Jump to content

Säkring på Sako

PerAnders

Recommended Posts

Har en sako forester som till skillnad från huntern ger ifrån sig ett knäpp när man osäkrar. Oavsett hur försiktig man är, mycket störande. Finns de nån som vet om detta går att åtgärda?

Tacksam för svar.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Cooldenberg
      By Cooldenberg
      Min CG m96 har fått något konstigt fel. 
      Säkringen går inte att lägga i när stiftet är spänt men går när det är avtryckt. 
      Det går att lägga i säkringen om jag drar tillbaka slagstiftet förhand sista 3mm men släpper tillbaka när man säkrar av. 
      Risken jag är rätt för är att stiftet på de sista 3mm som släpper ut stiftet så pass långt att det istället blir ett vådaskott. 
      Jag har haft lös slutstycket snurrat upp allt men förstår mig inte på vad som är fel. 
      Jag kan skicka bilder och video till den som inte förstår vad jag menar. 
      Tack på förhand mvh jim coldenberg 
    • Per_B
      By Per_B
      Jag har en Tikka M77k 12/222. Nu sitter ett aimpoint 5000 på men jag skall sätta på ett kikarsikte för att kolla vilken av 222 ammunitionen som jag har går bäst i bössan. Jag har de här i kaliber 222:
      Vilken av de här tre tror ni går bäst i bössan?
      Norma Soft Point 3,2g
      Norma Soft Point 4,0g
      Sako Gamehead 3,2g
      Samtliga är vanliga blyspets ammunition. Vilken tror ni kommer ge bäst precision på 80 meter (minst diameter 3 skotts-grupp)? De brukar ju prata om stigningen / räfling i pipan när det gäller 222... vet ni vilken jag har i min Tikka M77k? Spelar det någon roll i detta fallet med de här tre patronerna? Tacksam för input! 

Skall testa Jaktmatchen också (men det är mest på kul, skall ha bössan till rådjur inte fågel)
      Norma Jaktmatch 3,6g
      Sako FMJ 3,2g
    • Tobias90
      By Tobias90
      Hej! Jag köpte nyligen en ny sako 85 med valnötsstock och har lite frågor om hur man på bästa sätt håller den vädertålig. Har inför varje jakt hittills smort in den med skyttens stockolja men känner att den behöver något bättre. 
      Hittar mycket på nätet om hur man återupplivar sin gamla stock men jag vill ju få min nya bössa vädertålig! Hur göra? 
      Mvh.
    • Granatz
      By Granatz
      Sugen på ny bössa och behöver lite hjälp, tips.
       Står mellan Tikka t3x super varmint. T3x Tactical och T3x CTR.
      alla känns hyfsat lika, men skulle gärna ta del av era åsikter!! 
  • Create New...