Hoppa till innehåll

Årets första öring (MIN DRÖMFISK)


HPDA Janne

Recommended Posts

Den 1/6 kl 2100 tog min drömfisk på flugan en öring på 5,6kg man går på moln idag.

Svårt att toppa det i år.

Det skulle vara en lax över 20kg isåfall.

:) :) :) :) :) :) :) :)

;D ;D ;D ;D ;D ;D

post-767-1149238174_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara ordentligt på hugget nu, Janne, och även fiskarna :D;). Grattis!

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis.

Vart är du och fiskar?

Torneälv?

TACKAR!!

Matkakoski i Torneälven enda felet med detta stället är att det är för mycket folk där.

Vi var ca 30man där igår kväll.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tung period på fiske fronten ingen av 40 man i går hade på fisk i matkakoski.

Men hörde bra nyheter får skärgården hur mycket fisk som helst och 99% av laxarna är över 10kg.

Så till nästa vecka borde dom kommit till älven.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tung period på fiske fronten ingen av 40 man i går hade på fisk i matkakoski.

Men hörde bra nyheter får skärgården hur mycket fisk som helst och 99% av laxarna är över 10kg.

Så till nästa vecka borde dom kommit till älven.

Samma här ingen fisk här heller... varken sik eller lax fast vinden varit den rätta där var jag har mitt arendevatten.  :(  Var i skärgården fanns det så mycket lax.  ???

Dom som håller på med trolling här så har heller inte fått särskillt bra ännu...så få se hur det blir när jag får sätta ut min sikfällan(10 juni) om det finns någon lax som skulle hitta i i den... ;)

Så nu fixas det sista med sikfällan på land.  :D

post-438-1149766465_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jäklar vilka sikar ni måste efter soumikusten, med tanke på nätmaskorna  :o;)

Jag tror alla laxar redan passerat ditt arendevatten, så vi spöfiskare får en trevlig laxsommar med massor av brutala laxhugg.

Har annars ett mycket bra erbjudande som du bara inte kan motstå.

Sälj fällorna och köp dig ett fint laxflugspö, vadarbyxor mm och jag ska då guida dig till de bästa laxpoler vi har i våra norrlands älvar :D;) ;)

Vad säger du ?  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jäklar vilka sikar ni måste efter soumikusten, med tanke på nätmaskorna  :o;)

Jag tror alla laxar redan passerat ditt arendevatten, så vi spöfiskare får en trevlig laxsommar med massor av brutala laxhugg.

Har annars ett mycket bra erbjudande som du bara inte kan motstå.

Sälj fällorna och köp dig ett fint laxflugspö, vadarbyxor mm och jag ska då guida dig till de bästa laxpoler vi har i våra norrlands älvar :D;) ;)

Vad säger du ?  ;D

Visst låter det lockande...helt klart!   :D Men det är inte lax som idåfall skulle locka mig dit...för lax har jag sett så mycket av under dom år jag fiskat att det inte lockar speciellt mycket ...men däremot naturen och naturupplevelsen... vilken höjdare  det skulle vara...så vem vet kanske någon gång.  ;)

Eftersom jag yrkesfiskat mer eller mindre i  20 års tid (huvudsakligen sik)...så skulle det kanske vara dags att sadla om.  ;)

Däremot min yngre bror gillar att sportfiska (trolling) han tävlade mycket förr just i laxtrolling.

Här utanför vår kust finns ett mycket populärt laxtrolling ställe...som gett ganska hyfsade fångster för "laxtrollarna".   :)  mvh Tore  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är fällan ute i vattnet ska vitja den idag men vi får inte ta laxen ännu så dom får simma vidare :)

Hoppas på sik!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...