sa:

Prövade lyckan i Kalixälvens övre delar ikväll, fisket var inte mycket att tala om men kaffet smakade bra iaf! 

Du ska ju inte räkna med att du får med dig en 18 kg lax hem varje gång du är ute o doppar kroken.:thumbsup:

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
dptrapper
På 2018-07-08 at 02:06 Nils l sa:

Harren runt knuten i älven och rödingarna till fjälls. Var en sväng strax ovanför appojaure och körde båt. Fick rätt bra där också både med och utan fettfena.  Det var ena jäkla gäddor i magasinet.

Jaurekaska?

Vi var där i Juni, var dock för tidigt. Fisket var inte så bra. Före det var i i Aggala där vi haft stuga men samma skitfiske den helgen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Bara ner till linaälv. Tog kanoten och paddlade lite. Harr finns ju överallt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.