Jump to content

Snabbfäste.

Recommended Posts

Hallå allesammans, då detta är mitt absolut första inlägg på detta forum och även första vistelsen här undrar jag över följande.

Jag sitter just nu på en Husqvarna modell 1900 kaliber 30-06 som jag är otroligt nöjd över, Är det några som kan ge lite tips och råd på vart man skall vända sig när man söker efter snabbfästa till just denna modell, Jag har kollat lite på weaver och det ser lovande ut, Självklart föredrar jag stålfästen som många andra då det känns lite robustare vid vissa situationer. Mitt mål med snabbfästet är att snabbt kunna byta ut mitt Vaksikte 6-12x56 till ett litet och behändigt Aimpoint 3000 när det gäller drevjakt. Vart kan jag hitta detta? Då jag inte bor i närheten av en jaktbutik så vill jag helst inte beställa något som inte passar min ögonsten. Mvh Charke

Warne QD, Weaver QR eller Leupold QR är mitt tips. Har själv Weaver QR på min .308:a men dem finns bara som höga ringar.

Dom ställer till det lite för mig i och med att jag har dem till ett Leupold VX-3 med 40mm öppning så min kolvkam räcker inte riktigt till.

Men om du ska köra med 50mm tuböppning och uppåt så borde dem fungera bra. Vet ej om de passar till Aimpoint dock.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Markuslindstrom
      By Markuslindstrom
      Jag ska börja och säga att jag är helt novis och söker tips och inspiration. 
      Jag har tänkt bygga upp en åtel där jag ska stödfodra vildsvin och sen kunna sitta och vaka några ggr per år. 
      Jag behöver nu allt matnyttigt tips jag kan få, hur jag ska tänka i mitt uppbyggande av åteln.
      Vad för utrustning och vad man ska tänka på när man väljer spridare,belysning , batterier, val av foder, hur man ska koppla för bästa sätt.
      Ja enkelt sagt jag behöver tips på allt så vad ni än kommer med så är jag tacksam.  
    • Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej!
      Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
      Johan Eriksson 
    • Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej jaktkamrater!
      Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så 😉 Kom gärna med förslag.
      Johan
    • Tobdala
      By Tobdala
      Hej!
      Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 
      Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.
      Någon som har erfarenheter eller andra tips?
      /Tobias 
  • Create New...