Hoppa till innehåll

Ny valp


tedde80

Recommended Posts

Ja, dom brukar göra det men söt är den iaf! :D

Är det konstigt tycker du??? :lol:;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Valpen växer :wub:4e495fc4-5032-3b49.jpg

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Snygg!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, dom brukar göra det men söt är den iaf! :D

Är det konstigt tycker du??? :lol:;)

Nä inget konstigt alls, ska bli spännande att se hur den utvecklas framöver, har börjat träna lite spår och längre fram finns lite planer :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä inget konstigt alls, ska bli spännande att se hur den utvecklas framöver, har börjat träna lite spår och längre fram finns lite planer :)

Varje valp har sina egenskaper och är en ny erfarenhet inte lik den förra om man nu har haft någon mer hund innan. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igår hämtade jag en jämthane på Sandungskalvens kennel. En tuff liten krabat som inte verkar vara rädd för något,

u Bjönnhjellens Lotta

e Bottnebekkens Freddie

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igår hämtade jag en jämthane på Sandungskalvens kennel. En tuff liten krabat som inte verkar vara rädd för något,

u Bjönnhjellens Lotta

e Bottnebekkens Freddie

Foton lyser i sin frånvaro och även någon film skulle vara kul. :rolleyes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Foton lyser i sin frånvaro och även någon film skulle vara kul. :rolleyes:

Så otroligt lik jämtvalpen en bit upp, så det skulle ses som dubbelpost med en bild :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så otroligt lik jämtvalpen en bit upp, så det skulle ses som dubbelpost med en bild :P

Haha! Menar du den som sitter på golvet inne i huset? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Valpen hemma! :) sover tungt i famnen efter en dag med mycket att smälta. bild kommer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Juhlinbäckens Izor e.sörombäckens ejno u. juhlinbäckens birka

Ingen dålig parning! Har hört att Krister verkligen analyserar valet av täckhund grundligt.

Var sugen på en hund från hans kennel, men det blev valp i Norge istället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Juhlinbäckens Izor e.sörombäckens ejno u. juhlinbäckens birka

post-1935-0-26153200-1338837205_thumb.jp

:lol::wub: Att ett par öron kan vara så stora! Återigen, Lycka till.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen dålig parning! Har hört att Krister verkligen analyserar valet av täckhund grundligt.

Var sugen på en hund från hans kennel, men det blev valp i Norge istället.

förhoppningsvis blir bra att köra med i älgskogen :)

ah Lecha han borde höra bra med dom :) tack tack

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej tråkiga lågsäsongen är igång :(

nån mer som ska införskaffa sig en ny älgställare i sommar? :)

Har ställt mig på kö för ny valp från alabergets kennel i norge

föräldrardjuren är dundermyrens Kia och Vaskiportin Remu :wub:

Vad tror ni om den parningen?

och har ni nåt eget på G?

Har köpt en valp från bjønnhjellens kennel i Norge. Parningen ser jäkla lovande ut med Långsjönäsets joker som far och Tarinakummun Ruuti som mor. Far har över 60% meriterade av 53valpar födda 2010, 33 av valparna tog pris dryga året gamla! Och mor är född 2010 och är FI JCH :D:ph34r: Ser verkligen fram emot nov, dec när man kan börja testa lite i skogen :)

Stamtavla http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoE=FI10558%2F10&ReknoI=FIN36308%2F08

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tar och uppdaterar med en bild på min lille snygging som nu vuxit på sig något, ca 3,5 månad gammal :)292593_10151025655450421_1754914701_n.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tar och uppdaterar med en bild på min lille snygging som nu vuxit på sig något, ca 3,5 månad gammal :)292593_10151025655450421_1754914701_n.jpg

Stilig liten herre :yes:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har köpt en valp från bjønnhjellens kennel i Norge. Parningen ser jäkla lovande ut med Långsjönäsets joker som far och Tarinakummun Ruuti som mor. Far har över 60% meriterade av 53valpar födda 2010, 33 av valparna tog pris dryga året gamla! Och mor är född 2010 och är FI JCH :D:ph34r: Ser verkligen fram emot nov, dec när man kan börja testa lite i skogen :)

Stamtavla http://jalostus.kenn...noI=FIN36308/08

Snackade med ägaren till Bjønnhellens förra veckan. Han fick hjälpa mig välja valp ur kullen på Sandungskalvens kennel på distans och jag är än så länge nöjd med hans val.

