Hoppa till innehåll

IPSC


eskimo1

Recommended Posts

Har vi några IPSC-skyttar här? Själv är man förhoppningsvis det imorrn om examineringen går bra. Började förra söndan med kursen och har skjutit igår och idag. Skrev teorin igår och den klarade man med 6 poängs marginal :ermm: Igår hade även en klubb i Piteå examinering och där vart det tydligen 5 skyttar klara. 2 kuggades visst. Skjutit nånstans mellan 5-600 plugg under kursen, kan va mer med. Tur man köpte en Dillonpress :wink:

Fick problem med patroner som hakade upp sig på väg in i patronläget. Lånade ultraljudstvätten av kompisen och doppade hela pickan så nu skiner den som en hundballe i månsken. Matar som en gud gör den med, igen. Skjutit med Ares-kulan, en blyklutt som är målad med nån färg som är glatt som den. Det i kombo med låg laddning får jag nåt kopiöst med sot i pistolen. Ska nog inte skjuta mer med den sen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mats- tror inte det, jag är en inaktiv sådan skytt och har inga planer på att återuppta skyttet igen.

Det är allt för mycket annat som kräver tid.

Kör hårt på uppskjutningen.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Se där då kanske vi kommer gå en match i framtiden för examineringen gick då bra. Bara invänta licensen nu. Vilken klass skjuter du? Blir standard för mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 var ju lite udda men en härlig patron. Har en 1911 i 45, singelstack då. Var inne ett tag på att byta Tanfo´n mot en SVI cal 40 men ekonomin nu i semestertider satte stopp för det. Men blir nog en växelsats i 40 till nästa år. Det här året får bli läroår. Hänger nog inte på kalibern det här året :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag är en gammal nationell skytt som examinerades okt-10 till IPSC.

Det är riktigt roligt med dynamiskt skytte, själv körde jag i standard första året men gått över till open.

Tyvärr så är jag ingen superskytt men jag har skoj när jag skjuter ändå.

Nu har jag även beställt en ar-15 så jag kan skjuta rifle också, välkommen till Malmö på SM i år och ta med ett godkänt gevär så ses vi.

Cz 75 ts

Stag arms 3g (kommande).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Provade lite mini-rifle sist på banan men måste säga att det är inget som lockar. Har nog förskjutit mig på gevär :tongue: Däremot blir det nog en Produktionbössa framöver, Givet Tanfoglio där med. En stock II.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har vi några IPSC-skyttar här? Själv är man förhoppningsvis det imorrn om examineringen går bra. Började förra söndan med kursen och har skjutit igår och idag. Skrev teorin igår och den klarade man med 6 poängs marginal :ermm: Igår hade även en klubb i Piteå examinering och där vart det tydligen 5 skyttar klara. 2 kuggades visst. Skjutit nånstans mellan 5-600 plugg under kursen, kan va mer med. Tur man köpte en Dillonpress :wink:

Fick problem med patroner som hakade upp sig på väg in i patronläget. Lånade ultraljudstvätten av kompisen och doppade hela pickan så nu skiner den som en hundballe i månsken. Matar som en gud gör den med, igen. Skjutit med Ares-kulan, en blyklutt som är målad med nån färg som är glatt som den. Det i kombo med låg laddning får jag nåt kopiöst med sot i pistolen. Ska nog inte skjuta mer med den sen.

Jag klarade av kursen förra helgen, i Stockholm då. Nu söker jag klubb i hemtrakten för lite träningsskytte.

När du kör vapen i ultraljudstvätten, vad har du för lösning då? (Jag har en tvätt på firman, men vi kör vatten och tvållösning i den för tvätt av plastdetaljer.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Körde med lite diskmedel och citronsyra fast med facit i hand så ska man INTE ha citronsyra på blånerade delar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns en forumist, Kapten Krok, som har snöat in så mycket på IPSC att han inte är särkilt mycket här på forumet längre. Han har precis startat upp vapenhandel med IPSCinriktning:

http://www.mp-vapen.se/

Det var rätt länge sedan han var ute och jagade sist tror jag, han fläger bara runt på IPSC, med två små barn så är fritiden begräsad, man hinner inte allt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är inne på Christians linje. Certifierades i fjol men inte skjutit nån tävling sen dess. Mycket som ska hinnas med (trots att man inte har några barn...) så den IPSC-karriären får jag helt enkelt glömma ;) Fortsatt fokus på jaktskytte med kulgevär istället, och inte minst - nationellt pistolskytte. Jag är den konstiga typen som tycker att pistolskytte på 25 meter mot precisionstavla är kul - den totala motsatsen till IPSC :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Å jag gör tvärtom, lägger ner allt vad gevärsskytte heter och skjuter bara pistol nu. Å stå å plinka på en tavla 25 m bort, nja. Känns inte så intressant längre :happy:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

NU hittade jag hit, hehe, när det börjar pratas IPSC är jag aldrig långt borta =)

Markus: Faktiskt så har jag återupptagit arrendet i Brattfors =) Så denna vintern (om det nu blir någon vinter detta år..) så hoppas jag kunna vara lite mer aktiv ute på myrarna =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka släpa mig iväg på första tävlingen i helgen som går i A-jaur. Nackdelen var att den började kl 9 så det blir sjukt tidigt man måste åka. Annars är jag anmäld till Piteå nästa helg och vi ska ha en klubbtävling nån helg efter det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

var lägger ni upp era inbjudningar?

Hittar ingenting under shootnscoreit?

Pite är ju inte så långt från mig, är en umeskytt välkommen?

Andreas

http://shootnscoreit.com/ipsc/match/681/competitor/3761/add/ Kolla om den länken funkar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag haf skjutit IPSC sedan i våras. Ett minst sagt trevligt tidsfördriv. Skjuter med en Shadow i Production. Ska försöka hinna med ett par tävlingar under hösten.

Bor i Stockholm.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Menar att jag inte hittar eran tävling där

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2

Den vart tyvärr inställd pga nåt banproblem :sad: Men det verkar bli en skjutning i Boden istället :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...