Hoppa till innehåll

I karlavagnen ikväll i P4. Ämne: Jag och vargen


lsjonsson

Recommended Posts

Blir nog en gullarafton. Tror inte dom kommer att släppa fram för mycket av den negativa sidan av vad vargen åstadkommer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med Peter Wahlbeck vid micen lär det inte bli lite vinklat.... så jag avstår nog att lyssna för att slippa bli förbannad.

 

Citat från wiki om Wahlbeck

"en starkt engagerad vegetarian Frågor som köttkonsumtionen i världen och djurrättsfrågor driver han i många olika sammanhang och uppträder ofta vid vegomässor och liknande manifestationer"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Wahlbeck

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med Peter Wahlbeck vid micen lär det inte bli lite vinklat.... så jag avstår nog att lyssna för att slippa bli förbannad.

 

Citat från wiki om Wahlbeck

"en starkt engagerad vegetarian Frågor som köttkonsumtionen i världen och djurrättsfrågor driver han i många olika sammanhang och uppträder ofta vid vegomässor och liknande manifestationer"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Wahlbeck

Karlavagnen är ju som den är och omöjlig att ta på allvar, dessutom fredag kväll, dock skulle det vara intressant hur Wahlbeck taklar den köttätande vargen mot de grönsaksätande älgarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och det öppnar ju frågeställningen i en tråd som jag skapade för någon vecka sedan , Varför ska man betala TV licensen när den inte är politiskt neutral?

Det som SVT och Sveriges radio tar betalt för är skrämmande Jakt och glesbygds fientligt!!

 

De försöker inte ens dölja det  :verymad:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var det någon som hade orken att lyssna Peter Wahlbeck och alla stollar som brukar ringa in till karlavagnen.

Eller har vi någon som hade modet att ringa själv :wink:

Själv så sov jag så gott i hörnet på soffan till Skavlan :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag älskar karlavagnen och brukar bli ganska irriterad när de där sportfånarna tar över radion ibland när karlavagnen ska gå. Dock har jag inte hört detta då jag inte jobbar kväll på fredagar, kanske får lyssna lite någon dag.. Ger ju dock inte samma känsla om man inte är på jobbet :) 

 

Mvh // Johannes

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag höre bara slutet, då var det en värmlänning som ringde och berättade om situationen i värmland. han berättade att det fanns minst 200 vargar i länet. När han berättade det blev det tyst från Wahlbäck och sedan kom frågan" sa du 200? 200!! " det hade han ingen aning om att det var så många vargar i värmland. Det visar på hur dåligt insatta de är i vargfrågan.

Sedan var det en kille från gävletrakten som beskrev situationen för på glesbygden och där verkade som om det ramlade ner lite i skallen på wahlbäck.

men det skulle så klart avslutas med ett gull medelande

Som sagt jag lyssnade bara sista 15 min så jag vet inte hur det var tidigare.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnade en liten stund nere i vakkojan , tänkte att jag blir säkert förbannad och blodtörstig av det :ph34r:

Men jag tyckte Wahlbäck var tämligen lugn !! jag har hört hans rabiata köttbabbel tidigare och han verkade inte tappa fattningen och börja dregla fradga eller något sådant under den del som jag hörde...

Men jag lyssnade bara från att den korkade ryska tanten snackade om att hon hade tama /vilda vargar som kom och bodde hos henne på bästa Disney mane´r

Tillslut dog en Vargtik med ungar och då tog hon hand om ungarna och gav bort dem till grannarna som keliga vovvar  :thumbsup:

Ingen mytoman hon inte  :dry:  :yucky:  :dry:

 

Att han ylade till vid 200 vargar i Värmland var för att han trodde/var helt säker på  att han hörde en lögn i radion och bara ville förtydliga det.

 

200 vargar lät mycket! stämmer det??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mer allvarligt,så har jag hört från flera pålitliga värmlänningar att det bara i Torsby kommun kan finnas uppemot detta antal,suck! Synd på så fina skogsfågelmarker!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att han ylade till vid 200 vargar i Värmland var för att han trodde/var helt säker på  att han hörde en lögn i radion och bara ville förtydliga det.

 

200 vargar lät mycket! stämmer det??

Det finns 25 revir i Värmland (en del delas med grannlänen och Norge) plus ett antal strövargar så siffran 200 är inte lång från sanningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja där ser man!