De 2 herrarna som har dessa Kennlar bor bara några stenkast isär. Bjønnhellens har fött upp Lotta som är mor till min valp och är Nord jch Se uch och No uch. I kullen född 2009 (e Rusmosan Kamu) är 5/7 meriterade och resten har kapacitet att bli det till hösten (en av valparna: http://www.alghundklubben.com/_jyckedata/Jyckeval.asp?Regnummer=%20SE30908/2011 ). Många tycker att man går över ån efter vatten då man köper valp i Norge, men statistiken talar sitt tydliga språk. Nog fanns det intressanta parningar i Sverige, men att få en hanvalp här visade sig vara lögn i he..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snackade med ägaren till Bjønnhellens förra veckan. Han fick hjälpa mig välja valp ur kullen på Sandungskalvens kennel på distans och jag är än så länge nöjd med hans val.

De 2 herrarna som har dessa Kennlar bor bara några stenkast isär. Bjønnhellens har fött upp Lotta som är mor till min valp och är Nord jch Se uch och No uch. I kullen född 2009 (e Rusmosan Kamu) är 5/7 meriterade och resten har kapacitet att bli det till hösten (en av valparna: http://www.alghundkl...r= SE30908/2011 ). Många tycker att man går över ån efter vatten då man köper valp i Norge, men statistiken talar sitt tydliga språk. Nog fanns det intressanta parningar i Sverige, men att få en hanvalp här visade sig vara lögn i he..

Ok, ja Arne på bjønnhjellens är jäkla trevlig han! Sandungskalvens är väl en ganska känd och duktiga på att få fram bra hundar, namnet dyker upp lite varstans :) Bjønnhjellens Lotta kullen fanns i mina tankar med, fick tips av Per på botnebekken om den kullen.. Likaså om kullen ja nu har köpt valp i. :) Kommer nog bli mycket jakt i kullen du skall ha valp från! :) Att folk tycker det är märkligt att köpa jämte i Norge beror säkert på att det inte är så stort med jämte här (jag bor i Norge) Gråhundsidan är däremot riktigt fin här. Men det arbetet Bjønnhjellens och Botnebekken gör för jämtar här är super. De satsar på att ta in finska linjer och det är en bra väg att gå tror ja även om det finns mycket bra svenska hundar med. Det borde paras mer över gränserna! Om min tik blir ett bra ämne så skall hane väljas med stor noggranhet, avståndet kommer inte ha nåt att säga då :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, tänkte att ja ska haka på den här tråden lite då ni nu redan är inne på valpar mm. Jag hämtade hem "skavbrännas Bella" i veckan, en fin liten jämt tik. Detta är nu min andra jämte jag skaffar, min förra fick höft problem så nu måste ja börja om på nytt. Så nu undrar jag, nu kanske jag är lite vidskeplig men har ni någon uppfattning om att älghunna som går att ha lös när man är ute tex på gård eller promenad har svårare att få ut ett sök under själva jakten?? Min förra hund hade riktiga svårigheter att få ut söker men skällde gärna älg, den var också extremt lydig och gick att ha lös överallt. Är bara lite smårädd att detta ska hända med valpen också om ja lär den att kunna vara lös när det inte är jakt. Jag vet att hunden vet när det är dax för jakt och inte, men ärligt, hur ofta ser ni jämtar eller gråingar gå lösa på stan med husse/matte??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hänger också med på den här tråden. Vi har också en liten jämtvalp i huset; Lapinkairan Karma e. Onnivaaran Eka u. Fäbobergets Zilla. Så himla kul med valp igen för nu var det ett tag sen sist.

post-1198-0-14410900-1340862409_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Laikakännare. Vad tror ni om de parningar som gjorts med hanen jaktfjäderns Barr? Tror det gjorts 2 parningar senaste tiden...

Med vänlig hälsning,

RG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hänger också med på den här tråden. Vi har också en liten jämtvalp i huset; Lapinkairan Karma e. Onnivaaran Eka u. Fäbobergets Zilla. Så himla kul med valp igen för nu var det ett tag sen sist.

post-1198-0-14410900-1340862409_thumb.jp

Kul att ni har en nu efter det sorgliga som hände med den förra Annis! :smile::thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att ni har en nu efter det sorgliga som hände med den förra Annis! :smile::thumbsup:

Ja, hon är ju en liten tröst iaf även om ingen kan ta Zebs plats.. Jag har aldrig i hela mitt liv träffat en hund som han... Han verkligen hunden i mitt liv.. En sån hund får man bara en gång om ens det... Jag hade nog en himla tur som fick lära känna honom...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...