Jump to content

Träbåge

Recommended Posts

josc72

Funderar på att köpa en båge men kan inte bestämma mig. Provade en underbar Falco Force Vintage under helgen. Härlig dragkurva utan stacking som gav riktigt bra fart. Men, jag är ändå lite inne på en recurv utan att veta varför. Antagligen de kurviga och mjuka formerna som påminnner om något behagligt :blush: Tycker att Bear archerys Super Grizzly ser fin ut och är så där lagom kort men hur är det att skjuta med? Försökt hitta hur mycket past center hyllan är byggd. Hur ser dragkurvan ut? Stackar den om man drar den förbi 28 tum? Svårt att hitta bra erfarenheter på nätet. Har eventuellt någon här hemma en sådan båge och kan säga något.... Eller skall det bli en White wolf i stället. Marknaden är enorm där borta men det är ju lite svårt att prova först.

ground n pound

Hoyt game master röstar jag på
[/CODE]

Christian N

?- Om du har provskjutit något som är bra, rent av väldigt bra,

varför skall du då hålla på att söka efter något annat? Som jag ser det så förefaller det helt sakna motiv, annat än att du lider av byta/bättra-sjukan.

/Christian

josc72

Jag provade. Jag äger den inte. Det var ju en viss skillnad i pris och så har jag precis rivit ut ett badrum.... :(

Christian N

Tufft läge,

men är det inte så att du är mer skickad att vänta lite med att köpa då? Hellre vänta ett tag på det bästa än att nöja sig med en dussinvara, eller?

/C

josc72

Saken var ju den om Bear-bågen bara är en dussinvara eller en bra båge? Om den är ok och inte stackar för mycket mot fullt uppdrag kunde jag tänka mig att köpa den. Problemet är att jag inte har lust att skicka efter en från staterna bara för att prova utan undrar om någon har en eller har testat och kan tycka lite?

josc72

....alltså ingen som kan ge ett omdömme om Bear Archerys Super Grizzly. Synd att USA ligger så jäkla långt bort.

josc72
  • 4 weeks later...
a20792012eb4a31f4bcb64_s ... lite kool!