Jump to content

Kråkuv!

Recommended Posts

• Replies 932
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Hipshot

157

• EmilL

92

• jimbolo

72

• Droggot

61

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mitt bidrag. Kråkuv Uvbulvan    

Så blev min uv!

Posted Images

Använder han den? Om inte så lär du ju inleda en förhandling. En flaska bra whiskey lär underlätta :-)

Hörde talas om en sån här uv med rörliga vingar, två förresten, helt nyligen. Begriper ärligt talat inte syftet med det då de är så pass effektiva som där oftast!

Mvh!

Tyvärr är han en sådan Gubbe som sparar på allt. När han väl har något så gör han sig inte av med det. Kommeri håg att han hade uven i körsbärsträdet när vi var små. Det blev ett jävla liv på fåglarna. Visst han gillar ju whisky så det skulle inte skada med en liten förhandling/Erik

Neo..

Den ser skitfin ut, j-lar vilket jobb du måste lagt på den!

En tanke, inte alls säker på om det "resulterar" men iaf.. De här fjädrarna du limmat på strax över ögonen.. försök att limma på fler eller flytta ned dem något så uven får lite mer kraftigt markerade ögonbryn.

Återkommer..

Mvh!

Tackar. Har för mig att jag har gjort lite argare look på den efter kortet vart taget.

Hipshot
Tyvärr är han en sådan Gubbe som sparar på allt. När han väl har något så gör han sig inte av med det. Kommeri håg att han hade uven i körsbärsträdet när vi var små. Det blev ett jävla liv på fåglarna. Visst han gillar ju whisky så det skulle inte skada med en liten förhandling/Erik

Jo men är han lite halvgniden och uven i gott skick så erbjud honom en bra whiskey (rätt dyr) och då kanske det kan gå..

Mvh!

Hipshot
Tackar. Har för mig att jag har gjort lite argare look på den efter kortet vart taget.

Perfekt!

Någonstans i någon tråd har jag lagt in två bilder på uvar, den ena är min egen och den andra tillhör en kompis. Kompisens uv är mindre än min och ser påtagligt skabbigare ut MEN uttrycket i ansiktet på den är fullkomligt perfekt, den ser verkligen SKITSUR ut! Skillnaden är påtaglig faktiskt rent jaktligt, kråkorna blir mer förbannade utan tvekan på gott och ont. Jag har väl haft två tre kråkor totalt sett som försökt slå på min uv med klorna och han upplever det i stort sett varje morgon om han inte skjuter fort.

Enda skillnaden är att hans uv är mindre och som sagt mer arg så jag tror benhårt på det..

Mvh!

Vilket torde bevisa att storleken inte har någon betydelse.........i det här fallet. :)

Vad gäller uv med rörliga vingar, så hade jag en sådan förr, det var en plastlimpeuv, och när man röck i snöret så lät det som man slog på en trumma, kråkorna drog järnet kan jag säga...

Med det inte sagt att det kanske hade funkat bättre om man pimpat den och fått bort ljudet, men jag kör numera med fasta vingar, fasen, jag har ju fullt sjå att hålla i bössan, inte har jag tid att rycka i ett snöre också.. ;D

• Like 1
Hipshot

Min gamla uv var av limptyp med rörliga vingar. Snöret var dock borta, i hålet där snöret försvann in hade jag en fet säkerhetsnål som jag nålade fast kråkliket i. Den uven är rätt skabbig idag men herrejävlar va kråkor jag skjutit för den  8)

Mvh!

Min gamla uv var av limptyp med rörliga vingar. Snöret var dock borta, i hålet där snöret försvann in hade jag en fet säkerhetsnål som jag nålade fast kråkliket i. Den uven är rätt skabbig idag men herrejävlar va kråkor jag skjutit för den  8)

Mvh!

Ja det var ju smart!

Kanske ska tillägga att min plastlimpeuvmedrörligavingar ägdes när man var ung, ljusgrön och ivrig, man röck nog liiiite för mycket kanske... :-

Numera är man bara mossgrön och trött... ;D

Neo, din uv var riktigt fin! Bra jobbat. :)

Min såg ungefär likadan ut, tills mössen fick tag på den....

Numera ser den ut som att den gått en vända genom skördetröskan... >:(

seger har du gett uven något olämpligt att andas in i näsan ?mod, scar face?

och crowfear så måste du vara rädd om vingarna för nu är lagret slut, och nästa gång så ska du binda fast snöret i ena benet och köra en gigg då dj--lar ;D

samme

Nä, men du ska få sitta bredvid som snörryckare och apportör! ;D

Har fått tag på en skabbig gammal plast uv... tänkte man skulle pimpa upp den lite, problemet är ju bara att jag inte äger en ända fjäder...  :(

nån som har lite fjädrar som söker ny uv liggandes :D?

mvh johan

Mitt hemmabygge. Hönsnät i botten, fasanvingar utanpå och gås till vingar. Målat ögonen på en PET-flaska och klippt ut. Tror att jag visat den innan i "Min rugguggla".

Hipshot

Den var riktigt fin helt klart!!!

Min enda tanke är att försök byta ut ögonen mot orginalögon dvs oranga uvögon. Du behöver inte ta väck de befintliga utan limma på de nya ögonen på de som redan sitter där..

Edit: Vira något camonät eller nåt runt den där plastprylen i fästet med.. eller är det bara ngt rör som den sitter på då du tog bilden?

Miljön ser ta mej fan *PERFEKT* ut för att hänga upp uven.. avundsjuk!

Mvh!

Har bäställt "glas"-ögon till uven. 100 kr + frakt var inte så farligt. Hoppas jag har dem till jakten på lördag!

Hoppas du har rätt Hipshot, att det blir bättre med riktiga ögon.

Ser med spänning fram emot Lördagens jakt!!!! ;D ;D

Hipshot

Undrar om man inte ska försöka rådda till bilden på något sätt så den ligger lättillgänglig för merkels uv är i mångt och mycket "facit" när det gäller hemmabyggen.. Ska fundera på det..

Mvh!

Bilder på mitt pågående uvbygge. Hade lite ont om fasanhönor så jag tog en tygbit till buk. Vet inte om det kan funka vad tror ni?

Nån som vet vart man kan få tag på ögon och vad man kan ha som näbb?

post-281-1203440011_thumb.jpg

post-51-1203440011_thumb.jpg

Bilder på mitt pågående uvbygge. Hade lite ont om fasanhönor så jag tog en tygbit till buk. Vet inte om det kan funka vad tror ni?

Nån som vet vart man kan få tag på ögon och vad man kan ha som näbb?

Hö hö hö..klart kvinnliga former på den uven! ;D

Men den blir bra!

Jag tog ögon från ett "gossedjur", stora som femkronor, vart bra och billigt!