Hoppa till innehåll

American foxhound


Jaktgrabben

Recommended Posts

Hej är på jakt efter en valp att jaga främst räv med. Är de nån som har hört om nån som har kombinerat räv och vildsvinshund? Tänker att de borde fungera i och med att foxhounden gärna går ikapp och skäller ståndskall. Spelar ingen roll vart kullen är Sverige, Norge eller Finland.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej är på jakt efter en valp att jaga främst räv med. Är de nån som har hört om nån som har kombinerat räv och vildsvinshund? Tänker att de borde fungera i och med att foxhounden gärna går ikapp och skäller ståndskall. Spelar ingen roll vart kullen är Sverige, Norge eller Finland.

Vet om en kull pma mig ditt nummer så ringer jag dig
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

finns en kull som är lev klar i Rörbäcksnäs (Dalarna) dom är 3 månader alltså lev klara skicka PM om de är intressant så förmedlar ja nr

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rickard Andersson

American Foxhoundvalpar

Födda 29/7 efter räv o mårdjagande föräldrar. Tiken har även skällt björn. U. Ala-Kitkan Victoria SE54900/2010, E. Camo 62254/2011 (BIR på stövarutst. i Orsa 2012). Roger Olsson, Fontvisho's kennel

Tel: 070-345 75 95, 0280-810 36

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rickard Andersson

American Foxhoundvalpar

Födda 29/7 efter räv o mårdjagande föräldrar. Tiken har även skällt björn. U. Ala-Kitkan Victoria SE54900/2010, E. Camo 62254/2011 (BIR på stövarutst. i Orsa 2012). Roger Olsson, Fontvisho's kennel

Tel: 070-345 75 95, 0280-810 36

dessa är helsyskon till min egen foxhound men dom är ett år yngre bara.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Snyggt ! Ingen sådan hund behöver man snacka upp som får dom poängen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

dessutom så bör den bevisligen ha drivit mer än 400 meter ;-)

Den kosta inte 20 000kr heller :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ungjäggaren99

Jag bara undrar en sak. Hur är foxhound på räv? Är dom för snabba så det blir mycket jakt i gryt skulle villa ha en sån i framtiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar en sak. Hur är foxhound på räv? Är dom för snabba så det blir mycket jakt i gryt skulle villa ha en sån i framtiden.

Yes, det blir ganska mycket gryt :) På bar mark kommer många lätt upp i över 35km/h i drevfart och vissa över 40km/h.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ungjäggaren99

Yes, det blir ganska mycket gryt :) På bar mark kommer många lätt upp i över 35km/h i drevfart och vissa över 40km/h.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ungjäggaren99

Och fyfan och jag som tycker Att min finne driver snabbt jag vill gärna skjuta rävarna på drev!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ungjäggaren99

Vad brukar bli dom längsta drev tiderna då? Brukart dom kunna stanna över mark i en timme?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Yes, det blir ganska mycket gryt :) På bar mark kommer många lätt upp i över 35km/h i drevfart och vissa över 40km/h.

Snitthastighet?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har dom synobs hela tiden så kan nog hastigheten vara rimlig......förstår att det grytar fort!;)

mvh/Urban

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...