Hoppa till innehåll

hur går det med åtlarna?


linus22magnum

Recommended Posts

Du får tyvär hålla dig till tåls linus tills onsdag då jag tänkte hämta kameran. Kan bjuda på en gammal bild från den andra åteln.

2153-aatel

ok jag längtar till onsdag :D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvär linus blir de inga bilder då kameran var död? Vägrade starta förren jag bytte batterier? Får hänga ut den igen.

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvär linus blir de inga bilder då kameran var död? Vägrade starta förren jag bytte batterier? Får hänga ut den igen.

S.

ja ja så är det med teknik i naturen :P
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-6456-0-95072300-1332349297_thumb.jp

En ensam galt som går på en av mina åtlar. rejäla betar verkar den ha.

post-6456-0-81405000-1332349418_thumb.jp

Lite senare på kvällen så fick han dambesök!

post-6456-0-17949200-1332349587_thumb.jp

Ännu senare när galten var upptagen på annat håll vågade sig dom tre små grisarna fram! :)

post-6456-0-19571200-1332349961_thumb.jp

En dålig bild på ett annat gäng det är 2vuxna, 2årsgrisar och 4 kultingar.

Har bra med gris på åtlarna men dom får gå ifred där nu har jag tänkt, Skulle få jaga lite på grannens mark där dom bökat upp mycket vall så det känns bättre att skjuta där dom inte skall vara !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-6456-0-95072300-1332349297_thumb.jp

En ensam galt som går på en av mina åtlar. rejäla betar verkar den ha.

post-6456-0-81405000-1332349418_thumb.jp

Lite senare på kvällen så fick han dambesök!

post-6456-0-17949200-1332349587_thumb.jp

Ännu senare när galten var upptagen på annat håll vågade sig dom tre små grisarna fram! :)

post-6456-0-19571200-1332349961_thumb.jp

En dålig bild på ett annat gäng det är 2vuxna, 2årsgrisar och 4 kultingar.

Har bra med gris på åtlarna men dom får gå ifred där nu har jag tänkt, Skulle få jaga lite på grannens mark där dom bökat upp mycket vall så det känns bättre att skjuta där dom inte skall vara !

fin galt kan tänka mig att du längtar till 16 april :D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kasst på alla åtlar och ändå har jag dragit på ny tjära igår.. Räknar inte med något större ös förrän till sommaren! Nu var det ca 7 år sedan vi hade ett ekollonår som detta året och visste jag inte hur det var då, skulle jag tro att vi inte hade så mycket gris längre.

Klart, en minskning har vi, men inte så som många tror..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute vid åteln i kväll. Lugnt fram till 21. Då kom det, ca 12 stora och 5 - 6 små randiga rackare !!!! Två var riktigt stora, varav en levde rövare och försökte sätta på den andra :). Är det inte så att dom stora galtarna inte går i hop med suggorna och ungarna utan går själva ?? Hur som så är det skoj att se att åteln börjar att funka. Startade den i höstas, och nu är det gris där varje natt.

/Erik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute vid åteln i kväll. Lugnt fram till 21. Då kom det, ca 12 stora och 5 - 6 små randiga rackare !!!! Två var riktigt stora, varav en levde rövare och försökte sätta på den andra :). Är det inte så att dom stora galtarna inte går i hop med suggorna och ungarna utan går själva ?? Hur som så är det skoj att se att åteln börjar att funka. Startade den i höstas, och nu är det gris där varje natt.

/Erik

Nej, det händer ibland att en galt är med i den gruppen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute vid åteln i kväll. Lugnt fram till 21. Då kom det, ca 12 stora och 5 - 6 små randiga rackare !!!! Två var riktigt stora, varav en levde rövare och försökte sätta på den andra :). Är det inte så att dom stora galtarna inte går i hop med suggorna och ungarna utan går själva ?? Hur som så är det skoj att se att åteln börjar att funka. Startade den i höstas, och nu är det gris där varje natt.

/Erik

vad roligt men du sköt ingen kulting eller ? :D fast det är nog bäst att låta även dom små rackarna vara lite olovliga ett tag ;):D för jag tycker faktiskt det värkar som stammen har minskat lite :(
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte skjuta någon av årsgrisarna, men dom gick i hop med kultingarna hela tiden så jag ville inte chansa. Svårt och se storlek / kön när det är mörkt och vakkojan ligger lite högre upp än åteln. Skottchans kommer ! ;)

/erik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är bra Erik det var riktigt klokt man ska inte skapa eftersök ;):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer några bilder från grisarnas kräftskiva ;) Slängde ett lass med kräftskal igår :) Grisarna är som tokiga i det!

Notera att den normalt så omtyckta tunnan med majs har blivit helt ratad :P

post-11331-0-48140200-1333269581_thumb.j

post-11331-0-91790600-1333269592_thumb.j

post-11331-0-02259300-1333269602_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Taskigt läge... -_-

post-1969-0-26087000-1333494195_thumb.jp

fint var det knall och fall? på grund av att den hade käk kvar i munnen ? :D grattis i alla fall det är en årsgris väl eller har jag fel ? du har inget hemligt bra åtel tips till alla åtel jägare du som är en sådan kung på gris jakt ? <_<:)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer några bilder från grisarnas kräftskiva ;) Slängde ett lass med kräftskal igår :) Grisarna är som tokiga i det!

Notera att den normalt så omtyckta tunnan med majs har blivit helt ratad :P

det blir roligt att skjuta sedan ;):D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...