Jump to content

Rädd för älg?

Recommended Posts

• 7 months later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Musköt

25

• veronika

4

• eliassson

2

• tedde80

2

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan ju berätta att hon åtminstone funkar så bra att hon gått till två prisprov under vintern.

Knepigt hörredu, önskar att ja hade ett bra svar på det. men låter mest troligt som att hon bleve skrämd. men kan inte säga riktigt. men de är ju klart att teorin om noskvalster kanske inte är så dum

Hittade den här gamla tråden. Kan ju säga att i höst har det inte varit några problem. Hon har nog aldrig varit så bra på älg som just nu. Är väl skjutit 4 för henne i höst och det verkar som de står

Nu är problemen tillbaka. :sad:

I går släppte jag Funny på en älg som gått undan för Maja några timmar tidigare. Hon tar spåren 500m men vänder sedan precis innan där de brukar stå. Jag går med  henne upp till där hon vände och hon går fram 80-90m och så brakar det iväg en älg och hon skäller till 2 gånger men stannar efter 50m och kommer tillbaka till mig efter en stund. Jag peppar henne och då tar hon spåren. 600m bort är hon ifatt igen och skäller ett 10tal skall när det rusar igen. Är ju svårt att säga men det verkade som hon släppte direkt igen.

Hon har i höst haft säkert haft minst 5-6 älgkontakter och har som längst skällt 10min. Längsta förföljandet är nog 500m.

Tidigare i höst har hon ibland sett lite seg ut men de senaste helgerna har det varit bra fart på henne. I lördags hade hon riktigt bra driv i söket.