Hoppa till innehåll

Egna Jaktfilmer eller videos


Randiz

Recommended Posts

Hejsan! :smile:

Tänkte börja filma nu när jakten drar igång!

Och jag undrar lite vad ni andra amatör filmare filmar med för kameror och vilka redigeringsprogram ni kör och vad ni har för stativ mm :wink:

Denna tråd kan ni också lägga upp era filmer med länk ! Det är alltid kul att kolla på jaktfilmer och tänka sig fram till jaktsäsongen

"Hare" Bra :thumbsup:

/MVH Emil

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

Jag filmar med en Canon legria hf r16. Riktigt bra kamera som jag varmt rekommenderar. Enkel att använda och bra upplösning!

Som redigeringsprogram använder jag nu pinnacle studio HD, som jag tycker är aningen krångligt med väldigt mycket funktioner som jag ännu inte har lärt mig...

En av filmerna jag redigerat med detta program:

Innan använde jag Windows moviemaker som är ett väldigt lätt program för nybörjaren som har det man måste men jag saknade ett par funktioner, tex slowmotion...

Två filmer med just moviemaker:

Använder inget stativ till jakt, dock använder jag till rally jag filmat som finns på min kanal. Ett enbensstativ som funkat super! Heter rupl något sånt ;)

Hoppas det hjälper en aning!

Lycka till :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Glömde säg att dom 2 sista videorna är filmat med en Canon mv 800 som keckade ur och la ner.. Ni ser ju också skillnaden i kvalitén på videorna ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

här var det dött, hade också behövt ett lätt filmredigeringsprogram!

Tjenare här har du ett bra redigeringsprogram som är lätt att lära sig
Sony Vegas pro funkar till windows !
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag filmar med SONY hdr-sr11 med extern mic, extern mic med en raggsocka på är verkligen att rekommendera särskilt om man filmar jakt med drivande/ställande hundar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Filmar just nu med en Panasonic SD900 och redigerar i Corel videostudio X4. Videostudeo är väldigt lättarbetat men tycker ändå att det är uselt på att rendera matrialet och dessutom långsamt.

Funderar på att testa Adobe och se hur det fungerar....

Exempel på mit lekande finns här.. http://www.youtube.com/user/kelaskucku?feature=mhee

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag filmar med SONY hdr-sr11 med extern mic, extern mic med en raggsocka på är verkligen att rekommendera särskilt om man filmar jakt med drivande/ställande hundar.

Jag har inte använt extern mic och stör mig på det dåliga ljudet. Men om man vill ha en billig men ändå prisvärd extern mic vad skall man satsa på då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Filmar med en Canon Legria hf s10 med extern mic med lite billiga konvertrar beroende på situation.

Fungerar kanon men hade föredragit Legria Hf G10 med tanke på att den har fokusring fram och ingen knapp som på s10:an.

Den externa micen är Röde videomic (ca900:-) Det va väl investerade pengar! Imponerande ljud!

post-5944-0-05393100-1353449638_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Filmar med en Canon Legria hf s10 med extern mic med lite billiga konvertrar beroende på situation.

Fungerar kanon men hade föredragit Legria Hf G10 med tanke på att den har fokusring fram och ingen knapp som på s10:an.

Den externa micen är Röde videomic (ca900:-) Det va väl investerade pengar! Imponerande ljud!

Sån där kamera får man önska sig av tomten :wink: !!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hade kameran med för första gången

Kan konstatera att det bara kan bli bättre, men fick ju med räven iaf.

Snyggt! :thumbsup: Träning ger färdighet heter det visst. :yes:

Blev den på plats också?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tog med kameran igår när jag körde ut mer mat till hjortarna. SÄNK ljudet innan ni tittar. Bara en massa väsen från lastmaskinen.

Några fina tjurar är med i herrklubben.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tog med kameran igår när jag körde ut mer mat till hjortarna. SÄNK ljudet innan ni tittar. Bara en massa väsen från lastmaskinen.

Några fina tjurar är med i herrklubben.

Ser inga "tjurar" men fina hjortar och hindar. Sorry, har blivit ordmärkt hela kvällen och var tvungen :)

Ser riktigt fina ut!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser inga "tjurar" men fina hjortar och hindar. Sorry, har blivit ordmärkt hela kvällen och var tvungen :)

Ser riktigt fina ut!

Jaha ska det vara på det viset kan jag påpeka att du bör uppsöka optiker :ohmy: . Inte en enda hind av typen dov. Bara hjortar (av dov) i olika storlekar. :smile::thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha kollade på klippet från dator nyss och du har helt rätt, såg inte en hind (kanske en?). Men skumt att det bara är massa unghjortar? Inte ett handjur över 3 år på videon. Men dom står väl inte så nära traktorn.

Fantastiskt med så mycket dovvilt iallf

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här på Kinnekulle försöker vi få upp åldern på hjortarna. Jägarna på ca 16 000 ha håller sig till samma avskjutningar. Spetsar upp till öronhöjd och fullskovlar är det vi försöker att skjuta. Vi har följd dessa rekomendationer i några år nu och märker en klar förbättring men det är inte i "hamn" än. Lite tråkigt är att det finns några inom området som skjuter allt som kommer.

vi räknar djuren varje vår och har märkt att vi sakta men säkert får mer stora hjortar. Man kan även med räkningen se att det "försvinner" många djur större än spets.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Slänger upp filmen här också!

 

 

Hej!

 

Här kommer en film från vår Sydafrikaresa i Augusti 2012.

Har valt att fokusera denna på eftersöket på kudutjuren jag fick nedlägga.

(mitt första vilt någonsin med båge)

 

Filmen visar också vilka tuffa vilt som lever i Afrika. Överlevnadsinstinkt!

 

Trots en bra placerad pil genom båda lungorna reser sig denna kudu ur sin lega

och vi börjar spåra till fots.

 

Självklart gör jag nybörjartabben att glömma min releaser på campen därav

lånet av gevär. Det viktigaste är att djuret inte ska behöva lida längre så valet

att välja gevär på plats ist för att fördröja alltsammans genom att återvända

till campen är uteslutet. Slutet gott allting gott!

 

Skriv gärna lite feedback om ni vill!

 

mvh Jonas

 

 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slänger upp filmen här också!

 

 

Hej!

 

Här kommer en film från vår Sydafrikaresa i Augusti 2012.

Har valt att fokusera denna på eftersöket på kudutjuren jag fick nedlägga.

(mitt första vilt någonsin med båge)

 

Filmen visar också vilka tuffa vilt som lever i Afrika. Överlevnadsinstinkt!

 

Trots en bra placerad pil genom båda lungorna reser sig denna kudu ur sin lega

och vi börjar spåra till fots.

 

Självklart gör jag nybörjartabben att glömma min releaser på campen därav

lånet av gevär. Det viktigaste är att djuret inte ska behöva lida längre så valet

att välja gevär på plats ist för att fördröja alltsammans genom att återvända

till campen är uteslutet. Slutet gott allting gott!

 

Skriv gärna lite feedback om ni vill!

 

mvh Jonas

 

Grymt bra film ! :thumbsup:  Fanatiskt natur och djur måste ha varit en otrolig upplevelse  !  :smile: 

 

Kul att du la upp Videon  :thumbsup:  Och Grattis till viltet! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En del har det bra, räknade till 20 i men det måste va mer? Riktigt fina hjortar!

Missat att svara

Jotack här är det inte fel att leva. På "min" mark är det väl mellan 40 och 100 dov. Beror lite på hur flockarna rör sig. Men Nackdelen är att dom trycker undan rådjuren och älg skjöt vi senast 2007.

MVH urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...