Jump to content

kostnad för komplett handladdningsutrustning

Recommended Posts

Ja en kort fråga..

Vad kan det tänkas gå på med alla tillbehör för handladdning?

förutom hylsa, krut, och kula+våg vad behövs mera ?

funderar på att ladda om nått år

:woot:

tipsa..tack tack

:thumbsup:

Uteiskogen

Handladdningskit, typ http://www.vapenochskytte.se/?cat_id=245&head_id=82 (finns säkert bättre pris på andra ställen, men redding-kitet är väldigt prisvärt)

Laddmanual, verktyg för din/-a kaliber/rar

Tändhattar

Och inte dumt alls- någon kunnig som visar dig hur du gör!

Uteiskogen

Kostnad: Räkna med runt 5 lök totalt för alla grejer.

I kiten du väljer, oavsett, finns alltid någon detalj som du kommer att vilja byta ut.

Ahh men sikka goa killar som tar er tid..skall undersöka detta närmre nu :smile: tack

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• danielj
      By danielj
      Inser väl att Handladdningen inte kan läggas på is, om jag vill nyttja DS:en!

Funderar på vilken kula jag skall testa först! Har spanat lite på vihtavuori´s laddtabell.
      De har ett par olika laddningar med helkoppar.

Funderar på vilken jag skall gå på som första alternativ. 
      156gn Naturalis eller 150gn tsx?
      Vilket krut? N160?

/Danielj

Gäller 7x65r, grisbössa som hundförare!

• Richard Jonsson
      By Richard Jonsson
      Tjäna!
      Har nu börjat få hem alla delar o saker som krävs för att kunna jaga.
      Har en winchester xpr i .308 utan dämpare eller m-broms.
      Det jag undrar lite över är om det finns andra xpr ägare här på forumet eller kunniga säljare, ägare osv som kan rekommendera en redigt grym kula att jaga med, samt en billig och bra övningsammunition. Det som jag kommer att jaga lär bli gris och rådjur i första hand.

Tack
      /Richard 
    • Skogsfågeln
      By Skogsfågeln
      Hej!
      Har suttit och sökt en del på ämnet men vill ha fler svar.
      Är inte helt nöjd med Norma Oryx 13g i 30-06. Tycker det blir rätt slafsigt, blodigt och grisigt även fast dom älgar jag har skjutit med den knappt tecknar i skottet.
      Ibland känns det som om man har skjutit med helmantel eller lösplugg vad gäller skottecken. Detta gäller alltså lungskott. Resultatet har blivit att jag fortsätter bomba på. Visserligen har alla älgarna dött, någon har haft lite lång flyktsträcka trots genomskott långt bak och högt upp genom båda lungorna. Är inte riktigt nöjd med skottverkan/skottecken med denna ammunition. Vill dock inte ha blysplitter i hela älgen heller. Stor köttförstöring men i min mening knapphändig skottteckning/verkan går inte ihop för mig.
      Sako Hammerhead 14,3 gram/220 grains. Någon som har erfarenhet av denna? För låg hastighet för älgjakt på avstånd upp till 200m?
      Vad tror ni - jag har en Varberger 30-06 okänd modell. Stabiliserar den 14,3 gram/220 grains? Pipa över 55cm.
      Övriga förslag?
      Handladdar inte.

• Emelie Eriksson
      By Emelie Eriksson
      En fråga till er som kan lite bättre än mig..
      Om jag har klarat hela jägarexamen förutom högviltet än i höst och blir 18 snart. Vad får jag jaga för vilt och vilka vapen får jag ha licenser på och jaga med när jag ev inte har klass 1 då?
      Vore kul och veta vad jag förhoppningsvis har att se fram emot i vinter. Tacksam för bra svar!
  • Create New...