Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• mosaikgurami
      By mosaikgurami
      Som rubriken säger. Är det någon som ha ett Laddverktyg 222Rem liggandes och känner att dom vill sälja, så tveka inte att dra iväg ett pm till mig. Alla verktyg är av intresse, dock INTE LEE.
      /Magnus
    • Lars213
      By Lars213
      Hej jag läser just nu för jägarexamen men har en fråga angående när du ska provskjuta och öva till de praktiska delen.
      Jag tar en online kurs och studerar då hemma med böcker och läser men har funderat hur man gör under praktiska delen, jag gör den här kursen med min mamma och min styvfar ingen av de har vapenlicens. Jag har trott att man får låna ett gevär på skjutebanan men fått information om att man ska faktiskt ha eget gevär. Ingen i min släkt har vapenlicens och jag har därför ingen tillgång till ett gevär. Så frågan är får man låna vapen på skjutebanan eller måste man få tag på eget
    • Finskjägare
      By Finskjägare
      Igår lade jag ut en minkfälla jag for och tittade på den på morgonen och minken hade ätit halva fisken men den hade dragit den utifrån fällan. Har någon bra tips hur man fångar mink?

Edit: när är minken aktiv?
    • seved
      By seved
      Ett jaktset i Elmax klart för ny ägare.
      Stickkniven har en bladlägnd på 210mm hela är 320mm.  
      Huntern är hela 20mm och bladet 208mm lågnt. 

• seved
      By seved
      Blev precis klar med min första Cleaner.  Johan Sörberg har gjort rätt många.  Men det här är min första kompletta.  😊

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
tobjakten

kurser till jägarexamen

Recommended Posts

tobjakten

tror ni det är värt att gå en kurs eller kan man klara

det teoretiska provet med bara böckerna? :smile:

Foffe

Visst kan man klara en det själv. Men det är ju roligare att gå en kurs och diskutera det som står. Så det är värt att gå en kurs. Sen är det ju roligt oxå. Om du går en kurs så fixar dom fram de olika proven som ska göras, som det teoritiska provet och det praktiska.

tobjakten

men ungefär hur mycket kan en vanlig kurs kosta?

Foffe

Några tusen får du nog räkna med at det kostar med böcker och avgifter för kursen, avgift för teoretsiktprov och avgifter för praktiskt prov. Hittade denna länk du kan ju kolla runt på denna sida,

http://www.kurser.se/jaegarexamen___348__.html

gobbagegg

Är du ansluten till tex Metall så kan du få studiebidrag på typ 700:- eller nåt.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

NiKKEE

Det är väl att diskutera med andra och så men för mig själv så funkar inte de inlärningssätten så bra. Jag läste in teorin och gjorde provet på 2 veckor. Jag får erkänna att det nog är mycket jag bara lärde mig för stunden men känns inte riktigt som att jag behövde kunna identifiera alla olika fåglar osv, jag har inte ens licens för hagel :P Skulle jag nu mot förmodan skaffa hagel och vilja jaga andfåglar, ja då är det mitt ansvar att jag lär mig vilka arter som är lovliga osv. Du klarar säkert provet utan att gå kurs, frågan är bara vad du vill lära dig, hur mycket och hur lång tid du vill komma ihåg det ;) Lycka till

tobjakten

jag har inte den bästa budgeten, så jag tror inte det blir någon kurs :sleep:

gobbagegg
jag har inte den bästa budgeten, så jag tror inte det blir någon kurs :sleep:

Har du inte plats i budget till själva kursen så blir det nog inte lätt att få in det som kommer efteråt...

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2