hubler 943 Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Sen är företaget ett franchiseföretag så högsta hönset finns inte allt för långt bort och han är ganska generös så länge det hålls inom rimliga ramar och jag har en far som jobbar inom det företaget. Quote Link to post Share on other sites
linus22magnum 234 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Tja, det är en ganska extrem skillnad i effekt i vilt också, en dålig träff med 22 subbar gör att en fågel kan vingla iväg långt, samma träff med 22 HV kan fälla den, samma träff med 17 HMR/Mach II nitar fågeln på plats. Det är mindre risk för genomslag med kulfragment av betydelse med .17 kalibrarna, det är mer välskjutande anser jag och är det frågan om arbete så ger de stora arbetstidsvinster då det tar mycket tid att hämta in fåglar som smitit iväg innan de expirerar. Om nu arbetet helt eller delvis skall betala för en pang till dig är det egentligen bara att be om en quad med tunga pipor i 22 om de insisterar eller helst .17 Hrm om du vill ha max av allt. /C men Christian vilken 22 a menar du om du menar en 22 lr som sätter sig i fåglen så kan den nog flyga i väg med en dålig träff men det finns fler 22 or för är det inte skillnad på 22 wmr och 22 lr 22 wmr =typ 600 m/s och 22 lr =typ 300 så vilken menar du för fåglen dör precis nästan lika bra av en 17 hmr som av en 22 wmr har jag rätt ? Quote Link to post Share on other sites
linus22magnum 234 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 ja ha du sa nitar och fäller den oj förlåt Christian nu var det jag som var väldigt dum :wub: Quote Link to post Share on other sites
Rottweiler 0 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Då är jag med på upplägget, ja kan du få vapnen betalda så är det ju super. .17hmr är iaf mitt tips Quote Link to post Share on other sites
Hipshot 10,765 Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Fan Linus.. du plockar poäng! Alla gör bort sig förr eller senare men du tar genast ansvar och backar.. Respekt!!! Mvh! Quote Link to post Share on other sites
linus22magnum 234 Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 ja jag vet att dom flesta kan rätt mycket mer än mig om man säger så här på forumet så jag tar det lugnt medan jag är på upplärning Quote Link to post Share on other sites
hubler 943 Posted March 13, 2012 Author Share Posted March 13, 2012 ja jag vet att dom flesta kan rätt mycket mer än mig om man säger så här på forumet så jag tar det lugnt medan jag är på upplärning Dumt dumt eftersom man aldrig blir fullärd :-) dina kommentarer uppskattas i alla fall! Quote Link to post Share on other sites
linus22magnum 234 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 tack hubler Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts