Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Foffe

Den stora fisketråden

Recommended Posts

Hipshot

Kul dag II!

Drog efter att jag lämnat W till skolan, kom hem strax innan 19 :blink:

Tror vi hade 11 gösar i båten och en skrälldus med abborre o gäddor. Tre gösar slogs ihjäl resten gick tillbaka.

Känslan när en 3+ kg gös kliver på vertikalspöt.. :wub:

• Like 2

Dahla

Du skulle väl inte hämta dottern från skolan när hon slutade va? :D

Vi börjar bli lite oroliga över ditt fiskande... Jag har hört att sjön suger... 

• Haha 1

Hipshot

Körde henne till skolan i morse ju.. hade väl en målsättning att hinna till hennes fotbollsträning 17.30.. sket sig 😰

Hann hämta henne i alla fall..

Mmm jag börjar också fundera lite.. borde hjälpa till på nysådden med gris nu men av ngn anledning så lockar fisket mer :blink:

Dahla

Ombyte förnöjer! När vädret är bra på dagarna kan man lika gärna spendera tiden vid vattnet... mindre kul att fiska när det vräker ner... 

lsjonsson

Kul att grabbarna får fisk också, så att dom behåller intresset för att komma ut i naturen.:)

Får du någon mer kyss av frugan efter kyssen med gäddan???:whistling::P

• Haha 1

Nils l

Fem dagar till laxstart!

• Like 1

Hipshot

Nytt race igår med gösen.. skum dag, kändes segt, men när jag sumerade så hade vi dragit fler gösar igår än sist. De var verkligen inte på hugget när vi kom ut, fick en och annan borre. Sen hände något på em, antingen skulle de nu äta eller så var det när jag drog på en speciell jigg.. Så kul, jag fick värsta rallyt! 

Samtidigt som Per inte fick ett fjäll.. han letade runt i sin jigglåda tillslut bad han att få låna ett sånt gummi som jag körde. Enda typen av jigg jag köpte typ 10-pack av.. De gick fan åt igår. De håller inte så mycket och sen kliver det på gäddor stup i kvarten. Runt samma sten igår tog vi 7 gäddor. Bara småfisk, inget stort, men de är rejält på G och förbannat tröttsamma för min flourcarbon fixar inte gäddtänder. Sumpade flera jiggar pga gäddor igår, måste köpa grövre lina.

Tror jag tillslut hade 11-12 gös själv i båten och Per 3 tror jag. Slog ihjäl ovanligt mycket igår av någon anledning som jag verkligen inte fattade när jag kom hem och skulle ta hand om det.. 5 gösar hem och ett gäng borrar. 

Note to self.. När man ska frigöra en gädda, greppa inte jiggen och försökt med kraft att trycka den bakåt/inåt i gäddkäften för att få kroken att lossna. Resulterar i gäddtand i pekfinger och BLOD JÄVLA FAN ÖVER ALLT. Ena rullen ser grotesk ut..

• Like 1

lsjonsson

Självförvållat!:thumbsup: Se till så att du har en bra platttång med dig. Det sparar många fingrar från blodvite!:D

Skitfiske!:)

Hipshot
2 hours ago lsjonsson sa:

Självförvållat!:thumbsup: Se till så att du har en bra platttång med dig. Det sparar många fingrar från blodvite!:D

Skitfiske!:)

Har alla verktyg som krävs, skulle vara lite rationell bara :down:

• Haha 1

lsjonsson
2 hours ago Hipshot sa:

Har alla verktyg som krävs, skulle vara lite rationell bara :down:

Somliga straffar vår herre direkt när dom försöker vara rationella!:thumbsup:

strävhår
2 hours ago Hipshot sa:

Har alla verktyg som krävs, skulle vara lite rationell bara 

För vad det är värt så har jag de senaste 20 åren kört med 0.50 nylon, går fint.

• Like 2

Nils l

Imorgon börjar laxfisket. Tyvärr så ligger jag med en mancold från helvetet igen. Har sovit sedan igår klockan fyra. Vi får se om det ger sig för annars så blir det inget i helgen.

Hipshot
På 2019-05-28 at 14:57 strävhår sa:

För vad det är värt så har jag de senaste 20 åren kört med 0.50 nylon, går fint.

Köpt 0,50 nu så nu blir det till att knyta om tafsarna. Vart 20 av de där dunderjiggarna med och lite annat.. Återigen stod jag och höll i div spön men jag ska fan inte ha fler.. :whistling:

• Haha 1

Nils l
7 minutes ago Hipshot sa:

Återigen stod jag och höll i div spön men jag ska fan inte ha fler.. 

Flest leksaker när man dör vinner! :woot:

• Haha 1

strävhår
27 minutes ago Hipshot sa:

Köpt 0,50 nu så nu blir det till att knyta om tafsarna. Vart 20 av de där dunderjiggarna med och lite annat.. Återigen stod jag och höll i div spön men jag ska fan inte ha fler.. :whistling:

Prylsport, bigtime😂

Hipshot

Sådär ja.. nu har jag 0,50 tafsar på vertikalspöt, jiggspöt och spinnspöt. Stod och sneglade på hustruns spö i garaget.. har ju en ledig rulle.. men nej någon måtta får det vara. Hade ngn idé om att ha en rigg med drop-shot klar men fan vet.. måste ha ganska bra botten för det annars fastnar skiten mellan stenar hela tiden.

LGH

Sjösatte båten i torsdags eftermiddag. Glad i hågen över att allt gått så bra kopplade jag in ekolodsplottern men den var tvärdöd. Har hållit i 8-9 år - det kanske är förväntad livslängd?

Det är en Garmin GpsMap 421s. Om jag köper en ny Garmin borde väl alla genomföringar fungera som de ska, antar jag? Vill inte att det ska bli ett stort projekt med ingrepp på båten. 

Dahla

60633170_2313477262046266_9004535056462512128_n.jpeg

• Haha 1

Hipshot

Steker gösfiléer.. 😍

Tog till rejält, ska ha matlåda så jag tror det var fyra stora fiéer.. torde räcka hoppas jag. Blir en sväng efter maten med Wilda till sjön, tänkte låta Wilda testa vertikalfisket. Blir en snabbis bara, ska upp till jobbet 04 i morgon. Jobb två dagar sen blir det ett rejälare tag på sjön på onsdag, heldag utan tvekan. Ska försöka kolla några stränder där vi inte varit öht innan och söka nya grynnor. De vi har koll på är ju effektiva nu vill man hitta flera 😎

• Like 2

lsjonsson

Härligt hippen! Kul att W fick fisk också! Hoppas på det bästa att hon ökar intresset för fiske o jakt!:)

Ta med dig en huggkrok nästa gång om du skulle få någon mer stor gös där huvudet inte ryms i håven.  Sätt kroken i skallen när du tar den så behöver du inte riskera någon tarm el. gallsäck.:thumbsup:

Hipshot

Mmm tänkte på det igår men det känns tveksamt.. avsåg inte slå ihjäl ngn fisk igår så en huggkrok i skallen.. kan väl inte vara så snällt?

Blir att man plockar dem med gälgrepp istället.. de här stora firrarna ska man ju, såvitt jag fattat.. inte banka utan släppa tillbaka.

• Like 1