Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Foffe

Den stora fisketråden

Recommended Posts

dptrapper
33 minutes ago Nils l sa:

Bara ner till linaälv. Tog kanoten och paddlade lite. Harr finns ju överallt.

Vi var i Linaäven förra helgen ovanför Linafallet. Blev magert, 1 abbore, 1 liten harr och en lite öring. Aborren på mete och harr/öring på caddis. 😪

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
simonarvestrand

Dålig dag på sommen i måndags. 2 gäddor 1,5 kg och 0,8kg. 

får hoppas nästa vecka blir bättre. vore fint med en rejäl röding

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
LGH

Har amatörtrollat en smula ute till havs senaste dagarna en bra bit utanför Byske men med stigande vattentemperatur och stiltje har det blivit algblomning! Fan så trist, och luktar illa gör det också. Idag har vinden rört lite på sig så vi hoppas det försvinner snarast. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Då man är född med betong i sandlådan och bara fick svart lego med dålig passform och en hammare som hjälpmedel så kunde man ge sig fan på att det var tvunget att jäklas även denna dag. Kom hem med trettio abborrar plus ca trettio till som hunnit tina efter att ha tillbringat gårdagen i min 12 volts kompressorfrys i bilen. Hann rensa dessa och skulle börja med andra halvan av nattens skörd då vattnet sinade i vattenkranen. Någon entreprenör hade lyckats klösa hål i jättestora vattenledningen. Bara bära ut påsen i bilen till frysen igen. Det var INTE! kul att vakna i tjugofem graders värme och känna lukten av halvtorkat abborrslem i köket och fisklukten på händerna.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Om jag inte har helt fel så känner jag en här på forat som smackar värre än en vildsvinsgalt i en fodertunna när han ser de här filéerna. Ingen nämnd ingen glömd men hans nick börjar på Q. 😁 

15314245199791005470199.jpg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dansken
59 minutes ago Nils l sa:

Om jag inte har helt fel så känner jag en här på forat som smackar värre än en vildsvinsgalt i en fodertunna när han ser de här filéerna. Ingen nämnd ingen glömd men hans nick börjar på Q. 😁 

Dansqen ?

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l
1 minute ago Dansken sa:

Dansqen ?

Nej det står börjar och då tror jag bara det finns en även om det säkert finns fler intressenter. 😉

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Havakko
På 2018-07-11 at 03:11 lsjonsson sa:

Du ska ju inte räkna med att du får med dig en 18 kg lax hem varje gång du är ute o doppar kroken.:thumbsup:

Nä det verkar gå många turer per fångad lax :P Vart sugen på att åka och prova i stugan igen till helgen men har lite för mycket projekt här hemma. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
3 hours ago Havakko sa:

Nä det verkar gå många turer per fångad lax :P Vart sugen på att åka och prova i stugan igen till helgen men har lite för mycket projekt här hemma. 

Ok! Ibland måste man ta itur med andra saker också.:thumbsup:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hs_merkel

Catch realase😆

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
LGH
5 hours ago hs_merkel sa:

Catch realase😆

... och catch igen. 😉

När jag väl sprungit på en flaska vitt vin blir den gäddbullar, eller queneller som finfolket säger. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
strävhår
21 hours ago LGH sa:

... och catch igen. 😉

När jag väl sprungit på en flaska vitt vin blir den gäddbullar, eller queneller som finfolket säger. 

Överklass.

• Like 1
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.