Hoppa till innehåll

Födelsedagspresent


Borjaz

Recommended Posts

Jag har en son som fyller 7 år och som är mycket intresserad av djur och natur. Han är redan storfiskare men vill gärna se på program som har med jakt att göra.

Så istället för att köpa ännu ett paket med LEGO vilket han ändå får från släkt, så är min tanke att försöka få följa med någon/ några på jakt.

Min son är väldigt tålmodig, försiktig och gör som man säger...Ja jag vet, han är jäkligt unik :)

Jag är alltså själv inte alls inne i jakt-området, bara en dröm när jag får tid och möjlighet, kanske att min son realiserar detta för oss båda så småningom.

Så min fråga till er jägare i Skåne, finns det någon som kan tänkas ha med oss ut en morgon för att få vara med och titta? Vi bor i Malmö men tar oss givevis runt i Skåne där det ges tillfälle. Helst så snart som möjligt innan snökaos.. Alternativt tips på hur jag skulle kunna förverkliga denna idé.

Hälsningar

David

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om ni inte får napp så kolla om de går nå fältprov för hundar i närhete,n där ni kan fälja med som publik.

Jakt då den e som bäst med högpresterande hundar.

Ännu roligare hade kanske varit för honom att få följa med på gåsjakt från ligg-gömsle.

Närkontakt med vilt måste va en riktig hit för grabben.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inget som kan hjälpa dig men måste säga att det du tänkt som present är helt fantastisk! Gillar han skog och mark är det säkert något han kommer prata länge om och komma ihåg väldigt länge!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Ja jag tänker mig att det blir en oförglömlig upplevelse. Gåsjakt från ligg-gömsle låter som en lysande idé.

Jag ska försöka se om jag kan hitta fältprov för hundar och följa med.

Kommer ni på något mer så hojta gärna till!

Ha en skön helg!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...