Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE
https://www.AUTOdoc.SE

Sign in to follow this  
Wizard

Ny funktionalitet på forumet - Like this!

Recommended Posts

Wizard

...och man kan bara dela ut 20 st "Like this" per dygn så det verkligen skall reflektera bra inlägg!

Inlägg som får ett visst antal "like this" kommer att uppmärksammas i sökningarna.

• Like 2

hunter96

I dag skall man kunna "gilla" allting till höger och vänster och i dag fick jag frågan om vi inte kunde ha det här också?

Nu är det både bra och förhoppningsvis rätt så nu aktiverar jag det!

Dock är det bara på försök och det kan försvinna lika fort som det dök upp.

Man kan inte gilla sina egna inlägg ;)

Mvh,

Wizard

Dagens ungdom ska bara gilla! ;) Funkar inte tyvärr står att ett fel uppstod du kan inte gilla mer idag. Så nu när allt besvär har lagts ner med uppdateringen av forumet kommer detta med! hehe, sorry! Var bara en ide så man slipper inläggen "+1" :)
  • Like 1

hunter96

Jo nu funkade det! :) hur ser man att folk gillar ett inlägg? eller kanske inte syns mer än när man söker som du sa?

• Like 1

Wizard

Jo nu funkade det! :) hur ser man att folk gillar ett inlägg? eller kanske inte syns mer än när man söker som du sa?

Det syns i det inlägget som någon tryckte "Like this" på.

Jag skall gräva lite mer i detta om det blir populärt men nu kör vi det på prov som sagt.

Kan man använda det till att lyfta riktigt bra trådar och inlägg så är det kanske någonting riktigt bra!

I testsyfte önskar jag att alla trycker "like this" i första inlägget i denna tråden.

• Like 1

merkel

Jodå det syns!

Verkar genomtänkt med max 20!

• Like 2

killer_mouse

Jodå det syns!

Verkar genomtänkt med max 20!

första tanken var att det var många med 20 st men sen kom ju tanken att fan det skrivs ju många vettiga saker här ju så man får hålla i dom vissa dagar

• Like 2

Wizard

första tanken var att det var många med 20 st men sen kom ju tanken att fan det skrivs ju många vettiga saker här ju så man får hålla i dom vissa dagar

Som sagt det är bara på prov nu och jag kommer att skruva till konfigurationen med tiden...

Kanske är 20 många men å andra sidan behöver man ju inte gödsla med knapptryckningarna heller...

Men om det skjuts över 10 st skitsnygga bockar den 16:e Augusti så är det bra att kunna trycka så många gånger! ;)

• Like 1

killer_mouse

nja kommer nog vara rätt snål på dom men som sagt ibland kommer det många bra inlägg som bör lyftas fram

• Like 1

Wizard

Nu behöver ni inte trycka "Like this" i första posten längre - om ni inte tycker att det är bra vill säga ;)

Just nu räknar det bara upp medlemmens "reputation points" men jag skall försöka skriva lite kod som kan promota en tråd med många "like this"...

Det kan vara ett sätt att hitta intressanta trådar kanske?

Vem vet men nu fick ni lite ny funktionalitet i alla fall så här på fredagskvällen den 1:a juni! :D

• Like 1

Wizard

Längst ner på sidan om efter man har tryckt på "forums" menyn så finns det nu ett nytt val.

Most Liked Content

Ni finner den där man hittar "flest inlägg i dag" osv...

Där hittar man de inlägg som har fått flest "Like this".

• Like 1

Kias Husse

För att vidareutveckla...... Och hinna före FB. Går det att ordna en "ogilla" knapp också. För tex om man skriver att hunden har blivit uppäten av vargar så kan det vara makabert att det är 150 pers på jaktsnack som gillar det!

• Like 1

Wizard

För att vidareutveckla...... Och hinna före FB. Går det att ordna en "ogilla" knapp också. För tex om man skriver att hunden har blivit uppäten av vargar så kan det vara makabert att det är 150 pers på jaktsnack som gillar det!

Vi har redan det men jag tänker inte aktivera det!

Det funkar inte med vår filosofi om jag skall vara ärlig och jag gillar inte tanken att folk kan sätta "Dislike" som de vill när det faktiskt inte betyder det!

"Like this" handlar om att användaren får "poäng" för att han har skrivit någonting bra eller skrivit någonting intressant.

Förstår hur du tänker men det är inte så systemet fungerar och det kommer att resultera i att folk inte skriver tråkiga saker.

Systemet bygger på "Reputation points" och skall kunna visa vilka som skriver intressanta saker och vilka inlägg som folk tycker är riktigt intressanta, inte tvärtom ;)

• Like 1

MarkusR

Jag tycker ni tänker helt rätt där Jens, bygg forumet med positiva värderingar. Att uttrycka sympati för tragiska händelser görs bäst uttalat. En enkel lösning som ogillaknapp kan fort missbrukas och sprida tråkiga stämningar.

Ska bli spännande att se resultatet av gillaknappen. Det blir som du säger en värdering av den upplevda kvaliten på medlemmarnas bidrag, någonting helt annat än ren kvantitativ produktion av inlägg, aka ordbajseri, det gillar i alla fall jag. ;)

• Like 1

Kurok

Längst ner på sidan om efter man har tryckt på "forums" menyn så finns det nu ett nytt val.

Most Liked Content

Ni finner den där man hittar "flest inlägg i dag" osv...

Där hittar man de inlägg som har fått flest "Like this".

En liten fråga: Går det inte att få det valet uppe bredvid "visa nytt innehåll"?

Korpen

Funkar ju tillåme i tapatalk.! :D

Wizard

En liten fråga: Går det inte att få det valet uppe bredvid "visa nytt innehåll"?

Kanske sen men det kräver en ändring i vår template- som jag äntligen har fått till efter sista uppgraderingen ;)

Jag har lite mer prylar på g men allt har sin tid.

Först skall vi se att "Like this" är någonting vi behåller permanent - sen kanske lägger vi lite tid på att styla till det hela!

Wizard

Funkar ju tillåme i tapatalk.! :D

Det var liksom tanken, ni är många som använder tapatalk ;)

linus22magnum

wizard måste bara säga alltså vilket fantastiskt arbete ni har gjort allt är ju så lätt och snyggt och väl tänkt vi ligger nog steget före Facebook nu :P fattar inte hur ni lyckas med allt :o:D