 

Inte heller jag var så väl informerad och då rör jag mig en del i jägarkretsar, bland annat på detta forumet.

Kanske borde det antal som egentligen finns vara mer synligt för de som inte letar!!

 

Att antalet mörkas av kramarnas organisationer är ju inget nytt men det kanske borde ifrågasättas hårdare??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja där ser man!

 

Inte heller jag var så väl informerad och då rör jag mig en del i jägarkretsar, bland annat på detta forumet.

Kanske borde det antal som egentligen finns vara mer synligt för de som inte letar!!

 

Att antalet mörkas av kramarnas organisationer är ju inget nytt men det kanske borde ifrågasättas hårdare??

 

Det är ju ingen hemlis, finns en artikel om det på SJ:s hemsida.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2013/02/Rekordmanga-vargar-i-Varmland-1.42225/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju ingen hemlis, finns en artikel om det på SJ:s hemsida.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2013/02/Rekordmanga-vargar-i-Varmland-1.42225/

SJ:s hemsida läser ju inte de som behöver informationen.

Om det inte kommer i dagspressen så hörs det inte.

200 vargar i Värmlands 25 revir borde ju vara en väl så stor nyhet för de flesta Svenssons att även dags och kvälls pressen blir sugna på att vässa pennan..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

SJ:s hemsida läser ju inte de som behöver informationen.

Om det inte kommer i dagspressen så hörs det inte.

200 vargar i Värmlands 25 revir borde ju vara en väl så stor nyhet för de flesta Svenssons att även dags och kvälls pressen blir sugna på att vässa pennan..

Media i största allmänhet skiter blött i om det finns närmare 200 vargar i Värmland.

Aftonhora jublar över det men garanterat vägrar att nämna en rad om det.

Finns nog inte en endaste journalist som inte har en baktanke om vad dom skriver (hur dom skriver är nog rätt beteckning) Och så länge media eliten i landet är PK tävlande södermalmsbor så kommer det inte något i tidningarna som kan "skada" vargen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

SJ:s hemsida läser ju inte de som behöver informationen.

Om det inte kommer i dagspressen så hörs det inte.

200 vargar i Värmlands 25 revir borde ju vara en väl så stor nyhet för de flesta Svenssons att även dags och kvälls pressen blir sugna på att vässa pennan..

 

Läste ditt förra inlägg lite slarvigt, trodde det var du som inte sett det.

I övrigt håller jag med dig, det borde braskas upp i feta svarta bokstäver på löpsedlarna, om man jämför med ringa misstanken om en fulskjuten vargs uppmärksamhet i pressen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet har fullt upp med att skriva om kärleksstoryn mellan Danny och Molly samt att Anna Book minsann hade en hårsnodd som satt fast i håret så jag tror inte Aftonbladet anser att antalet vargar i Värmland är viktigt i jämförelse mot de riksnyheterna!

 

 

 

Förövrigt så slog Jonas Wahlström i programmet att vargar är ofarliga för människan för de har inte dödat någon människa de senaste 200 åren och skulle en varg komma in i en fårhage så är det bara att ropa på den så kommer de sticka iväg då de är naturligt rädda för människan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 
Förövrigt så slog Jonas Wahlström i programmet att vargar är ofarliga för människan för de har inte dödat någon människa de senaste 200 åren och skulle en varg komma in i en fårhage så är det bara att ropa på den så kommer de sticka iväg då de är naturligt rädda för människan.

 

Hahaha!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet har fullt upp med att skriva om kärleksstoryn mellan Danny och Molly samt att Anna Book minsann hade en hårsnodd som satt fast i håret så jag tror inte Aftonbladet anser att antalet vargar i Värmland är viktigt i jämförelse mot de riksnyheterna!

 

 

 

Förövrigt så slog Jonas Wahlström i programmet att vargar är ofarliga för människan för de har inte dödat någon människa de senaste 200 åren och skulle en varg komma in i en fårhage så är det bara att ropa på den så kommer de sticka iväg då de är naturligt rädda för människan.

 

Hur var det med Book och hårsnodden? föll det inte någon tår i media när den fastnade :ermm: stackarn!

 

Tycker det låter konstigt att Wahlbäck inte hört talas om Kolmården incidenten!!!?

Och att fårägaren fick kämpa lite för att jaga iväg den orädda vovven

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...