Hoppa till innehåll

Slutat äta


eskimo1

Recommended Posts

Från att ha varit ett matmonster har hon nästan slutat äta. Tar ett par kulor sen är det bra. Samma foder som tidigare. Iofs ny säck men samma i alla fall. Hon har ju vart ivrig att få börja äta så ibland har hon norpat lite innan varsågod men nu är det nästan helt ointressant vid varsågod. Får t.o.m kalla på henne då man börjar skramla med fodertunnan. WTF is up with that :huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min har nu ungefär samtidigt börjat bli lite "däven" när det gäller maten.

Har ätit helt normalt i ett år, nu kommer han med sänkt huvud till matskålen, luktar på maten, slickar lite på den och går sedan därifrån.

Samtidigt är det mycket runtikring ska man komma ihåg - löptikar (en på kontoret <_< ), vår osv. Dessutom har han börjat käka gräs igen.

Det kan ju vara läge med en avmaskning om det inte gjorts på länge, eller att hundens allmäntillstånd blir förändrat (eller att man ser mask i avföringen).

Jag brukar inte fundera på att vidta några åtgärder förrän dess att man märker en påtaglig förändring hos hunden.

Så länge de dricker normalt, leker normalt, sover normalt, kissar normalt (vad som nu är normalt för en hanhund... <_< ) osv. så brukar det ju inte vara någon fara på torpet om de är lite kräsna med maten.

Om det nu skulle visa sig att det är något problem med magen så skulle jag prova

Dag 1) Svält 24 timmar.

Dag 2) Ge risavkok

Dag 3) Ge ris+ lite buljong

Dag 4) Ge ris+lite kokt vitfisk

Dag 5) Ge ris +fisk+ liiiite vanligt foder

Dag 6) Ge ris +fisk+ halva vanliga fodermängden

Dag 7) Ge lite ris+foder

Dag 8) Foder

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min tik är även hon lite knepig, men det är mer som hon vill hålla formen, har vi lugna dagar med nån kisspromenad så äter hon knappt nånting, men så fort vi aktiverar oss med längre cykelturer,jakt eller annat så kommer aptiten tillbaka å hon kommer å slänger matskålarna i famnen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skendräktig? Min hund äter lite som hon behagar när hon är skendräktig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle avslöjat lite mer. Hon är precis året och löpte i mars första gången. Hon har energi som vanligt och dricker bra. Skendräktig kanske kan va ett alternativ. Trodde det var nåt med fodret, ger Brit Care nu men hon äter när jag handmatar henne men annars tar hon ett par kulor å sen är det bra. Är väl 3:e dan nu som hon knappt ätit nåt. Sätter ner skålen och ger hon ett par minuter sen sätter jag upp den på bänken och provar efter en stund igen. Äter hon inte då så åker det ner i tunnan tills nästa måltid.

Det är säkert nåt som går över för hon verkar ju som vanligt annars men man blir lite förvånad då man får säga HIT ordentligt då man vill ha fram henne till matskålen :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...