Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Lars213
      By Lars213
      Hej jag läser just nu för jägarexamen men har en fråga angående när du ska provskjuta och öva till de praktiska delen.
      Jag tar en online kurs och studerar då hemma med böcker och läser men har funderat hur man gör under praktiska delen, jag gör den här kursen med min mamma och min styvfar ingen av de har vapenlicens. Jag har trott att man får låna ett gevär på skjutebanan men fått information om att man ska faktiskt ha eget gevär. Ingen i min släkt har vapenlicens och jag har därför ingen tillgång till ett gevär. Så frågan är får man låna vapen på skjutebanan eller måste man få tag på eget
    • Kaffeikoppen
      By Kaffeikoppen
      Jag ska skjuta upp inom en snar framtid och har lite funderingar kring avståndsbedömningen. 

våran kursledare säger att rådjur och fågel är 25 meter och allt annat lovligt på max 30m. Kurslitteraturen säger 20m på rådjur, gås-och andfågel och max 30 på övrigt lovligt. 
      vad är rätt och fel? Antar ju såklart att man ska gå efter boken... 

hur såg era praktiska prov ut? var det tydliga felmarginaler eller var det på metern fel? 

tacksam för svar och erfarenheter! 
    • Ekalfus
      By Ekalfus
      Hej,
      Jag är på jakt efter en jägarexamenskurs som är kort men inte allt för intensiv. Idealet skulle vara en två eller tre helgers kurs (all inclusive) på en gård/gods någonstans i Skåne. Det är min hustru som ska gå på kursen och hon kan av olika skäl inte avsätta allt för mycket tid men vill heller inte ha en kurs som är så kort/intensiv att kunskaperna blir för ytliga.
      Tacksam för alla tips (dock endast i Skåne - eftersom vi bor i Köpenhamn)!
      Mvh,
      Erik
    • Tim Marjeta Johansson
      By Tim Marjeta Johansson
      Hej jag funderar starkt på jägarexamen och vet inte hur jag ska göra för måste gå kurs då ingen i familjen har jägarexamen men vad är bäst är det att läsa själv göra provet sen betala för skjutträning och prov sen eller ska man ta en kurs med allt som ingår och om det var borde man gå i luleå? gärna en riktigt bra eller medelmåttig?
    • Huultman
      By Huultman
      Hej!
      Vill brutalt gärna ta jägerexamen men hittar inget i linköping! 
      Vet någon vart man kan ta jägarexamen här i linköping eller i någon närliggande stad?

Svar uppskattas extremt!

Mvh Jonathan
https://www.AUTOdoc.SE
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...