Hoppa till innehåll

Två spår idag..


N S

Recommended Posts

Känns som det kommer gå fort tills hon klarar ett Ankl spår. Första spåren iförd spårlina och något för stort halsband.. :wink:

Men om jag inte mins fel är det väl tidigast 9 månaders ålder jycken får starta ?

http://youtu.be/9IIhnrzK1Lg

Lite lätt impad är jag av hennes intresse såhär långt iallfall.. men det kommer bakslag de vet jag ju..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra drag i linan där,

sanslöst impad och vilket insäljningsarbete du gör för mig, tom så att jag kan ha en egen "Signe" om saker och ting blir som de borde.

/CHristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härlig liten krabat du har där!

Du mins rätt, tidigast får dom gå spårprov vid 9 mån.

/Thomas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

äsch.. spårningen är ju bara en liten bit av ett eftersök.

Spåra kan man lära alla hundar det är ju avsluten, ställande eller ta/avfånga som är det intressanta och vikitiga.

Hur det blir med den biten kommer jag inte få veta förren om nått år.

Men som jag ser det finns ingen anledning att vänta med spårträning, de fixar en valp lätt om de har lite anlag och "skolas" in nästan direkt de kommer hem i stugan.

Jämför jag med plottfia så fick jag iofs henne helt rå... när hon va 8 månader. Första spåren va katastrof lixom.. trodde alldrig det skulle bli nått vettigt av den hunden men ack va jag berdog mig :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du får nog ta hand om spårträningen för Maja också. :wink: Blir aldrig av att lägga några spår för mig. Tror jag gått 5 spår med henne, är nog över en månad sen senaste. :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du får nog ta hand om spårträningen för Maja också. :wink: Blir aldrig av att lägga några spår för mig. Tror jag gått 5 spår med henne, är nog över en månad sen senaste. :blush:

Betalar du bra så är jag intresserad :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...