Hoppa till innehåll

Billig och.....överraskande bra tråden!


MKJ

Recommended Posts

Håller fullt med de som "prisat" Itab:s kläder.... Pris o kvalitet har varit så bra att det köpts ett antal gånger från ifrågavarande ...

MKJ : s tips på hundbädden från Biltema måste kollas upp, såg hygglig ut !!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fortsätter Att rekommendera Biltema :) (trots att jag köpt en jävla massa skit där också)

 

Biltema Ghillie suit 349kr

 

Jaktia tar 1 195 kr för swedteams Ghillie Forest

 

Dom är presis likadana

   
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan väl fortsätta att rekomendera saker från Biltema...jag har ju uppenbarligen en bit kvar på min resa att bli erfaren & klok via forum :wink:

 

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husdjur-tillbehor/Hund/Hundbadd-47065/

 

En bra hundbädd, prisvärd och funkis. Precis som brödtexten säger så uppskattas den av både husse och hundar. Skulle säga knappt halva priset jämfört med mortsvarande nån annanstans.

japp då var en sådan inhandlad! verkar bra!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var på biltema och fyndade två av hundbäddarna en ska i valplådan så 189 spänn är lagom på något som kommer att bitas sönder med ungefär 100% sannolikhet. Den kändes rätt gedigen för priset klart privärd. Köpte även deras vapenkoffert även den känns helt ok och 449 är långt under det normala :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte en skruvdragare med libatteri på JULA för 499 + ett extra batteri för typ 200. Skit bra grejer. Minst lika bra som min AEG för 2500:-jag hade innan, men där ett batteri kostar 800 och inte är av lithum typen.... Kommer inte ihåg namnet på rak arm, men röd är den.

 

Skit var dock en 220v klyvsåg för 999:-. Klöv typ 15 plank 50x100 så brann motorn. Lade på en 500ing eller nått, och bytte in den på garanti mot en "bättre" som brann efter ca 9 plank. Nästa klyvsåg blir en 380v för minst 3500:-.....

 

Du ska ju klyva ved, inte plank, med den... ;)

 

Min billiga klyv fungerade utmärkt hela vintern när det var mellan 10 och 30 minusgrader. Men mitt i sommarn när det var 25+ sackade den ihop...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Biltemas benstöd, köpte ett par till 22:an idag, stora modellen, känns gedigna och tåliga och priset på ca 300 eller vad det nu va kan man inte klaga på, man fäster stöden i främre remfästet genom att lossa öglan och "klämma" fast två kilar in i hålet i skruven, sitter som berget sen!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina nya z6i 1-6x24 klådde mitt gamla zeiss varipoint 2,5-10x42 viket var oväntat. ibland är billigt dyrt!

och då kan lite dyrt kan vara billigt!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.tradera.com/red-dot-holografiskt-moa-rodpunkt-kikarsikte-ord-1250kr-auktion_302332_176685069

 

Sånt där billigt rödpunkt från Tradera. Är det någon som provat?

Funderar på att testa på kombin.

Den ser ut exakt som en ncstar utan logga.. 

Dessa recensioner borde ju duga för att avråda köp http://www.midwayusa.com/product/394431/ncstar-tactical-micro-reflex-red-dot-sight-2-moa-matte-with-on-off-switch-and-integral-weaver-style-mount

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte biltemas kamonät idag då nåt as snott mitt andra !

Känns helt ok att betala 179kr för ett nät som är 1,5x4 meter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina nya z6i 1-6x24 klådde mitt gamla zeiss varipoint 2,5-10x42 viket var oväntat. ibland är billigt dyrt!

och då kan lite dyrt kan vara billigt!

 Du är rolig du :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

köpte mej en ultraljudstvätt( tror jag det heter) på biltema.Funkar helt ok med lite diskmedel och citronsyra i vattnet. tror den kostade runt 900spänn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Kom över en nästan ny Bushnell Elite 6500 2,5-16x50 med belyst 4a i en bytesaffär för nåt år sedan. Tanken var nog att ersätta frugans Burris 4,5-14 med denna men skruvade på den på min egen 308 då jag upplevde den överaskande skarp och önskade lite mer förstoring än vad min Zeiss 3-12 kunde erbjuda på rävpurschen. Böt bort min Varipoint 3-12 och skaffade en victory diavari dito som jag har som vakkikare på 9,3an som komplement till varipointen 1,1-4.

 

Har haft den nu i drygt 1 år och jag är faktiskt väldigt nöjd, även om man bortser från priset i relation till den Z6i 2,5-15x56 jag hade tänkt mig egentligen. Bushnell har ju ett lite skamfilat rykte (även hos mig) då man har en rätt bred range av modeller, allt i från 100USD sikten och uppåt. Elite är väl vad jag förstår deras top of the line, men ändå kostar inte en sådan kikare mer än styva 8000 ny, bra beg runt 6000.

 

+ Brett förstoringsspann, täcker in all min studsarjakt utan hund.

+ Bra möjlighet att ställa intensiteten på punkten.

+ Just ingen tunneleffekt trots 6,2 x förstoringsväxel

+ Distinkta klick på ställrattarna.(1cm/100m som jag vill ha det)

+ Skymningsegenskaperna fullt tillräckliga till 1 timme +/- solens ned/uppgång.

 

- Elektronikens påslag är lite epa, men fungerar.

 

 

Jagar nog vidare med denna ett tag nu när jag brottat ner fåfängan, iår kommer den pryda min .243a i stället. Torde vara ett fullgott alternativ till Trijicon, Leupold, Vortex, Meopta m.fl.

 

Billig.....och överaskande bra! :thumbsup:

 

 

 

 

 

post-1031-0-65856900-1373617881_thumb.jp

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Veterinärvården i Sverige...billig och överraskande bra :-P B-) ;-)

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

Goddag yxskaft;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Veterinärvården i Sverige...billig och överraskande bra :-P B-) ;-)

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

Instämmer åtminstone på "min" Veterinär stämmer det. Göransson Umeå :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pinewoods hundförarväst "apport" . Den är inte jättebillig men det är bättre pris än många andra märken och jag måste säga att den är riktigt bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Goddag yxskaft;)

Ähhh...joll...hundägare och i synnerhet jakthundsägare har så jävla mycket pengar så det är inget synd om dem! Det ser man ju inte minst på alla dyra prylar de har...dyra kläder och skor, pejlar, bössor i parti och minut, fina jaktbilar mm mm. Det drabbar ingen fattig! :-P ;-) ;-) ;-) ;-) :-D

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska testa att ha vandringsstaven som skjutstav också. Provade att lägga bössan i den övre handledsremmen (finns ett hål för att sätta remmen längre ned också) nyss och det verkade mycket lovande. I sådana fall har jag en allt-i-allo stav som är stenhård, har kostat någon hundring eller två (minns ej vad lädret till remmen kostade, plus linolja), tyst, miljövänlig och dessutom snygg. Fast där kan ju smaken vara som baken.

 

Billigt och bra är lite emot min tro om man ska köpa fabriksfärdigt, men att göra själv kan ofta, om man har tur, bli billigt och förvånansvärt bra :D

 

post-11914-0-02299000-1373644497_thumb.j

 

Mvh // Johannes 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror ditt hus har vält :tongue:

 

 

Leif

 

Det är du som gått på flaskan och inte orkar få upp huvudet från bordet ;) 

 

Mvh // Johannes 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...