Hoppa till innehåll

Småviltsjakten i fjälls tas upp i riksdagen


mcgyver

Recommended Posts

Det finns redan en utredning om fjälljakten som har pågått i snart 5 år, Så att tillsätta en ny utredning ger inget. Det är så här ska jag förklara för all hur det går till moderaterna styr aliansen med järnhand små partierna har inget att säga till om. Om Reinfeldt, Ask och Borg vill stoppa fjälljakten för Svenska jägare då gör dom det. Det är inte lätt att ha med m att göra just nu, dom är för stora och stöddiga just nu. Jag har sagt att bryt samarbetet inför nästa val.

Sen kan jag lova som Ordförande i Skelleftebygdens jakvårdkrets och även medlem i C ska jag fortsätta kämpa för att regelerna ändras i fjälljakten. Kommer att skicka ett nytt mail till landbydsministern i frågan.

Låter som du är rätt man för posten Foffe, starkt jobbat och keep up the the good work :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som du är rätt man för posten Foffe, starkt jobbat och keep up the the good work :)

Tck det var bland annat för fjälljaktsfrågan och min kamp för en levnde landsbyggd som jag blev invald som Ordförande i Skelleftebygdensjaktvårdskrest. Har idag skickat in ett nytt mail om denna fråga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter ändå inte så positivt,hörde Erland Eskilsson bli utfrågad av radio norrbotten idag.

Han sa att detta måste utredas,och kunde ej lova någonting.Tror ej vi får till ngt stopp denna höst iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter ändå inte så positivt,hörde Erland Eskilsson bli utfrågad av radio norrbotten idag.

Han sa att detta måste utredas,och kunde ej lova någonting.Tror ej vi får till ngt stopp denna höst iaf.

Hur länge ska detta utredas? det har ju tagit ca 5 år att utreda denna fråga redan. Nä ingen ändringen blir det i höst. Men det kan vara bra om fler agerar i denna fråga. det är mycket enkellt att skicka in ett mail gå in på denna sida.

http://www.regeringen.se/sb/d/7465

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev nyligen uppringd av en reporter från någon tidning kommer inte ihåg vad den hette, glömde fråga för han sa vad den hette, men tja minnet är kort men intensivt. Det var någg med landsbygd eller så. Men han ville fråga en del frågor om mitt mail till Eskil Erlandsson och fjälljakten. Om någon i vårat avlånga land skulle se en bild och mitt namn i en tidning där fjälljakten nämns hojta till så jag får veta vad den hette.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror jag är lösningen på spåret. Tyvär inte i fjälljaktsfrågan men vilken tidning som ringde mig. Den kan ha hetet Lanntbrukets afärstidning ATL för han som ringde nämnde malmö. Först trodde jag jaha nu har någo sett att jag bor på landet och ska sälja nått till mig. Men sen började han nämna mitt mail. Då mjuknade jag och gick in i rollen som ordföring i jaktkretsen. Bara för att man bråkar med ministerna så händer det saker, som jag inte trodde skulle hända mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sådär ja då har Norran ändrat i sin text efer ett mail från mig och dom ringde upp och jag fick förklara lite så det blev så här av samtalet med hon på Norran.

http://norran.se/2012/04/skelleftea/kraver-fortur-for-svenska-jagare/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det såg väl inte så tokigt ut?

Kul att det blev reaktioner i alla fall.

Alltid lite klurigt det där med offentliga handlingar, de kan få saker och ting att rassla till när man minst anar det....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...