Hoppa till innehåll

Ähh startar en ny tråd..(inget bättre för mig :D )


Minken88

Recommended Posts

Är det någon mer som har Basset fauve de Bretagne hundar från Trollpackan (Lazybee's) kennel?..är bara så att jag undrar pga av att min lille kille på 6mån har en sådan otroligt intresse av jakt även spår..7min drev på bla hare i feb mån (ingen snö)4,5mån gammal, även älg, visar intresse för hjort, rå, gris, räv, grävling..allround med andra ord^^

Tänkte då med denna tråd fråga..hur länge har just din hund som kommer från denna kennel jagat första säsongen som 1åring och överlag när valpen din började visa intresse för vilt?

tidigt eller sent?

Ni andra som har fauvar kan ju svara igen som gjort det tidigare i en annan tråd bara för att det är skoj :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner väl till Trollpackans hundar och dess linjer! Bedriver man avel på såpass starka franska jaktliga linjer som dom har gjort, så är det svårt att misslyckas! Du kommer säkert att få mkt roligt med din jycke framöver B)

Känner förövrig en kille som har en hane därifrån, och den jycken tog ett 1;a pris på drevprov redan under injagningsäsongen, plus att han hann med att bli viltspårchampion!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner väl till Trollpackans hundar och dess linjer! Bedriver man avel på såpass starka franska jaktliga linjer som dom har gjort, så är det svårt att misslyckas! Du kommer säkert att få mkt roligt med din jycke framöver B)

Känner förövrig en kille som har en hane därifrån, och den jycken tog ett 1;a pris på drevprov redan under injagningsäsongen, plus att han hann med att bli viltspårchampion!

Ja där ser man vad roligt..du vet inte vad hunden heter? :D ja nog har jycken min jakt och nos i sig allt :wub:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå, han heter Trollpackans D-Dogg!

Där ser man ;) roligt att läsa om jyckarna. Tackar ska du ha :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...