Hoppa till innehåll

Vapenskåpsfråga


nick72

Recommended Posts

Hej!

Har precis inhandlat ett nytt vapenskåp. Upptäckte idag att det är ett lite glapp i handtaget på skåpsdörren. Inte ett horisontellt glapp, utan ett glapp om man försiktigt rör på handtaget in mot själva skåpet och ut igen.

Är det någon annan som har det så på sitt vapenskåp? ??? Är det meningen att det skall glappa lite där? Eller är det helt enkelt så att jag är för noggrann och petig?  :-

Tack på förhand!

/Niklas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ett Zugil skåp, modell 12 tror jag det heter, som slutade tillverkas förra året. Jag köpte det splirrans nytt.

/Niklas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej, tänkte om det hade varit ett norlyx, har ett par skåp hemma som jag kunde ha kikat på för att se om jag hade samma fenomen på dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej, jag förstår.

Har du möjlighet (om det går?) så får du gärna kika ändå, jag såg nämligen på nätet och mitt skåps låsning är ganska lik Nor-Lyx motsvarighet. Så det skulle ju kunna vara ett liknande handtag för att öppna Nor-Lyx skåpet  :-

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ett Zugil skåp, modell 12 tror jag det heter, som slutade tillverkas förra året. Jag köpte det splirrans nytt.

/Niklas

Jag hoppas att det är SS3492-märkt. Det är väl den enda betecknignen som är godkänd idag tror jag. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest C_Jannesson

Tjena nicklas

Jag är också ägare till ett zugil med det lilla glappet, dock har jag inte lagt märke till det innan jag läste denna tråden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Ok, om du har ett litet glapp i ditt skåp också, så kanske det inte är något att bry sig om.

Kanske är jag lite för noggrann och petig, men när man köper sitt första (och förhoppningsvis enda) vapenskåp, så vill man ju att det skall fungera och kännas gediget.  :D

Tack för info!!

/Niklas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe, du anar inte hur rätt du har i det!! :D

Går dessutom på semester nu på måndag, äntligen!!. Sen semester i år men nu är den äntligen här.....så det blir nog en extra pilsner ikväll  8)

Som sagt, tack för hjälpen, och ta du en pilsner du också...!! ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska bli en ikväll har jobbat förmiddagshelg och det straffar sig hårt på morgonen om man tar en pilsner kvällen innan. Men ikväll blir det en stor whiskey och ett par pilsner. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...