Hoppa till innehåll

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/


Hipshot

Recommended Posts

1 hour ago Hipshot sa:

Lagt ned det där och konstaterat att det inte ska handlas ngt mer med någon av de inblandade parterna.

 

Vi får se hur den ena inblandade parten klarar sig då XXL slår upp portarna här i stan (vilket enligt XXLs hemsida ska ske innan vi skriver 2018 i kalendern) ;)

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Hipshot sa:

S&L har jag inte vägt men jag tror den ligger runt 2,5.. den är verkligen snorlätt "ren".. Men jag vet inte.. Om jag vetat vad jag vet idag så hade jag nog valt Howan i kal 204 i lightversionen.. Men då när det skulle beställas så fuckade den svenska generalagenten upp det med, de har väl konkat nu och var väl mitt i den smeten då. Samma bössa i 223 är nog inte fel, tror kolven passar bättre för skytte i liggande/bänk och magasinet är ljusår bättre än S&L. 

Ja, det är ju en viss skillnad på dom som har agenturen idag. (Tänk dag och natt, svart och vitt etc.)

När jag väl hade bestämt mig så skickade jag ett mail till dom för att fråga vilken handlare i närheten som kunde tänkas sköta affären och vad leveranstiden skulle kunna tänkas vara, hade svar inom 24timmar. Dessutom så fanns dom på hemsidan, med lagersaldo och allt...

https://www.fondprodukter.se/Search?search=Howa+mini

I övrigt så skilde det 137 gram mellan lightvarianten och standard, dessutom var lightvarianten en tusing dyrare. Valet föll på en sporterpipa i slutändan, bara för att jag tänkte att "den där lilla sugrörspipan blir väl glödhet om man tömmer ett magasin lite snabbt på skjutbanan". Kan iofs vara så att den lilla materialskillnaden knappt gör någonting ändå, då får jag väl sätta mig i idiotbåset med strut på huvudet, jag lär ändå inte vara ensam där.

 

/Patrik

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sako Hunter med sugrörspipan var en smäcker liten skapelse, något trevligare kolv än Vixen men lite ovanligare på hyllorna. Förmodligen fin liten bössa att bygga på om man väljer samma pipprofil. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Havakko sa:

Det som talade för S&L var väl just pipbyte? Synd på att på strulet det kostade nog flera kunder.. 

Nej det som gjorde att jag tillslut valde den var vikten och smidigheten.. detta mot bakgrund att Miniaction inte fanns tillgänglig när jag skulle handla. 

5 hours ago Joacim sa:

Vi får se hur den ena inblandade parten klarar sig då XXL slår upp portarna här i stan (vilket enligt XXLs hemsida ska ske innan vi skriver 2018 i kalendern) ;)

Mvh Joacim 

Mmm om XXL har tur och rekryterar rätt folk så kanske det möjligen kan påverka men magkänslan säger att de är för mycket generalister på XXL för att kunna vara ngt jobbigt konkurrensmässigt. Iofs bara varit in på ett ställe och det var väl inte så imponerande.

1 hour ago Patrik L sa:

Ja, det är ju en viss skillnad på dom som har agenturen idag. (Tänk dag och natt, svart och vitt etc.)

När jag väl hade bestämt mig så skickade jag ett mail till dom för att fråga vilken handlare i närheten som kunde tänkas sköta affären och vad leveranstiden skulle kunna tänkas vara, hade svar inom 24timmar. Dessutom så fanns dom på hemsidan, med lagersaldo och allt...

https://www.fondprodukter.se/Search?search=Howa+mini

I övrigt så skilde det 137 gram mellan lightvarianten och standard, dessutom var lightvarianten en tusing dyrare. Valet föll på en sporterpipa i slutändan, bara för att jag tänkte att "den där lilla sugrörspipan blir väl glödhet om man tömmer ett magasin lite snabbt på skjutbanan". Kan iofs vara så att den lilla materialskillnaden knappt gör någonting ändå, då får jag väl sätta mig i idiotbåset med strut på huvudet, jag lär ändå inte vara ensam där.

 

/Patrik

 

Mm hade Classic konkat tidigare så hade det med rätt stor sannolikhet blivit en Howa, var inne rätt hårt på den.. Hade budget för den utan problem, danskan var typ nästan 10 lök dyrare.. Sen är jag lite fundersam på om hur det hade funkat med 508 mm pipa och den klena kalibern som man avser köra upp i högfart? Nuvarande pipa är 530 ngt och jag inbillar mej att den inte går så fort. Fick dessutom backa för att få den att skjuta riktigt tätt så den är nog rätt medioker nu.. förhoppningsvis över 1000 m/s. Hur fort 204:an gått vet jag inte. 

