Hoppa till innehåll

Ett litet test


Ken1

Recommended Posts

Då kvalitets hylsorna tryter var jag tvungen att testa att ladda s o b hylsor :ohmy: . Kalibern är 223. Laddade upp ett 50tal patroner med V-max till våran resa till Gotland.Tanken med experimentet va att ladda en engångs laddning,för att hitta hylsorna när man jagat klart kan vara svårt i mörkret. ( Vid kaninvak är det inte omöjligt att göra av med 5-15 patroner per kväll :woot: ). Resultatet va över mina förväntningar huvudskott på 6 kaniner det lägsta hållet 140+. Hade kanske laddat lite hårt men ska prova att backa lite. Någon som tycker ide`n är värd att tänka på eller är jag bara dum snål??????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste säga att dom såg riktigt bra ut men hur var det..mitt minne är inte det bästa,var det inte något fabrikat av tändhattar som inte funkade?

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste säga att dom såg riktigt bra ut men hur var det..mitt minne är inte det bästa,var det inte något fabrikat av tändhattar som inte funkade?

/Mike

Här har du tråden Mike som Jonti startade en gång i tiden. Det var ingen munter läsning. :down: för S & B. :down:

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/7309-aldrig-mer-sellierbellot/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så här va det Mike av 70 st kalibrerade hylsor fick jag inte i tändhatten på 8st. Hur dom är som fabriksladdade vet vi ju alla :sick: .Frågan i tråden va ju om det kunde tänka sig vara ett allternativ som engångs jakt-banskytte hylsor.Kan ju vara skönt att bara repetera ur hylsan och inte bry sig var den tar vägen :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...