Lite bistert för jag tror trots allt att Howan hade varit en bättre lösning men jag är nöjd med nuvarande rigg.. kan bli ngt kolvrelaterat som man pillar på men annars funkar den bra som den är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago Hipshot sa:

 Lite bistert för jag tror trots allt att Howan hade varit en bättre lösning men jag är nöjd med nuvarande rigg.. kan bli ngt kolvrelaterat som man pillar på men annars funkar den bra som den är.

Inte har vi väl följt tråden i 53 sidor för att jakten på rävracern ska sluta redan här :(

 

;)

 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
På 2017-11-13 at 18:59 Havakko sa:

Inte har vi väl följt tråden i 53 sidor för att jakten på rävracern ska sluta redan här :(

 

;)

 

men det tog ju 6 år bara .

 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter alla dessa inlägg och ni väljer att lägga fel bössa i kundvagnen.. klåpare, har ni öht läst tråden? :lol:

https://www.blocket.se/goteborg/Howa_1500_Mini_Action_Lattviktspipa_74126679.htm?ca=5&w=1

Dessutom så ska det vara 10-skotts magasin, tror det är med i orginal.. 

Edit: Håller på och småtjatar på hustrun att hon ska köpa en Krico 222:a åt Wilda.. kanske ska satsa på en Howa istället? :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men faktum är.. 

Skulle jag köpa denna bössa idag så hade jag nog.. efter nogsamt övervägande.. tror jag.. valt 223 faktiskt. Kalibern är så lagom, inte mesig någonstans och inte groteskt överdimensionerad likt 22-250 tex. Har en och annan sisådär träff med 223:an där man nog fått leta längre om det var en 204 ruger som man visslat iväg.. Sen efter att ha skjutit rätt många rävar nu på absolut kända avstånd med hjälp av kikarsiktet så visar det sig att jag ytterst ytterst sällan har behov av vinsterna som 204:an har (flackare kulbana/mindre vindavdrift). I de fasta kojorna skulle jag nog krasst sett klara mej med Horneten här ovan :D 

Visst är det groteskt kul att testa ny kaliber och nyfikenheten på 204 Ruger finns där.. utan tvekan. Men jag tvivlar på att det är värt pengarna.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

36 minutes ago Hipshot sa:

 

Dessutom så ska det vara 10-skotts magasin, tror det är med i orginal.. 

Det är det.

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Hipshot sa:

 

Visst är det groteskt kul att testa ny kaliber och nyfikenheten på 204 Ruger finns där.. utan tvekan. Men jag tvivlar på att det är värt pengarna.. 

Varför skulle du inte köpa en 204 ruger ?

Du har ju aldrig lyssnat på mig tidigare så varför börja nu:lol:

/Mike

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnar lika mycket på dej som du lyssnar på mej.. Du vet det där med kalibrarna.. :D 

 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
På 2016-11-01 at 19:36 dru sa:

Ingen fara Hip, det är bara ett enkelt fall av Kamelåså!

 

 

Klockren:D

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det som är lite förundrande i detta.. 

Om jag som säljare ska nasa iväg ngt så är jag ju mån om att kunden ska bli nöjd. Om det blir knas så skulle min åtgärd 1A vara att pudla och göra mitt yttersta för att ställa till rätta för att på så sätt dels rädda affären och dels få möjlighet att göra fler affärer med aktuell kund.

Nu fick jag höra från aktuell säljare "jag har mitt på det torra".. jaha.. grattis.... idiot. 

Hur sannolikt är det att jag återkommer? Hur sannolikt är det att en tråd som tex denna smittar åtminstone någon som avser göra affärer med aktuell säljare?

Jag är inte säljare, jag kan verkligen inte denna branch.. men jag känner mej hyggligt säker på att ovan rader inte är plockat ur det blå utan att det faktiskt ligger något i det.

Hur eller hur, jag skiter i vilket nu.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago Hipshot sa:

Hur sannolikt är det att jag återkommer? Hur sannolikt är det att en tråd som tex denna smittar åtminstone någon som avser göra affärer med aktuell säljare?

Ptja, säljaren i fråga har ju missat MINST en affär pga denna tråden - men jag tror det är fler. Jag gör inte heller fler affärer med karln ifråga vilket i och för sig är pga andra omständigheter. Men jag ska inte sticka under stol med att jag blev "illa till mods" när det gick som det gjorde med denna affär där jag förmedlat kontakt och propsat på att denna säljaren skulle få chansen. Branschen är liten, men som tur är tillräckligt stor för att man inte ska behöva vara beroende av en nasare utan det finns fler inom bilavstånd att vända sig till -_- Scultz & larsen går som sagt fixa från andra sidan sundet eller via jakt & friluftgården och Heym saluförs av bland annat fritid och vildmarksliv så känner mig inte längre beroende av någon :P

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...